Vláda opět odložila jednání o mýtném

20.08.2015 12:52

Vláda opět odložila jednání o přípravách tendru na provoz mýta. Výběrem nového provozovatele po roce 2016 se bude kabinet zabývat příští týden, uvedl mluvčí Úřadu vlády Martin Ayrer. Hlavním problémem, který musí vláda vyřešit, je délka období, po které se bude vybírat mýtné jen prostřednictvím mýtných bran. Zatímco Ministerstvo dopravy navrhuje pětileté období, ČSSD na nedávných expertních setkáních prosazovala maximálně tři roky. Jednání už kabinet odložil před vládními prázdninami.

Vláda opět odložila jednání o mýtném
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér Bohuslav Sobotka zahajuje schůzi vlády

Přechodné období je nouzové řešení, které vzniklo kvůli průtahům v přípravě tendru a které odsouvá konečnou soutěž, v níž by mohly uspět i jiné technologie, například kontrola kamionů satelitem. Vyhlášení tendru na další provoz mýtných bran chce ministr Dan Ťok stihnout ještě během letošního roku.

Termín je ale napjatý, protože stát zatím nemá sjednanou dohodu s Kapschem o součinnosti při předávání systému jinému uchazeči. Dohoda je přitom podmínkou pro vypsání otevřeného výběrového řízení. Už dříve Ministerstvo dopravy uznalo, že uzavřít s Kapschem smlouvu o součinnosti se podaří nejdříve na konci roku.

Původní tendr na mýtného poradce vyhrála poradenská společnost Arthur D. Little. Během vyřizování námitek konkurenčních uchazečů ale celou soutěž ke konci loňského roku Ťok zastavil s tím, že celý tendr připravovaný jeho předchůdcem Antonínem Prachařem byl špatně vypsaný a podle neoficiálních informací od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže hrozí, že jej zruší.

Nového provozovatele mýtného systému potřebuje stát najít před koncem příštího roku, kdy vyprší smlouva se současným dodavatelem, společností Kapsch. Příprava soutěže na desetiletou správu systému, jehož prostřednictvím protečou ročně miliardy korun, je problém, který nevyřešila řada ministrů dopravy.

Elektronické mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy na základě desetiletého kontraktu Kapsch. Celkem je v systému zaregistrováno zhruba 830 000 kamionových palubních jednotek. Za loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun. Kapsch a jeho subdodavatelé mají z vybraných peněz zhruba pětinu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

12:53 Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

Na Slovensku je rušno kolem veřejnoprávních médií. „Největší likvidátoři svobody slova se dnes pasuj…