Na facebookové stránky politických stran a jejich lídrů se detailně v minulých týdnech zaměřila agentura Performics prostřednictvím patentovaného nástroje nazvaného SocialTools. Ukázalo se, že nejvíce fanoušků má Tomio Okamura (Úsvit přímé demokracie) a Miroslav Kalousek (TOP 09).
A jak k těmto v úterý zveřejněným výsledkům agentura došla? Ve svém průzkumu se zaměřila na facebookové stránky Přemysla Sobotky, Jany Bobošíkové, Andreje Babiše, Miroslava Kalouska a Tomia Okamury.
„Největší počet fanoušků má Tomio Okamura, a to více než 74 tisíc. Jeho fanoušci jsou zároveň nejvíce aktivní a na jeho stránkách se ve většině případů objevují pozitivní příspěvky,“ uvedla Olga Szélesová, Social Media Manager z agentury Performics. „Naopak negativní komentáře se poměrně často objevují na stránkách Miroslava Kalouska, jež si v posledních 17 dnech připsaly více než 5000 nových fanoušků,“ doplnila.
Více než 12 tisíc fanoušků mají aktuálně také facebookové stránky Přemysla Sobotky (ODS). Nejméně fanoušků mají ze sledovaných Andrej Babiš - ANO (necelých 5500) a Jana Bobošíková – blok Hlavu vzhůru! (cca 2000).
Nejvíce fanoušků v těchto dnech přibylo Kalouskovi a Okamurovi
V období, ve kterém jsou stránky sledovány (tedy od 4. do 20. října) získal největší počet fanoušků Miroslav Kalousek (více než 5100), na druhém místě skončil Tomio Okamura (více než 4400). Žně měl i Andrej Babiš, jelikož i k němu se přihlásilo v těchto dnech více než 1400 nových fanoušků. Janě Bobošíkové přibylo pouze 16 nových lidí - sympatizantů a Přemysl Sobotka dokonce 29 fanoušků ztratil.
Co je SocialTools a jak funguje?
SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.
Agentura Performics je největší výkonostní agentura na světě. V České republice působí od června 2012.
autor: Alena Hechtová