Indikátor důvěry podnikatelů se v porovnání s lednem také mírně snížil o 1,1 bodu. Mezi podnikateli se důvěra mírně zvýšila v obchodě, v průmyslu a ve stavebnictví se snížila mírně a ve vybraných odvětvích služeb se snížila. Indikátor důvěry spotřebitelů se mírně snížil o 1 bod. Ve srovnání s hodnotami v únoru 2014 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.
Celková důvěra v tuzemskou ekonomiku klesala v únoru druhý měsíc v řadě, což je vývoj neviděný od poloviny roku 2012. Nyní se však její úroveň pohybuje na mnohem vyšší hodnotách. Proto je třeba zatím chápat aktuální vývoj jako určitou korekci, ve smyslu „žádný strom neroste do nebes“. To se týká zejména spotřebitelské složky celkové důvěry. Spotřebitelská důvěra dosáhla v lednu své nejvyšší hodnoty od prvního čtvrtletí roku 2007 a i její únorový stav lze označit za dlouhodobě zřetelně nadprůměrný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz