Podle Nejezchleba není naše železniční infrastuktura úplně špatná. „Proti historicky starým členům Evropské unie a západní Evropě máme určitý skluz, který se snažíme dorovnávat intenzivní modernizací a investicemi do naší moderní sítě,“ uvedl s tím, že již byla provedena modernizace čtyř základních koridorů a pracuje se na dalších stavbách.
„V rámci investiční výstavby po celé síti pracujeme aktuálně na stu stavbách. Ještě stále totiž můžeme čerpat finance z Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava I,“ uvedl Nejezchleb pro Regionální televizi. Z větších staveb zmínil ražbu nových tunelů na trase Rokycany–Plzeň, modernizaci uzlů v Ústí nad Orlicí, Olomouci a v Plzni. Letos má SŽDC 36 miliard korun na investiční akce a 12 miliard na údržbu, což je podle Nejezchleba rekordní částka.
Nejezchleb zároveň zmínil, že letošní léto a podzim se bude stavět až do konce stavební sezony. „Bude se provádět i náročná výluková činnost, která nepříjemně zasáhne jízdy vlaků,“ řekl.
Rovněž také hovořil o železniční spojnici Kladno–Letiště Václava Havla Praha a centrum hlavního města Prahy, která by se mohla začít budovat během tří čtyř let.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef