„Stát je nepřímým viníkem této tragédie, a není to zdaleka poprvé. Snad si až teď politici konečně uvědomí, jak svým nekompetentním rozhodováním hazardují s lidskými životy,“ uvedl bývalý ministr dopravy pro Aktuálně.cz.
Rozhořčilo jej především to, že i přestože byl páteřní železniční koridor do Ostravy nedávno poměrně nákladně modernizován, byly na něm zanechány přejezdy, které jsou velmi nebezpečné. „Ten přejezd ve Studénce patří k vůbec nejnebezpečnějším. Ministerstvo dopravy a Správa železniční dopravní cesty v tomhle směru až neuvěřitelně zaspaly. Varování odborníků na rizika, která tyto přejezdy představují, nebraly vážně, ignorovaly je,“ kritizoval Moos s tím, že myšlenky a návrhy, že na podobných železničních koridorech nebude přímé křížení železnic a silnic, tu jsou již odedávna. Podle serveru Aktuálně.cz je na železničním koridoru Praha – Ostrava podobných nebezpečných přejezdů 88.
Moos stát rozhodně nešetřil, jeho počínání nazval dokonce hrubým zanedbáním bezpečnostních standardů, které se v Evropě stávají závaznými. „Asi jen pro Česko ne. Například Slováci to už dávno pochopili a jejich nové železniční koridory tomu odpovídají,“ řekl s tím, že vina českého státu na nehodě tu rozhodně je – v tom, že nevyčlenil peníze na odstranění přímých přejezdů na páteřních železničních koridorech. Zároveň je podle něj možné například i jiné bezpečnostní řešení – například automatické vysunutí zábrany ze svršku silnice, což žádná z koridorových tratí nemá.
Původní text ZDE.
„Stát v bezpečnosti silničního provozu nedělá nic anebo téměř nic,“ uzavřel s tím, že poslanci svým furiantsvím přinášejí do Česka jen další rizika. To zmínil v souvislosti s uvažovaným zvýšením rychlosti na dálnicích na sto padesát kilometrů v hodině.
autor: vef