Jindřich Berounský: Alarmující železniční nehoda na nejbezpečnější české trati

03.05.2018 20:31

Jen co Jihočeský kraj a jeho koordinátor veřejné dopravy JIKORD odprezentovali vyhlášení soutěže na zajištění železniční osobní dopravy v motorové trakci na dobu příštích 15 let, kde zadávací dokumentace určuje jakou hudbu a kolik filmů na jakou dobu má zajistit palubní portál, který nemusí být, díky Bohu, použitelný na záchodě, přichází jako blesk z čistého nebe zpráva o srážce dvou osobních vlaků společnosti GW Train Regio, a.s., ke které došlo dnes 3. 5. v 8.45 hodin na Českokrumlovsku u Mříče mezi dopravnami Křemže a Boršov nad Vltavou na trati 194 České Budějovice – Černý Kříž.

Jindřich Berounský: Alarmující železniční nehoda na nejbezpečnější české trati
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

Podle dostupných informací strojvedoucí zpožděného osobního vlaku 8102 Volary - České Budějovice nevyčkal v dopravně Křemže na pravidelné křižování s rovněž zpožděným vlakem 8103 České Budějovice - Nové Údolí, projel návěstidlo v poloze "Stůj", řízl výhybku a bezprostředně po odjezdu z dopravny došlo k čelní srážce obou vlaků, při které bylo zraněno 13 cestujících (mezi nimi i děti z mateřské školy) a strojvedoucí. Na motorovém voze Regio Sprinteru řady 654 a motorové jednotce řady 629 jsou odhadnuty škody na 6 mil Kč, došlo i k vykolejení a díky jednomu z vypadlých motorů úniku provozních kapalin. Celkově v obou vlacích dohromady cestovalo a bylo ohroženo cca 50 cestujících.

Hned od počátku se objevují informace o vině strojvedoucího od agentury RailJob, který je v pracovním poměru u GW Trainu, ale železniční nehoda se stala na jedné z nejbezpečnějších tratí České republiky, která je po revitalizaci za více než 1,6 mld Kč (bez DPH) od září 2016 dokonce vícenásobně zajištěna proti selhání lidského činitele - strojvedoucího.

Kromě dálkového řízení byla na zmíněné trati zprovozněna rádiová síť TRS, dobudovány antény pro pokrytí celého území a došlo k vybavení systémem VNPN, t.j. systémem a zařízeními "Výstrahy při nedovoleném projetí návěstidla". Zabezpečovací zařízení neumožňuje, aby osudný vlak 8102 vůbec odjel z dopravny a po zvukové výstraze by byl zastaven, následně i díky tzv. generálnímu stopu i další vlaky. Má to však háček. Tak tomu bylo jen do 9.12.2017. Jihočeský kraj hledal nejlevnějšího dopravce i na "nejbezpečnější trať v České republice", jak byla úspěšná revitalizace prezentována v září 2016 v médiích, a tak vozidlo osudného vlaku nemělo odpovídající vybavení, ale disponovalo wifi pro cestující, a strojvedoucí měl k domluvě mobilní telefon, který vlak nezastaví !!!

Železniční nehoda na jedné z nejzabezpečenějších tratí v republice je obrovským skandálem a výstrahou Jihočeskému kraji, který selhává jako objednatel i koordinátor železniční dopravy skandálními nepřípoji a sází na co nejlevnějšího dopravce s wifi bez základního zajištění bezpečnosti, odpovídajícího 21. století, a to tam, kde cca 1,25 mld Kč přispěla na revitalizaci trati a její zabezpečení z Fondu soudržnosti Evropská unie.

Jindřich Berounský
Svaz odborářů služeb a dopravy

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: O nás se bohužel rozhoduje v Bruselu. Mysleme na to u červnových voleb

11:34 Jiří Weigl: O nás se bohužel rozhoduje v Bruselu. Mysleme na to u červnových voleb

Denní glosa Jiřího Weigla