Podle Krystlíka byly christianizovány české země církví západní a církev východní, která byla kulturně slabší, v tom s tou západní udržela krok. „Tím jaksi odpadá důvod pro jeden státní svátek,“ naráží na příchod Cyrila a Metoděje a dodává ještě silnější slova ke svátku druhému. „Péčí Palackého a pak komunistů je Hus dodnes natolik opředen nepravdivými českými mýty natolik, že by den jeho upálení neměl být státním svátkem,“ myslí si autor zabývající se především německým vysídlením ze Sudet po druhé světové válce.
Zároveň považuje za lživé tvrzení české historiografie, podle které byl spouštěcím faktorem divokého odsunu, od kterého to je letos sedmdesát let, průchod hněvu českého lidu, který předtím trpěl pod nacistickým terorem. „V roce 2006 dokázali Tomáš Staněk a Adrian von Arburg ve své rozsáhlé historické studii „Organizované divoké odsuny?“, že hned od počátku byl i tzv. divoký odsun organizován a realizován československou vládou za součinnosti Československé armády, policie, dalších státních složek a státních železnic,“ píše kritik komunistického režimu.
Celý Krystlíkův text si můžete přečíst ZDE.
Podle něj ale české snahy vypudit Němce z českých zemí za hranice existovaly již století předtím. „Do roku 1848 se prosadil názor Františka Palackého, že země Království českého patří výhradně slovanskému obyvatelstvu, ostatní obyvatelstvo v zemi usedlé jsou jen přistěhovalci, kolonisté bez ohledu na skutečnost, že v zemi sídlí již mnohá staletí,“ píše Krystlík, podle kterého tak byl učiněn první krok k budoucímu zbavení českých zemí německy mluvícího obyvatelstva.
Krystlík dále uvádí výrok Boženy Němcové, že by Němci měli být vyhnáni za hranice, aby se nemohli obohacovat na úkor Čechů. „Ke konci století již sokolové a Mladočeši pořvávali: „Kommt her, deutsches Gesindel, ich erschlage euch,“ uvádí a pouští se dále i do Edvarda Beneše, který byl podle něj po první světové válce díky neochotě USA i Velké Británie měl požadovat pouze „dočasné zachování historických hranic“. Krystlík poté připomíná i Benešův výrok z března 1936, kdy druhý Československý prezident údajně v tisku varoval, že „vypukne-li válka a menšiny se ukážou jako nespolehlivé, po válce dojde k etnografické depuraci. „Bylo by tedy na čase opustit české pohádky o pochopitelné odvetě českého lidu za německý národně socialistický teror za protektorátu,“ píše v závěru svého útočného textu Tomáš Krystlík.
autor: jzd