Antonín Ticháček: Pan ministr si pokrytecky „šťouchl do jiných“. S odborníky však jednat nechce!

04.01.2016 11:39

Moto z denního tisku: Poslanci žádají vládu: Doložte , že jste neignorovali infoamce BIS ( Právo, 17.říjma 2015).

Antonín Ticháček: Pan ministr si pokrytecky „šťouchl do jiných“. S odborníky však jednat nechce!
Foto: red
Popisek: MVDr. Antonín Ticháček


Autor grafu: Ing Jindřich Kvapilík DrSc. 
Nezávislý poradce pro prvovýrobu mléka MVDr. Ticháček je toho názoru, že účinnost českého provozního poradenství v prvovýrobě mléka není v dobrých rukou.

Ani v tiskovém podání novoročního projevu pana ministra zemědělství v jeho „Hovorech z Lán“ nemůže projevená bigotně pokrytecká „víra, že poctiví a slušní lidé budou víc slyšet, či že pravda je více než lež “ etc.nemůže trvalý a propad vládního agrárního sektoru a na něj navazující působnosti zastavit. (Právo, Jiří Mach : Jurečka v novoročním projevu z lánů šťouchl do politiků“, 2-3.1.2016).

Systémovému propadu agrárního sektoru brání již 25 let nastolená česká neoliberální politika,  praxe lásky k moci a penězům, potvrzované tvorbou dotačních peněžních trativodů. V celé jejich vynalézavém souboru vyniká nákladné školení „na zlepšení školení“ za 16 milionů Euro, projekt „Komplexní udržitelný systém KUS) za 40 miliard Kč etc. Tyto a další bohumilé aktivity projevovali  bez výjimky všichni ministři našich vlád a jimi spravovaných institucí. Dělo a děje se tak bez ohledu na jejich větší či menší odborné kompetence s tím, že docházelo k výluce zásady „zdravého selského rozumu“, který by jistě podpořil plnění vládou ČR schválenou „Strategií pro růst českého zemědělství a potravinářství v rámci SZP EU po roce 2013, ( 12.12.2012) vypracovanou autorským týmem odborníků  zmiňující kromě jiného „podporu výzkumu, vzdělávání a poradenství zaměřeného na vztahy zemědělství k životnímu prostředí na bázi AKIS (Agricultural Knowledge and InformationSystem), či smysluplnou představu zásadní změny systému podpory poradenství směrem k podpoře poradenství v podnikání čl 16 I pilíře sZP – přímé platby a cross-compliance etc. 

Vybudované nákladně provozované, maligně hypertrofující, přesto závěru tvorby public goods nesloužící strukturální korporáty nejen že parazitují na majetku a zdrojích státu, ale jejich jejich působnosti mají protiústavní a protiprávní charakter se znaky tretsně právních působností, jako bylo a je „bádání pro bádání.- investigatiomex post facto“.

Opakovaně oslovované politické, vládní nevládní instituce, a to včetně PSP ČR  nereflektují na věcné pokusy laické i odborné veřejnosti o účinný management zdola, takže trvalý a propad působností mocných na agrární sektor a na něj navazujících působnosti je nezastavitelný. Je to předurčeno i bagatelizováním názorovou skupinou odborníků předložených „Motivací k jednání na Mze, na MŠMT vlády ČR k (ne)účinnosti státní a vládní politiky v agrárním a školském sektoru – problematika strategie sektorů, odborného provozního poradenství a edukačních působností“ ( ze dne 19.3.2014 ( el.pošta 5. listopadu 2014 7:51). Mocní tak potvrzují svou imperiální byrokracii a  ignoranci odborné veřejnosti, dožadující se v duchu přímé demokracie „svobodné solidární znalostní společnosti založené na souhře trhu a státu“ (ing. Pick).

Pánové ministři, poslanci a senátoři mají podněty laické i odborné veřejnosti za obtěžování, nejsou ochotní absolvovat nabízené věcné pracovní schůzky a odborné konfrontační konzultace.  Potvrzují tak všeobecný názor veřejnosti, že našim mocným jde prioritně o jejich zištně osobní,nikoliv celospolečenské zájmy, dané souborem „public goods“. 

Dokládá to již déle než pětiletá politicky mocenská ignorance našich odborných iniciativ sledujících nápravu v sektorech odborného provozního poradenství na základě analýz rizik a na principu prevence, jakož i edukačních (ne)působností . Tyto aktivity jsou naprosto nekoordinovaně a sporně účinně v gesci MZe, MŠMT, MMR, VaVaI i řady nevládních korporací, postrádají veřejnou kontrolu jejich kooperace a efektivnosti.

K těmto záležitostem jsem se vyjádřil otevřeným dopisem premiérovi Sobotkovi a předsedovi PSP ČR Hamáčkovi a dalšími uveřejněnými občanskými a odbornými názory v Parlamentních listech při   konstatování, že „25 let politizace demokracie vytvořilo v ČR podhoubí pro malverzaci a amorální hamižnost politiků (PPP Plunder Program of Politicians) , to místo prioritní péče o blaho veřejnosti, o public goods. Pravda a právo tak v ČR přichází zkrátka na úkor lží a anomie.

Náš systémový a ekonomický Českocourkov sice kontroluje NKÚ ČR, i Státní policie MV ČR, není však uplatněna platňována platná legalita, prvky přímé demokracie , morální , neřku-li hmotné responzibilita, jak tvrdí nejen naše názorové a pracovní uskupení ale i kontrolní působnosti EU.

Praxe státního pokrytectví legitimizovaných mocných ignorujících prvky přímé, deliberalizované  demokracie mající i charakter trestně právního počínání lze mít za „českou jízdu do pekel na mrtvém koni". Platnost tohoto názoru je dána tvrzením, že  "Chybí-li v politickém systému zpětná vazba, systém se za prvé dříve či později zhroutí, a za druhé, naprosto postrádá demokratický charakter." (Evropské křižovatky , ISBN 978-80-7485-018-9). Facta sunt servanda.

Režimní ústup od  potravinové soběstačnosti a konkurenceschopnosti daný procesy globalizace a Společnou zemědělskou politikou EU nastolil za působností českých, lhostejno zda LIB či  LAB vlád, praktické popření státní a vládní strategie v zajišťování  bezpečnosti potravin. Středoevropská civilizovaná země se dokonce dočkala tiskové zprávy o udělení almužny pro chudé v ČR, kdy „ zasáhne Evropský parlament tak, že celkem 20,7 milionu eur půjde na potravinovou pomoc České republice“.  Scházejí reakce a odpovědi na věcné poukazy odborné i laické veřejnosti,   na poznatky NKÚ,  jakož i na občanská petiční podání požadující provádění „cost benefit analýz“  v působnostech i nákladech státu zabezpečujících účinné veřejné kontroly a responzibilitu morální, i hmotnou. Ostatně pokusy o management zdola byly v ČR ignorovány celých dvacet let, které  mohly a měly objektivizovat, „zda škrtat, či ne, zda restrukturalizovat či ne, zda být či nebýt za ministra, či za občana idiota“ ( DNES, 22.8.2009, ing. Janota: Nechci být za ministra idiota).

Další škrtání by totiž vyžadovalo restrukturalizaci celé státní správy, „musely by se zrušit některé instituce , výzkumné ústavy, podřízené organizace“ etc. Obvykle nákladné, při tom samoúčelné "bádání pro bádání" (investigatio ex post factum) má nezřídka charakter parazitárních společenských působností. Projekty velmi často postrádají pro  agrární a potravinovou praxi nevyhnutelně potřebné znaky racionálních  a účinných společenských služeb. Formou symbiózy s hypertrofovanými vládními institucemi jsou tak začasté úspěšně prosazovány zištné záměry podnikatelského charakteru řadou obratně provozovaných ústavů, institucí a různých zištných aktivit.   Kontroloři NKÚ  prověřili účelové dotace na aplikovaný zemědělský výzkum, na které ministerstvo zemědělství v letech 2010 až 2012 vynaložilo 1,2 miliardy korun. Mimo jiné prověřili 23 konkrétních projektů za 98 milionů korun, jejichž výsledky měly být využitelné v praxi. Přínosy projektů mají podle NKÚ jejich autoři vyhodnocovat například prostřednictvím počtu zemědělců, kteří výsledky projektu pak v praxi využijí. Nedělo se tak.

Za deklarativní mám programové prohlášení, vlády B. Sobotky dané záměrem  „zvýšení soběstačnosti, konkurenceschopnosti, ochrany spotřebitelů a bezpečnosti potravin, při vytvoření většího prostoru  pro kvalitní české potraviny“ (19.3.2014). V daných souvislostech proto  navrhujeme, aby bylo naší utvořené multidisciplinární skupině zemědělských odborníků umožněno na společenskou zakázku vhodnou formou (OP) zpracovat :

  • Efektivní nezávislý zemědělský poradenský systém na základě analýz rizik a na principu prevence  v souladu s Bílou knihou bezpečnosti potravin (Komise EU 1999) v ČR dosud ignorované.  Zemědělské poradenství a edukační působnosti musí v pojetí naší názorové skupiny reflektovat provozní agrární a potravinářskou problematiku, vzdělanostní stav i  rurální a environmentální živo a v souladu s PRV 2013-2020t. Ten by mohl plnit základní požadavky státu a vlády veřejně prospěšnými   službami, včetně „funkčních úkolů“ ale i participací na edukační efektivitě a regionální systemizaci státních  strategických záměrů, prioritně food security .
     
  • Vytvořit podmínky pro nové hodnocení pracovníků vzdělávacích a výzkumných institucí, začlenit je s plnou morální, resp. hmotnou odpovědností do  plnění úkolů zemědělského provozního poradenství při účinném transferu poznatků do praxe i při praxi cost benefit analýz sledujících účelovou  návratnost veřejných prostředků vkládaných do zemědělského sektoru, výzkumu, vzdělávání a dalších institucí zabývajících se food security a životním prostředím. Prosazujeme názor, že veřejné peníze potřebují veřejný dohled.
     
  • Požadovat v souladu se zákonem o stání službě  na vládní i nevládní úrovni úpravu míry morální i hmotné responzibility institucí i jejich kompetentních činitelů, při jejich motivaci na zabezpečování praktické úspěšnosti výsledků agrárního sektoru ve food security . Stávající metodiky hodnocení školských a výzkumných institucí preferující publikace vědeckých prací, nebyla a ani nemůže být příspěvkem pro plnění Programového prohlášení vlády pro léta 2014-2020. Současně řada institucí na mandatorních výdajích parazituje, neplní funkce pro které byly zřízeny.
     
  • S ohledem na dosavadní (ne)výkonnost a (ne)efektivnost Koordinační skupiny ministra při MZe ČR  zvážit alternativu ustavením  „nezávislého výboru“ ze zástupců výzkumných ústavů, univerzit, GO,NGO, odborné i laické veřejnosti“ s časově limitovanou obměnou a s odpovědností jeho vedení vládnímu establishmentu za efektivnost jejich působností. Výbor by byl vládě garantem funkčních retroaktivních působností v ose stát-věda-provoz-občan.  

Ani novoroční víra“ pana ministra zemědělství nestačí na moudré konstatování spisovatele P. Johnsona , že „Dějiny patří celému národu, že v tom je jejich síla a ne slabost“. (P.Johnson, Dějiny anglického národa, ISBN 978-80-7335-309-4). Ministrovy odkazy na víru jsou nezodpovědným, alibistickým státnickým pokrytectvím vůči nám i našim dětem. Ani víra totiž panu Jurečkovi nepomůže u jeho posledního křesťanského soudu  za  jeho konání v rozporu  s pravdou, právem, zdravým selským rozumem a osobním svědomím.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak můžete někoho obvinit bez důkazů?

Vaše vláda nálepkuje dost často, vy hlavně a chcete bojovat proti dezinformacím, ale jdete podle vás příkladem? Je podle vás v pořádku, že někoho obviníte a pak nejste schopný u soudu říci, na základě čeho a svá obvinění doložit? A omluvíte se SPD nebo se odvoláte? https://www.parlamentnilisty.cz/p...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

20:28 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

Ve vaší blízkosti, pánové, by mi mohl změknout mozek... Petr Žantovský našel zdroj pro poetické zhod…