V tomto případě jde o slovní spojení „Pevnost Evropa, či německy Festung Europa“. Jako vždy jde pouze o slovní akrobacii levicového aktivisty nebo lépe řečeno o slovní akrobacii levicově anarchistických a multikulturních hnutí. Snaha zdiskreditovat názorové oponenty nálepkou s přímým anebo nepřímým odkazem k nacismu či fašismu. Zajímavé v této věci je, že nikdy ne ke komunismu.
Nicméně. Nacisté, stejně jako dnes levicoví aktivisté, používali slova, slovní spojení, věty mající nějaký význam, pouze účelově s odkazem na historii a stejně jako v případě dnešních levicových aktivistů i v nacistické propagandě dostala tato slova jiný význam. A nejen slova, ale také symboly jako germánské runy, svastika, římský pozdrav. Himmler dokonce vytvořil svatyni SS na hradě Wewelsburg, jehož vnitřní prostory nechal předělat na základě legend o kulatém stole krále Artuše a germánských legend o bájné Valhalle, kam odcházeli padlí a zemřelí bojovníci.
Mám se snad bát koupit si v Tibetu modlitební mlýnek? Je tam svastika, mohl bych být nacista. Mám se bát říci „Ave Caesar?“ Tento pozdrav byl doprovázen zdviženou pravicí. Mohl bych být nacista, fašista, frankista a nedej Bože i monarchista, protože tento pozdrav používají dodnes Karlisté. Mám se bát číst legendy o králi Artušovi, protože součástí je zmínka o kulatém stolu, kde zasedali jeho nejvěrnější, stejně jako tomu bylo na hradě Wewelsburg? Mám se bát říci, že moje oblíbená květina je protěž alpská? Protože tuto rostlinu měla ve znaku Horská divizie SS „Prinz Eugen“?
Myslím si, že ne. Jsou to jen slova, symboly, které měly určitý význam, a to, že je použili nacisté, fašisté a dali jim svůj význam, nic nemění na jejich původním smyslu. Ostatně například svastika byla velmi oblíbeným symbolem dávno před Hitlerem a dodnes můžete v mnoha středověkých kostelích tento symbol vidět. Obávám se, že pro lidi jako Jan Cemper bude obtížné pochopit, že ve středověku, starověku atd. opravdu, ale opravdu nemohli být lidé inspirováni nacismem.
A co se týče „Pevnosti Evropa“, poprvé to bylo použito během řecko-perských válek jedním z řeckých vůdců, a to Miltiadésem pět set let před naším letopočtem.
Možná by se tito levicoví a multikulturní aktivisté namísto planého nálepkování, obviňování a snahy o pošpinění názorových oponentů měli zamyslet nad tím, proč lidé vidí věci, jak je vidí. Možná by došli k tomu, že za tím je obyčejná zkušenost nejen jejich, ale také jejich předků. Zkušenost, která v minulosti vedla k obraně té „Pevnosti Evropa“ před islámskou rozpínavostí, zkušenost, díky níž dnes i lidé jako Jan Cemper mohou svobodně říkat a psát, co chtějí. Obavám se však, že jim to nedojde.
Převzato z autorova blogu martinkavka.blog.idnes.cz
Vyšlo na eurabia.parlamentnilisty.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV