Vládní zákaz prezenční školní docházky dopadnul nejen na děti z problematických rodin, nýbrž i na mnoho dalších. Dle Laurenčíkové jsou dopady zavřených škol viditelné i u dětí ze stabilních rodin, přičemž u nich dlouhodobá sociální izolace způsobuje i vážné duševní problémy. U dětí se tak objevují depresivní úzkostné stavy, sebevražedné tendence, sebepoškozování či ztráta motivace vůbec ráno vstát a na něco se těšit.
To, že hlas dětí není nyní tolik ve společnosti slyšet, podle Laurenčíkové neznamená, že se jim nedějí velmi vážné problémy. Důsledky přístupu vlády premiéra Babiše se dle ní ukáží až po jejich návratu do škol. „Uvidíme, jak fatální vliv na jejich duševní zdraví i na učení mělo prostředí, kde se během karantény děti nacházely,“ podotkla.
Upozorňuje, že děti čelí i stresu, který se na ně přenáší od jejich rodičů, kteří aktuálně řeší často těžké ekonomické problémy, do nichž je epidemie a restrikce vlády dostaly. Zvýšilo se i násilí v rodinách a kapacita krizových linek pro děti již prý ani téměř nedostačuje.
Důležitá by nyní dle jejího názoru měla být snaha co nejvíce zkrátit dobu, po kterou děti nechodí do škol. Měli bychom pohlídat to, aby současný lockdown nebyl „donekonečna protahovaný“.
Vyučování přes počítač mnoho dětí prý kvůli nedostatku přímého kontaktu nebaví; způsobuje jejich zvětšující se nechuť se online formy výuky účastnit a zapojovat se do ní.
Za problém Laurenčíková označuje též absenci závazných metodických pokynů, jak dětem s přiznanými podporami pomoci i během distančního vzdělávání. České školství dlouhodobě vykazuje velké nerovnosti a čekat nás tak má spousta problémů.
Premiér Babiš míní, že letošní maturity by mohly být studentům „uděleny“ dle průměru známek – to však Laurenčíková jako dobý nápad nevidí. „Nepřipadá mi to jako šťastný nápad nebo možná není šťastně vysvětlený,“ komentovala. Známky studentů z distanční výuky podle ní nedostatečně odrážejí jejich schopnosti a nemusí tak být tento postup spravedlivý. Navrhla, že by se dal učinit posun odborných zkoušek a vláda by raději měla naslouchat studentům i pedagogům.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
COVID-19
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: rak