Jan Fulín: Za čí peníze lže Srnka jako když tiskne?

24. 11. 2016 11:47

Nedávno mě oslovil redaktor z MF Dnes pan Srnka a obeznámil mě s obsahem článku, který se zabýval letošními krajskými volbami a činností agentur, které vypracovávají průzkumy veřejného mínění. Neměl jsem námitek. Pan Srnka však naznačil, že v této podobě nejspíš článek nevyjde. Údajně ho oslovili lidé, kterých se článek také týká, a nabídli mu značný finanční obnos, když článek přepíše a bude mít jasný cíl: pošpinit jejich konkurenta tedy společnost SANEP, což je společnost, jejíž jsem akcionářem. Když prý zaplatím dvojnásobek, ponechá článek v původní podobě. Půl milionu je vskutku hodně peněž, a navíc takové praktiky odsuzuji. A tak jsem zdvořile odmítl s tím, že snad pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí a že mu peníze nezatemní jeho úsudek a mysl.

Jan Fulín: Za čí peníze lže Srnka jako když tiskne?
Foto: mp
Popisek: Srnka - Ucho24

Zhruba v tomto znění měl nejspíše vypadat původní článek:

Desítky milionů z peněz daňových poplatníků za první místo ve volebních preferencích?
Zjištění MF DNES Majitelé agentur s nepřesnými výsledky vysávají ze státní kasy desítky milionů
Vojtěch Srnka
reportér MF DNES

Po bitvě je každý generál. Touto frází často mnozí odbývají pochybnosti, které se občas po volbách vyrojí kvůli rozdílům mezi předvolebními průzkumy některých agentur a skutečnými výsledky. MF Dnes se pokusila udělat průřez několika voleb a sestavit srovnání, jak si agentury vedly. Jak ukazují následující tabulky, dlouhodobě nejpřesnější odhady prezentuje společnost SANEP, která vykazuje nejmenší průměrnou odchylku předvolebních průzkumů oproti reálným výsledkům.