Jiří Křížek: Dopravní podnik Praha a Rencar

30.01.2016 16:18

Přečetl jsem si ze zájmem poslední půtky mezi Dopravním podnikem Praha a Rencarem. Není to poprvé a zřejmě ani naposledy, co se obchodní partneři nemohou dohodnout, který z nich má větší výhody ze vzájemné smlouvy. Jelikož jsem pamětníkem začátků, nejsem překvapen.

Jiří Křížek: Dopravní podnik Praha a Rencar
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Smlouvy mezi těmito obchodními partnery byly nastaveny od samého počátku tak, že DP Praha obdržel procentuální podíl z ceny nasmlouvané firmou Rencar.

Bývalo to 70 % a při dosažení určitého finančního objemu 60 %. Později byla upravena minimální roční částka tzv. odvodů, kterou musel Rencar zaplatit DP Praha i kdyby trh spadl nízko a jeho procentuelní podíl by této úrovně nedosáhl (myslím, že toto minimum bylo ve smlouvě stanoveno na 50 mil. Kč). Veškerou obchodní činnost prováděl Rencar svými pracovníky a minimálně do roku 2001 ji nesvěřoval žádnému dalšímu obchodnímu partnerovi, neprováděl tedy outsourcing své hlavní činnosti jinou firmou a o tyto náklady se nezmenšoval základ pro výpočet podílu DP Praha.

Poslední smlouva byla uzavřena někdy v polovině roku 2001 (ne jak se uvádí v roce 1997) a její platnost byla tehdy stanovena na 15 let. Podle textu v Lidových novinách došlo v průběhu posledních deseti let k úpravám smlouvy a obě smluvní strany přistoupily zřejmě k jejímu prodloužení o pěkných pár let.

A nyní se dozvídám, že spokojenost DP Praha je takřka nulová, smlouva je nevýhodná a ze slov top managera Pavla Slabého vyplývá, že když skupina JCDecaux prostřednictvím firmy Europlakát kupovala Rencar, tak jediným aktivem byla právě a jedině smlouva mezi DP Praha a Rencarem. To je opravdu novinka, zvláště pokud si uvědomíme, že stejným a jediným aktivem JCDecaux je smlouva s Prahou.

Možná by stálo za úvahu zjistit, jaké roční příjmy z reklamy na majetku DP Praha byly dosahovány od roku 1990.

Bývalo zvykem mezi oběma partnery, že Rencar zohledňoval rozumné požadavky DP Praha právě proto, že podnikal na jeho majetku.

Rád bych se, stejně jako pražská veřejnost, dozvěděl, k jakým úpravám smlouvy došlo, když je současná platba Dopravnímu podniku Praha nižší než byla v roce 2001. Trh venkovní reklamy rozhodně neklesl a pokud je mi známo, k žádným zásadním investicím do nových a moderních ploch či technologií po roce 2001 ze strany Rencaru nedošlo.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Foltán: Další sociální hřích ministra Jurečky?

16:07 Pavel Foltán: Další sociální hřích ministra Jurečky?

Jak víceméně poněkud nezajímavě stručně sdělila některá média, v úterý 16. dubna Ministerstvo práce …