Jiří Vyvadil: Politické hnutí Přátelé Ruska v ČR a dánský premiér jsou zajedno – Ženevské konvence o uprchlících je třeba změnit

29.12.2015 12:22

Zakladatel skupiny a dnes předseda přípravného výboru politického hnutí Přátelé Ruska v České republice ve víře, že to bude Česká republika a její prezident, kdo otevře diskusi k jedinému možnému řešení imigrační exploze ze Sýrie a dalších islámských států, sepsal článek na portálu ParlamentníListy.cz pod názvem „Česko by mělo odvážně odstartovat diskusi o změně úmluvy o uprchlících z roku 1951.“

Jiří Vyvadil: Politické hnutí Přátelé Ruska v ČR a dánský premiér jsou zajedno – Ženevské konvence o uprchlících je třeba změnit
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Vyvadil

Celý článek "Česko by mělo odvážně odstartovat diskuzi o změně úmluvy o uprchlících z roku 1951" je zveřejněn ZDE.

Byla to – jak se ukázalo -- bohužel naivní výzva prezidentu republiky, aby na Valném shromáždění OSN se zasadil o odstartování diskuse o zásadní změně, pozastavení či dokonce zrušení Ženevských konvencí o uprchlících a nabídl reálné, nikoliv jen nic neřešící výzvy řešení problému.

Co ten Vyvadil tehdy napsal? (Aby byla pochopena naléhavost argumentace, bude článek krácen jen minimálně):

Jan Čulík z Britských listů a mnozí další mají částečnou pravdu v tom, že kroky každé vlády, a tedy i té naší, jsou limitovány mezinárodní úmluvou o uprchlících, kterými je vázána a obecně – ale jen obecně – platí, že státy jsou povinn přijímat uprchlíky pronásledované z důvodů náboženských, rasových či politických… Záleží totiž vždy na výkladové politice té které země, a ačkoliv veřejnost tomu nevěří, zkušenost je ta, že Česká republika je v tomto ohledu po mnoho let zřejmě z Evropy nejtvrdší. U nás často neprojde ani ten, komu z politických důvodů vystříleli celou rodinu – ale to jen na okraj.

Už z této jednoduché definice je jasné, že zejména v případě pronásledování z náboženských důvodů by byla povinnost přijmout všechny uprchlíky například muslimského náboženství, kdy šíité jsou ohrožováni na životě sunnity a naopak. Je nepochybné, že kromě toho, že Západ nesmyslně odstartoval ony válečné konflikty v celé severní Africe, ale nejen jí, a započal onen rozvrat, o další pokračování pronásledování se starají i jednotlivé státy této oblasti, které podle svých úzkých často mocenských zájmů podporují tu sunnitské, tu šíitské džihádistické skupiny a nastává dominový efekt, který nejenom že nekončí, ale i v budoucnu se jistě bude hrotit a přinese s sebou další vyvražďování a další statisíce a milióny uprchlíků.

A z tohoto úhlu pohledu a hlavně budoucnosti je uchování mezinárodní úmluvy o uprchlících z rok 1951 naprosto neudržitelné.

Aniž bych šel nějak podrobně do minulosti, je dobré si připomenout, že tato úmluva vznikla z důvodu řešit masové přesuny v důsledku 2.světové války, ovšem šlo v podstatě o uprchlíky v podstatě jednoho civilizačního okruhu, což se nyní neděje.

Druhou hrubou vadou je, že nevede k odpovědnosti ty státy, které masu uprchlíků vytváří a které….tralala, tralala…mohou dělat, že se jich to vlastně ani moc netýká a dokonce si stěžovat, že si uprchlíci k nim vůbec dovolují přicházet.

Zvyšuje se mi adrenalín, když sleduji hořekování Francie a Británie nad masou uprchlíků, ačkoliv zrovna tyto dvě země svou agresivní válečnickou politikou v severní Africe masy zubožených uprchlíků pomáhaly vytvářet. V tomto ohledu by bylo zapotřebí v úmluvě stanovit zvláštní povinnost zemí přijmout uprchlíky, zemí, podílejících se na válečných útrapách vedoucí ke vzniku uprchlictví, které tak činily bez mezinárodního mandátu daným rozhodnutím Rady bezpečnosti.

Zcela na rovinu, proti tomu by mimochodem tyto dvě země, které jsou členy Rady bezpečnosti, ostře jistě protestovaly. Přesto by i tímto směrem měla debata být vedena. Jinak to totiž nejde.

Základním plotem by mohla být zásadní změna 65 let staré úmluvy

Co ale by mělo být zřejmě nejdůležitější, je možnost pozastavit pro národní stát účinnost úmluvy pro své území v případech, kdy tím může být ohrožen podstatným způsobem veřejný pořádek a bezpečnost země. Totéž by mělo platit i pro země tranzitní.

Jen tak z vody: rozhodně se tranzitní země jako Řecko, Maďarsko, Itálie, ale i Srbsko (které jsou na hranicích oněch světů) a další dostávají do situace, kdy nejsou s to pro statisíce migrantů tranzit, navíc absurdně komplikovaný předpisy EU, zajistit. Z hlediska cílových zemí se do zoufalé situace může dostat i Německo, Rakousko či Švédsko.

Na podzimním zasedání Valného shromáždění chce využít prezident oněch přidělených 5 minut k projevu k zásadnímu prohlášení.

Není palčivějšího problému dneška z hlediska fungování OSN než právě absolutní zastaralost úmluvy o uprchlících, její důsledky mohou některé státy – a mluvil jsem o nich – paralyzovat.

Pojďme do toho a změňme svět…

Takové vystoupení by bylo bombou, což Miloši Zemanovi k jeho naturelu vyhovuje, ale zároveň pro svět nanejvýš potřebné.

Nečekejme až pod faktem zhroucení svých států s tím přijde někdo jiný.

Buďme první.


Nejsme první.

Výrok prezidenta, že invaze emigrantů je řízený proces, je nesporně pravdivý. Ale téměř jako vždy řešení nenabízí. Je to jen další výkřik, kterých jsou stovky a už jsou únavné

Prezident mohl být osou nového světového myšlení, protože jedinou cestou k třebas i radikálnímu řešení migrace je zrušení jejího právního podkladu.

Nikdy by neřekl Miloš Zeman nic odvážnějšího, kdyby navrhl na plénu OSN zrušení Ženevských konvencí o uprchlících, či jejich pozastavení.

Neučinil tak a Česko nic pro pokrok světa neučinilo.


Dánský premiér zpochybnil Ženevské konvence o uprchlících, jinými slovy řekl to, co měl prezident Zeman prohlásit na Valném shromáždění OSN a zasloužil by se o řešení imigrační krize…

Vůbec netvrdím, že to, co trochu stydlivě nabízí dánský premiér, je řešením. Ani on nemá odvahu věci nazvat pravým jménem, že totiž Ženevské koncence byly podmíněny dobou a jejími  podmínkami.

Přátelé Ruska v ČR požadují následující změny Ženevských konvencí :

1, nelze aplikovat ženevské konvence u uprchlících v případech, kdy jsou výsledkem účelového politického, náboženského či jiného nátlaku či působení států  na chování jiných států či uskupení.

To je nesporně klasický aktuální případ chování Saúdské Arábie, Kataru, USA, Německa, stejně jako Turecka.

2, Každá země musí mít  možnost pozastavit pro národní stát účinnost úmluvy pro své území v případech, kdy tím může být ohrožen podstatným způsobem veřejný pořádek, a bezpečnost země. Totéž by mělo platit i pro země tranzitní.

To je nesporně případ zemí, kde obyvatelstvo drtivě příjem většího počtu uprchlíků odmítá připustit.

(P.S. Tyto formulace jsem pro kritiky hodil tzv. z voleje, a přirozeně bych byl připraven na nich pracovat daleko precizněji.)

Sečteno a podepsáno: Invaze uprchlíků má mnoho rovin, výkřiky nic nevyřeší a politické hnutí Přátelé Ruska v České republice za základ pokládá změnit, zrušit, či pozastavit Ženevské úmluvy u uprchlících z roku 1951.

Jiří Vyvadil
Přípravný výbor politického hnutí Přátelé Ruska v České republice

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

15:49 Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

Dubnové výsledky konjukturálních průzkumu ukazují na pokračující oživení tuzemské ekonomiky. Souhrnn…