Uprchlická krize: Ivan Langer píše, kdo na ní vydělává

07.09.2015 11:40

Exministr vnitra Ivan Langer před několika dny vyvěsil na facebookovém profilu ekonomický pohled na uprchlickou krizi, v níž nastínil, že stojíme tváří v tvář lidským tragédiím, stejně jako cynismu a bezskrupulóznosti těch, kdo na nich vydělávají. Ve svém nejnovějším příspěvku pak Langer ukazuje na ty, kterým uprchlická krize hraje do karet.

Uprchlická krize: Ivan Langer píše, kdo na ní vydělává
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ivan Langer

Langr poukazuje na to, že běženci se stávají výnosným obchodním artiklem. „Lidé jako zboží se vedle zbraní, drog a prostituce, stávají nejvýnosnějším podnikáním, a to proto, že je to ‚ušlechtilé‘, ‚neziskové‘ a ‚zadarmo‘,“ uvádí exministr vnitra. K tomu závěru Langer došel tak, že vynásobil celkový počet běženců náklady na zajištění jednoho uprchlíka.

Za této situace máme dle něj dvě varianty – buď to pochopíme a změníme evropský (německý) sociální a azylový systém, postavíme se těm, kdo dodávají běžence (tj. obchodníkům s lidmi) a těm, kde se o dodané „zboží“ starají (tj. NGO), přičemž u toho nepodlehneme srdceryvným příběhům o rodinách, matkách a dětech; a nebo učiníme pravý opak. Budeme jen „užitečnými idioty“, podporujícími organizovaný zločin a zajišťujícími mu jeho zisky v řádech stovek miliard korun.

„A poslouží-li navíc toto ‚ušlechtilé, neziskové a zadarmo podnikání‘ k utuženi panevropské regulace a oslabení role národních států, není překvapením, že jeho hlavními motory jsou Německo a Francie...“ dodává Langer.

Plné znění Langerových komentářů na Facebooku:

"Lidé jako zboží" aneb "Ekonomický pohled na migraci"

I. Úvod:

a) Rčení "za vším hledej ženu" v případě migrační vlny je nepochybně zcela mimo realitu

b) Tvrzení "můžeme si za to sami" patří do kategorie intelektualskeho masochismu

c) Odhalení "spiknutí židovsko-imperialisticke lobby" je součástí skupiny psychiatrických diagnoz

d) Přesvědčování "solidarita je naše povinnost" je reinkarnace teze o multikulturálni Evropě

II. Principy (regulovaneho) trhu:

a) výměna/prodej zboží byla, je a bude postavena na principu - poptávka/nabidka

b) regulace trhu může výše uvedený princip omezit anebo vychýlit ve prospěch "vyvolených"

c) marketing/reklama jako prvek ovlivňující poptávku, je neodmyslitelnou součástí výměny/prodeje zboží

d) stimulace poptávky prostřednictvím dotačních titulů, prospívá "vyvoleným"

III. Tržně migracni realita:

a) zboží je dostatek

b) regulace funguje  

c) stimulace poptávky zajištěna

d) marketing garantován

e) vyvolení existuji = ti, kdo dodávají zboží a ti, kdo se o dodané zboží starají (obchodníci s lidmi a tzv. NGO)

IV. Čísla:

a) 1 milion - je odhadovaný počet migrantů do Evropy v roce 2015

b) 1,5 milionů - je odhad počtu nelegálních migrantů v roce 2016

c) 3 tisíce Euro - je průměrná cena placená pašerákûm lidi za cestu do Evropy

d) 3 000 000 000 Euro/ 2015 a 4 500 000 000 Euro/ 2016 = 7,5 mld Euro za dva roky

e) 7,5 mld Euro = 200 miliard korun za 2 roky

f) 200 miliard korun pro novodobé obchodníky s lidmi!

V. Vysvětlivky:

a) Zboží = Lidé

b) Regulace = evropský (německý) sociální a azylový systém

c) "Vyvoleni" = ti, kdo dodávají zboží a ti, kdo se o dodané zboží starají (obchodníci s lidmi a tzv NGO)

d) Marketing = srdceryvné příběhy o rodinách, matkách a dětech!

VI. Závěr:

Stojíme tváří v tvář lidským tragédiím, stejně jako cynismu a bezkrupulóznosti těch, kdo na nich vydělávají. Bud to

A) pochopíme a zachováme se podle toho anebo

B) budeme jen "užitečnými idioty", podporujícími organizovaný zločin a zajišťujícími mu jeho zisky v řádech stovek miliard korun!:

ad A)

a) změníme Regulaci

b) nepodlehneme Marketingu

c) postavíme se Vyvoleným

ad B)

a) ponecháme/rozšíříme Regulaci

b) podlehneme emocím Marketingu

c) otevřeme náruč/peněženky Vyvoleným

VII. Poznámka pod čarou:

Naše vlastní - sociálně ekonomické náklady spojené s "péčí o dodané zboží " jsou mimo rámec tohoto Ekonomického pohledu, nicméně nepochybně daleko nad rámec zde uvedených kumulativnich odhadů zisku z "obchodu s lidmi"...

 

"Lidé jako zboží II."

1. Výchozí parametry:

a) zboží je dostatek

b) marketing je garantován

c) vyvolení existují

2. Metodika:

a) spočítáme celkový objem zboží

b) spočítáme náklady na zajištění jednoho kusu zboží

c) vynásobime a) a b)

3. Výsledek:

Lidé jako zboží se vedle zbraní, drog a prostituce, stávají nejvýnosnějším podnikáním, a to proto, že:

a) je "ušlechtilé"

b) je "neziskové"

c) je "zadarmo"

4. Kvízová otázka:

a) kdo na tom vydělává?

b) kdo to platí?

c) kolik to stojí?

5. Poznámka:

 

A poslouží-li navíc toto "ušlechtilé, neziskové a zadarmo podnikání" k utuženi panevropské regulace a oslabení role národních států, není překvapením, že jeho hlavními motory jsou Německo a Francie...

reklama

autor: luš

Odchod do důchodu

Paní Schillerová, přijde mi to, nebo nějak často měníte své názory? Teď tvrdíte, že je pro vás navýšení věku odchodu do důchodu nepřijatelné, ale podle jiných, s tím souhlasili a zrovna vy jste to jako ministryně sama navrhovala - https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/396856-schillerova-chce-zvysi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kdo se to vzalo? Fiala odjel z Bílého domu a začala „aféra“

12:40 Kdo se to vzalo? Fiala odjel z Bílého domu a začala „aféra“

O cestě premiéra Fialy do USA informovaly mezi českými médii i Novinky.cz včetně upozornění na sociá…