Kočka totiž (Felis silvestris f. catus), jakkoli chlupatá, hebká a na první pohled roztomiloučká, jež by porozuměla položené dvojici otázek v aktuálním brněnském referendu, byla by dozajistě strašidelným monstrem (bestia horribilis - jestli tedy v latině trefuji správný pád): 1. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice ,Brnohlavní nádraží‘ v dosavadní poloze podél ulice Nádražní? 2. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti s cílem prosadit, aby se nejlepší řešení modernizace železniční stanice ,Brnohlavní nádraží‘ určilo prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží? Ccccccoooožeeee?
Kdo uvedené chápe, ať se mi přihlásí osobně, hezké kočičky mají přednost. Snad mně vysvětlí i to, proč „Felis silvestris“ je navíc též „f. catus“, jak jsem pochopitelně obligátně zkopčil z vikipédie. Co si s tím vším počne široká voličská veřejnost, která podle nejnovějšího a seriózními vědeckými metodami provedeného výzkumu např. ve svých 15 anebo až 17 procentech věří v existenci „chemtrails“, nechci ani pomyslet. Jakub Patočka, organizátor referendové akce a dozajista také iniciátor oněch roztomilých plakátomláďátek, však o svých něžných voličích mnohé ví a do jejich srdéček cestu zná, a právě proto nabízí tyhle pussies, singulár „pussy“, což, jak víme ze státních míst nejvyšších a nejautoritativnějších: „… je… pasy, pane redaktore, kunda.“ – Á, dobrý den, paní Zemanová, dneska máme zase pěkný den pod Petrovem aji v Lánech, není-liž pravda?
Patočkův osobní záznam v již zmiňované Wikipedii není prost rozporů, avšak politikovi lze aspoň věřit, že občas z Brna jezdí – vstříc nejrůznějším externím působištím – z teho našeho „nádru“, vlakem. Blahopřeju mu k silnému žaludku, neboť navštěvovat takové místo a ještě z celého srdce toužit po jeho zachování, ba po konzervaci, chce vnitřní sílu jako hrom…
Cože? Říkáte, že navrhované „nádraží pod Petrovem“ má být překrásnou novostavbou, a že jste je viděli na obrázku? No moment, jenže co potom s Otázkou č. 1, zřetelně hovořící o „dosavadní poloze podél ulice Nádražní“? Odpovídá to snad představě kolejiště, rozloženého u třídy Nové Sady (a nikoli Nádražní)? Hmm? – Ale to víte, že ne-e, mňau! Už před časem se přece vyjasnilo, že kolejiště je prostě nutné odstěhovat a „dosavadní poloha“ není možná.
Člověk nemusí být příliš vzdělán v dopravním oboru, aby mu bylo jasné, že k východům z budovy, odsunuté o nějakých dvě stě metrů jakože pod Petrov, bude nutné nalézt vnitroměstské dopravní řešení prakticky stejně, jako k nádraží vzdálenému metrů šest či osm set od „stávající polohy“. Onen proslulý a Patočkovi zřejmě milý, pro mne však „horibilis“, šalinový zastávkový uzel před hlavňákem, budeme potom mít ještě víc jen pro ostudu. Cestující z celého světa jistě nebudou chtít ťapat se svými – jakkoli okolečkovanými – kufry stovky metrů zu fuss (to je rakousky jakože „pěšky“), ale budou chtět šalinové přípoj až tam. A chceme přece, aby se naše moderní nádraží stalo hezkou vstupní bránou do města pro „cestující z celého světa“. Nebo už ne?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV