Jan Ziegler: Rozšiřování pražského metra brzdí spekulanti a mizerné zákony

22.06.2016 19:52

Nová linka metra D zajistí v budoucnu rychlejší dopravu desetitisícům lidí ze sídlišť Libuš, Písnice a Nové Dvory do centra Prahy. Nicméně jeho dlouho odkládanou výstavbu zdržuje nejasné vlastnictví některých pozemků.

Jan Ziegler: Rozšiřování pražského metra brzdí spekulanti a mizerné zákony
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Webový server Vaše věc, za kterým stojí neúspěšný politik Jiří Paroubek, se pustil do současných vedení města a pražského Dopravního podniku, že prý mohou za problémy s výstavbou tolik potřebné linky metra D. Nechci dělat nikomu advokáta, ale je potřeba uvést tuto složitou problematiku na pravou míru.

Mám dojem, že pan Paroubek stále nepochopil, že kdysi sice býval prvním náměstkem pražského primátora, ale ty doby už dávno minuly. A tak dělá všechno možné, aby na sebe upozornil, a často se chová stylem, nikdo nic neumí, ničemu nerozumí, jen já umím všechno a rozumím všemu. Ano, také znám jednoho takového. Jmenuje se Brouk Pytlík, a ten všude byl, všechno zná a všechno viděl.

V onom článku se uvádí, že nejsou problémy pouze s vlastnictvím pozemků ve vedení této trasy podzemní dráhy, ale prý chybí projektová dokumentace a není údajně vůbec jasné, kudy linka D povede. To však není tak úplně pravda. První provozní úsek trasy metra I. D mezi Náměstím Míru a Depem Písnice v délce 10,6 kilometrů je daný a nikdo jej nezpochybňuje. A také projektová dokumentace pro něj existuje. Ano, mezi dopravními odborníky jsou spory o to, kam by mělo vést pokračování linky D z Náměstí Míru dál na sever. Uvažuje se např. o hlavním nádraží nebo o Žižkovu. To však nijak nebrání v zahájení stavby prvního úseku!

V tomto případě jsou skutečně brzdou stavby problémy s výkupy potřebných pozemků a to není vina ani vedení města ani Dopravního podniku. Já respektuji soukromé vlastnictví, ale v případě klíčových dopravních staveb převažuje veřejný zájem nad soukromým. A to se týká i nových tras pražského metra. Proto by poslanci a senátoři měli schválit takové zákony, které by tyto stavby urychlily. A také by měli zamezit machinacím spekulantů, kteří skoupí pozemky v budoucí trase dopravní stavby velice levně, aby je obratem prodali státu za peníze daňových poplatníků výrazně dráž.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…