Vencálek poukazuje například na to, že odpůrci islámu často hovoří o tom, že žena je v islámu podřízena muži, který má právo ji bít, jak se mu zachce, o tom, že cizoložství či odpadlictví se podle islámského práva trestá kamenováním či pověšením nebo že muslimové se musí pevně držet Koránu a jejich nejvyšším životním vzorem je život Proroka.
Odpůrci islámu používají stejnou rétoriku jako radikální islamisté
„Když takto odpůrci islámu hovoří, používají stejnou rétoriku jako radikální islamisté – ti by si totiž takový islám přáli,“ tvrdí regionální politik Zelených s tím, že naštěstí islám prý takový není. Protože není žádnou homogenní jednotkou. „Na světě je celkem asi 1,6 miliardy muslimů a v každé muslimy obývané zemi, v každém regionu, dokonce v každé muslimské rodině je islám chápán jinak,“ uvádí Vencálek. Například někde je pro ženy obvyklé se zahalovat, jinde ne, někteří muslimové se pětkrát denně modlí, jiní ne, atd.
S poněkud radikálním pojetím islámu se kromě oblasti ovládané Islámským státem lze prý setkat jen ve zlomku zemí muslimského světa, především v Saúdské Arábii. Ovšem její populace tvoří jen asi 1,5 % celkové světové muslimské populace.
Mgr. Matouš Vencálek
Příklad bezproblémového soužití mnoha kultur? Indonésie
Naopak třeba Indonésie, jejíž muslimská populace sama o sobě tvoří téměř 13 % všech muslimů na světě, je prý místem bezproblémového soužití mnoha kultur. A údajně také vyspělou zemí s velkou náboženskou svobodou. „Jako státní svátky se zde slaví muslimské, křesťanské, hinduistické i buddhistické svátky,“ píše Vencálek.
Upozorňuje i na to, že s islámem, muslimy a imigrací se navíc pojí celá řada mýtů a lží, které se šíří jako mor a negativnímu obrazu islámu dále přispívají. V roce 2012 se například hojně rozšířila fáma, že v Bruselu zakázali tradiční vánoční strom na tamním Grote Markt z toho důvodu, že proti němu protestovala muslimská komunita. „Vánoční strom byl nahrazen abstraktní elektronickou instalací, nikoliv však z důvodu, že by tradiční strom někoho urážel – radnice se prostě a jednoduše pokusila o moderní pojetí vánočních svátků,“ uvedl Vencálek.
S odvoláním na bruselského radního Philippa Close konstatoval, že tamní radnice chtěla „pouze modernizovat zimní radovánky, tento vánoční trh a celkový obraz Bruselu“. Vencálek citoval i slova předsedy muslimské výkonné rady Belgie Semsettina Ugurlu, který prý prohlásil: „Víme, že žijeme v zemi s křesťanskou kulturou, tradiční vánoční strom nás nijak neuráží.“
Brusel se zase vrátil k tradičnímu vánočnímu stromu
Vencálek poukázal na to, že ačkoliv se tato smyšlená zpráva objevila i v českých médiích, nikdo se nikdy neobtěžoval ji dementovat. „Dodám ještě, že vzhledem ke kontroverzi, kterou abstraktní instalace vyvolala, se v roce 2013 Brusel opět vrátil k tradičnímu vánočnímu stromu,“ dodal Vencálek.
Závěrem upozorňuje, že pokud budeme podléhat lžím a mystifikacím, pokud budeme usuzovat na 1,6 miliardy lidí z činů teroristů, kteří ubližují stejně tak jim, jako nám, pokud dopustíme šikanu muslimů, zakopávání prasečích hlav na jejich pozemcích a mazání dveří mešit sádlem, pokud dopustíme, aby se muslimové přestali mezi námi cítit bezpečně a doma, pokud dopustíme, aby se muslimské komunity uzavíraly do sebe, pak si zaděláváme na skutečný problém, jelikož právě tím bychom je mohli nahnat do náručí radikálů.
autor: vam