Michael Rada: Na záchod na benzínce

25.01.2017 9:07

Když jsem byl chlapec malý, tak metr nad zemí, a rodiče se v pořadníku dočkali vysněného osobního vozu, byl to svátek. Tak se k vozu i cestám přistupovalo. Po oblouznění Kinedrilem vyvolávajícím euforickou nečinnost, se vydávalo na cesty s tím, že na záchod se staví jen u benzínky.

Michael Rada: Na záchod na benzínce
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

Tak se dříve říkalo čerpacím stanicím.

Nebylo to zas tak obtížné. Ne proto, že by benzínek bylo tolik, jako je dnes čerpacích stanic, ale proto, že na jednu nádrž se nenajelo tolik. Pro upřesnění v roce 1974 jich bylo benzínek v Československu 750 (jak se dočteme z oslavného dokumentu vydaného k padesátiletému výročí společnosti BENZINA). Pro srovnání je třeba říci, že v roce 2008 měla jen Česká Republika největší počet čerpacích stanic na počet obyvatel ve střední a východní Evropě, celkově evidovaných 3.610 kusů.

Prvnímu ani druhému číslu však nevěřím. Důvod je prostý, první bylo prezentováno na truc kapitalistickým sousedům jako výdobytky Socialismu, a to druhé mi nesedí v souvislosti s tím, že jen o rok později je v článcích uváděn počet téměř dvojnásobný a to na 6.551 ks.

Ale ať je to tak, či onak, většina vozů na našich silnicích a cestách stále jezdí na černé tekuté zlato.

Převedeme-li princip čůrání jen na benzínce do dnešních dob, zvládnou přejezdy i lidé s ochablejším měchýřem bez nutnosti aplikace inkontinenčních plen.

ALE POZOR

Tady se dostáváme do přímého konfliktu mezi vývojem technologickým a evolucí člověka.

Auta mají větší dojezd, ale nemají integrovaný záchod, a to ani přesto, že ze stavu na silnicích by se nejeden řidič…

A to není vše.

Po více než 110 letech se zase začínají na evropské silnice dostávat vozidla s elektrickým pohonem a motorem

A ani to není konečná

Už jste slyšeli výraz THORIUM?

Některým se možná vybaví hodiny chemie, jiným spíše bájný hrdina THOR

Ale v tomto případě mají pravdu oba, resp. oba ji nemají.

THORIUM je totiž nová značka vozu, jenž je poháněn chemickým prvkem stejného jména. Plánovaný dojezd, resp. doba mezi jednotlivými tankovacími cykly je zanedbatelných 100 let.

THORIUM nevypadá vůbec špatně aní po vzhledové stránce, bohužel se s ním na silnicích jen tak nesetkáme. Prvním důvodem je skutečnost, že vývoj je na začátku. Druhým je skutečnost, že THORIUM patří k vzácným prvkům. Třetím pak skutečnost, že vozidlo podobné konstrukce by na tuzemských silnicích mohlo sto let maximálně stát, protože bojová pole nazývaná infrastrukturou do které se nalévají miliardy, by dlouhý dojezd pravděpodobně nezajistila.

Zeptáte-li se mne však, zda-li bych výše zobrazené vozidlo chtěl, musím Vás zklamat. Má odpověď je negativní. Důvod je prostý, potřebuji praktický vůz a právě praktičnost, je tomuto modelu cizí.

Ať je to tak, nebo tak, věřím, že se začnete zamýšlet nad tím, zda-li není na čase urychlit lidskou evoluci, tak, abychom si mohli v budoucnosti užívat i vozidla, pro které čerpací stanice budou jen orientační body na cestě, nic víc.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

15:49 Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

Dubnové výsledky konjukturálních průzkumu ukazují na pokračující oživení tuzemské ekonomiky. Souhrnn…