Josef Linhart: Již dlouho upozorňujeme na negativní důsledky veřejných soutěží s hlavním kritériem nejnižší ceny

07.01.2017 13:56

Na pondělí 9. 1. 2017 ve 13.00 hod. byla do Teplic svolána schůzka zástupců Odborů s dopravci, kteří poskytují služby dopravní obslužnosti v Ústeckém kraji.

Josef Linhart: Již dlouho upozorňujeme na negativní důsledky veřejných soutěží s hlavním kritériem nejnižší ceny
Foto: Hans Štembera
Popisek: Autobusové nádraží, ilustrační foto

Jedná se o firmy: Arriva Teplice s.r.o., BusLine a.s. a spol. Autobusy Karlovy Vary. Dále odborové organizace: ZO OO DP Teplice, ZO OSD Jablonec nad Nisou, ZO OSD Ústí nad Labem a ZO OSD Bonavia Cheb. Schůzka se uskuteční v areálu firmy Arriva Teplice s.r.o.

Odbory na této schůzce očekávají od zástupců zaměstnavatelů informace o tom, jaké jsou možnosti firem nést zvýšené mzdové nároky a jaká je perspektiva do budoucnosti.

Odbory již delší dobu upozorňují na negativní důsledky veřejných soutěží, kde hlavním kritériem je pouze nejnižší nabídková cena. Proto došlo nejen v rámci tzv. Jablonecké výzvy, k převedení řidičů autobusů z 3. do 5. skupiny prací, kteří se díky takovýmto soutěžím stali těmi, kteří na to nejvíce finančně dopláceli. Bylo již mnohokráte řečeno, že jediné, na čem se dá v takovýchto soutěžích ušetřit a být „konkurenceschopný“, je cena práce řidiče autobusu. Dalším důvodem převedení řidičů z 3. do 5. skupiny prací byla personální stabilita v tomto dopravním odvětví. Všichni jistě víme, že skončením ZVS přestaly voj. správy chrlit každý rok tisíce řidičů velkých vozidel s praxí. Dnes je spousta těchto absolventů v předdůchodovém věku a noví mladí řidiči je nenahrazují, jelikož práce řidiče autobusu je zcela finančně nezajímavá, vzhledem k její náročnosti a míře zodpovědnosti.

My odboráři jsme přesvědčeni o tom, že naše kroky vedou k dlouhodobé udržitelnosti této služby a nechápeme proto přístup některých krajů k uvolnění finančních prostředků, které by pomohly dopravním firmám ustát toto masivní (leč nevyhnutelné) dorovnání mezd řidičů autobusů. Domníváme se, že v mnoha případech vina leží na bedrech nekompetentních odborů dopravy, které politiky dezinformují. Proto seznámíme také vedení dotčených firem s našimi plány v nejbližších dnech. Nemusíme myslím ani připomínat, že jsme ochotni jednat s kýmkoliv, kdo nám podá pomocnou ruku a bude jasně deklarovat ochotu najít řešení. Naopak nejsme již ochotni akceptovat výmluvy a hraní o čas.

Po skončení jednání jsme všichni účastníci schůzky připraveni zodpovědět případné dotazy novinářů.

Děkuji za přečtení a přeji hezký den

Josef Linhart
předseda ZO OODP Teplice

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Foltán: Další sociální hřích ministra Jurečky?

16:07 Pavel Foltán: Další sociální hřích ministra Jurečky?

Jak víceméně poněkud nezajímavě stručně sdělila některá média, v úterý 16. dubna Ministerstvo práce …