Bannerová slepota naruby: Jídlo bez AKCE už téměř nekupujeme

19.01.2017 19:57

Léta platilo, že tím, co prodává, je obal. Doba se ale mění, dnes už je to hlavně cedulka „AKCE“, případně „Sleva“, co nás zaujme jako první. Cesta regály se omezila na periferní vyhledávání takto označeného zboží. Na různé slevové akce Češi a Slováci opravdu slyší, a to zejména u potravin. Produkt s označením „AKCE“ preferují čtyři pětiny nakupujících. Prostor ušetřit přesto stále je – různé slevové portály nevyužíváme zdaleka tolik, jako okolní země.

Bannerová slepota naruby: Jídlo bez AKCE už téměř nekupujeme
Foto: pixabay.com
Popisek: Průzkum - ilustrační foto

Akce a výprodeje na nás teď po Vánocích útočí ze všech stran, jak ale vyplývá z průzkumu agentury Ipsos pro PROFI CREDIT, už dávno se nás netýkají pouze v prosinci a lednu, staly se totiž každodenní součástí našich nákupních rituálů. Více než čtyři pětiny obyvatel motivuje, pokud je na daný výrobek poskytnuta sleva. A to zejména u potravin. V těsném závěsu je elektronika a spotřebiče, třetí příčku obsadila kosmetika nebo drogerie, kde sleva motivuje  k nákupu 57 % zákazníků. Výjimkou je v této kategorii Bulharsko, kde slevy zabírají mnohem méně. V Polsku zase lidé více než jinde slyší na zlevněný nábytek a sportovní vybavení.

„Ve slevách ráda nakupuje drtivá většina lidí. Více jak 40 % je dokonce aktivně vyhledává,“ říká marketingová ředitelka Dana Hakavcová. Hranice, kde se postoj nakupujícího láme, je ve všech sledovaných zemích zhruba totožná. 40% sleva už je pro zákazníky dostatečně motivující, čím vyšší sleva, tím ochota daný výrobek zakoupit ještě stoupá.

Slevové portály Čechy příliš netáhnou, Bulhaři rekordmany

V Bulharsku využívá různé slevové portály alespoň jednou měsíčně více než polovina lidí, zatímco u nás pouhá pětina. „Stejné množství Čechů, tedy 20 %, žádný slevový portál dosud nevyužilo,“ poznamenává k tomu marketingová ředitelka  Dana Hakavcová. Více jak třetina Čechů portály využívá pouze příležitostně. A téměř totožná situace je i v sousedním Polsku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Velké sny a prázdná kapsa

15:52 Zbyněk Fiala: Velké sny a prázdná kapsa

Končící Evropská komise zkouší ještě udat strategii pro příští volební období, s nejasnými návrhy, n…