Jak zpráva uvádí, média v zemi prohloubila svým mediálním pojetím uprchlické krize propast mezi liberály a nacionalisty a konzervativci. Studie kritizuje především média, jež byla podle ní nekritická a dala volný průchod politice otevřených dveří Angely Merkelové. „Selhala v tom, že nereprezentovala legitimní obavy normálních lidí, kteří byli vyděšeni přílivem migrantů,“ míní studie.
Dodává, že až do pozdního podzimu roku 2015 se redakce téměř nezabývaly obavami, strachy a odporem rostoucí části populace. „A když to udělaly, tak na sebe vzaly didaktický, nebo v případě východního Německa (kde je antiimigračních pocit nejsilnější) opovržlivý tón,“ dodává s tím, že rozhodnutí kancléřky Merkelové ohledně příchodu uprchlíků bylo v německých médiích téměř jednohlasně vychvalováno.
Původní text ZDE
Analýza také zmiňuje skutečnost, že noviny se vůbec nepokoušely rozlišit mezi pravicovými radikály a obyčejnými lidmi, kteří se uprchlíků obávali.
Média se pak prý také snažila změnit obyčejné lidi na dobré samaritány a povzbuzovala je, aby byli vůči nově příchozím laskaví. Zdrženlivější a skeptičtější tón článků nastal až po útocích v Kolíně na Nový rok.
autor: vef