Michael Rada: Vliv velikosti hlavy na ztrátu paměti

11.09.2016 16:40

V minulých dnech se mi dostal do ruky časopis o logistice vydávaný společností pořádající mimo jiné logistické konference. Mimo jiné takové, které sponzorují lidé a společnosti, jimž jsem o jejich existenci řekl já sám.

Michael Rada: Vliv velikosti hlavy na ztrátu paměti
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

I přes tuto skutečnost, zapomněla na mou existenci jedna, ale i druhá strana. S jídlem totiž roste chuť, a když je někdo při chuti, a může kasírovat do vlastní kapsy, proč by to nedělal, vždyť o co jde jsou jen peníze.

Za poslední tři roky, kdy jsem se obešel bez Nadhlavy, či velké hlavy, zjišťuji, jak je tato často nenažraná. V angličtině, ale i obecně v průmyslu se této části firemních těl říká OVERHEAD a spadají do něho všechna oddělení a lidé a mnoho dalších, kteří ač nevytváří žádnou, či téměř žádnou hodnotu, požerou všechnu hodnotu, co vytváří jiní. Krásným příkladem jsou politici a ministerstva.

OVERHEAD je otesánek. S velikostí firem roste a roste a v korporátním světě se může snadno stát, že celá výroba a práce je vykonávána jen k tomu, aby se ukojil jeho hlad.

K OVERHEADu často patří i lidé a firmy, které byste si běžně do té, či oné firmy nepřiřadili. Na první pohled to totiž vypadá, jako kdyby neměly s daným podnikáním nic společného. Jsou to investoři, banky, a mnozí další a to včetně politiků. Primárně se dá říci, že to jsou všichni, kdo čekají všimné.

V minulých týdnech jsem se dvakrát věnoval věřitelům a dlužníkům a legalizovanému vyděračství s kulatým razítkem protože téma vzbudilo zájem, budu se mu jistě věnovat i do budoucna. Nyní bych jen rád krátce zmínil, že si po letech soud všiml a uznal, že chybně vypočtené úroky z půjiček, které jsou spíše jejich běžnou součástí, než výjimkou, musí firmy vrátit.

Jsem osobně zvědav, zda-li si někdy také všimne 2.500% sazeb RPSN, které jsou též obvyklé.

Nyní ale, k velké hlavě a časopisu, který mne na toto téma navedl.

Z informačního media s vysokou přidanou hodnotou se za poslední dekádu změnil v PR prostřený stůl, plný "novinek" které už ti, kdo se zajímají, či jsou v oboru, znají již řadu let Pojďme se podívat na některé případy, které ne vždy říkají, co by mělo být slyšet.

NEOBSAZENOST PROSTOR V PRAZE NAD 3% - týká se průmyslových nemovitostí. Údaj, který vychází ze skutečnosti, je najmuto/není najmuto (či prodáno), ale skutečnost je podstatně horší. Efektivní využívání skladových a výrobních prostor je často pod úrovní 60% plochy. Efektivita, ta zůstala někde na cestě k vyšším prodejům.

CHOVANEC NAVRH ZÁKAZ PŘEDJÍŽDĚNÍ KAMIONŮ - myslím, že to bylo před třemi měsíci, kdy už nikdo pana ministra neposlouchal. Proboha proč, vždyť jet ve středu večer z Prahy do Plzně 4 hodiny po dálnici, je přeci krásný zážitek. A číslíčka na návěsech kamionů a korbách aut, udávající minimální rychlost jízdy, jsou přeci také výdobytkem doby.

KVALITA PHM SE SNÍŽILA - to je vážné. U benzínu z Nuly na 3,9% a nafty z 0,8 na 3,3 to je docela dost a zákaz prodeje 21.918 litrů paliva za 644.620 Kč je fakt drsný, Kam asi přijde?

CENY ZA LETECKOU PŘEPRAVU SE DRŽÍ PŘI ZEMI - to je mi novinka. Nějak jsem nezaznamenal, že by letecká přeprava byla levná, či levnější a při zemi se drží jen do doby, než aero vzlétne. Pak, spolu s ním rostou i ceny, a když náhodou nepřepravujete zboží, ale lidi, pak je super, že si můžete na palubě dělat, co chcete, třeba účtovat i za použití záchodu, či kávičku za padesát. Při patnácti kilogramových kufrech, už i tak ušetříte dost.

RYCHLEJI, ZELENĚJI, LEVNĚJÍ - článek z prostředí jednoho z největších výrobců plastových obalů. Například těch, které, když jsou prázdné, převáží stejný objem vzduchu, jako když je naplníte. Prostě efektivita a zelenost je nasnadě, a rychlost? Ta mi nějak utekla, musím-li čekat na své "bedny" v řádu měsíců. Skutečnost, že by se firma mohla starat i o ty prostředky, které klienti nepotřebují a často za velké peníze končí na skládkách, jaksi z konceptu v rozmachu oné zelenosti, unikla.

UŽ I V ČR PŘIBÝVÁ TECHNIKY S LI-ON BATERIEMI - a to souhlasím. Jaksi však uniklo, že k ní nepatří jen vysokozdvihy, ale i do průmyslu pronikající prostředky osobní přepravy zvyšující efektivitu pracovníků a činností až o 80%, kola, osobní a i první nákladní auta apod.

a pro dnešek poslední

BEZPEČNOST NA PRVNÍM MÍSTĚ - zde bylo krásně vidět, jak průmysl a management mluví jinou řečí a přitom používají stejná slova. Zatímco většina účastníků pod pojmem bezpečnost vidí zabezpečení svého zboží a výrobků před krádežemi, menšina v něm rozumí bezpečnost lidí.

V továrnách je to však často jinak a BOZP manažer má často vyšší slovo než generální ředitel. Vynikající je důslednost, s jakou sám na bezpečnost dbá například při školení nových zaměstnanců, kdy do provozu skladu automotive kráčí v žabkách, tričku a kraťasech.

Prostě VELKÉ HLAVY, často vedou velké řeči, které jako balónky mizí za obzorem všedních dní. Bohužel s nimi mizí i vydělané prostředky, které musí ony velké hlavy živit, protože s ohledem na velikost hlavy je nutné zvážit i velikost stále otevřených úst, které prostředky přijímají proto, aby skončili ve stejně velkém otvoru na druhém konci čehosi, čemu se říká business, či ekonomika, a někdy i hospodářství.

Autor je "otcem projektu" Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje, které založil s cílem "vytvoření světa bez odpadů a plýtvání ve všech jejich podobách". Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1. 1. 2015  projekt E-MOTION, v němž se věnuje publicitě osobních elektrických transportérů, například elektrických jednokolek s gyroskopem. Předtím působil na seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska. Za nejlepší knihy považuje MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY a PROROK, jelikož dle jeho slov obě nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je prý jeho dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechová vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah jeho příspěvků vynahradí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

20:28 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

Ve vaší blízkosti, pánové, by mi mohl změknout mozek... Petr Žantovský našel zdroj pro poetické zhod…