Michael Rada: Z jednoho na tři, ze čtyř na jednoho

21.12.2016 13:00

I tak by se dal popsat turbulentní vývoj společnosti založené s cílem vytvořit svět bez odpadu a plýtvání ve všech jejich podobách, skrytých i těch viditelných. Důležitou součástí tohoto světa je i čistá osobní mobilita dostupná všem, nejen těm, kdo chtějí ukázat, ANO MY na to máme.

Michael Rada: Z jednoho na tři, ze čtyř na jednoho
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

Nevím, zda-li některý z čtenářů sledoval mé blogy již na serveru iDNES, a dost o tom pochybuji, ale kdyby přeci jen, omluví mne jistě za zveřejnění linku na úplně první článek, či blog týkající se osobní čisté mobility.

Článek se jmenuje MÁM O KOLEČKO NAVÍC a vyšel 7.1.2015.

O 8 dní později, tedy 15.1.2015 vyšel článek další a z jeho názvu již pochopíte, že jsem propadl závislosti s pohybem spojené, jmenuje se totiž KLIDNÝ SPĚCH A KRÁSA POBYTU VENKU.

Již ve třetím článku, který vyšel jen o den později jsem již sdílel nejen ekologickou a emoční stránku nového způsobu pohybu, ale i tu ekonomickou. Jmenuje se KOLO vs. KVÁDR.

Od té doby bylo článků na téma osobní čisté mobility, kterou jsem pak následně nazval E-MOTION a vytvořil pro ni samostatný prostor, více než dvě stovky. Zdaleka nejen na blogu, i v tištěných mediích, ale přidaly se i desítky, resp. stovky videí, tisíce příspěvků na sociálních sítích a E-MOTION rostlo.

Při každé z jízd jsem potkával zájemce a při každé z nich někdo, hlavně z těch starších říkal „JO KDYBY TO MĚLO ŘÍDÍTKA A SEDAČKU, NEBO DVĚ KOLA, TO BY BYLO LEPŠÍ“ a tak jsem jim ono potěšení přinesl. Ovšem ani UNISCOOTER, který byl jednokolkou s řídítky a sedačkou, ale ani ET BIKE, který myl skládacím miniskůtrem si své zájemce nenašel.  Dvoukolka typu SEGWAY s řídítky ano, hlavně po uvědomění si, že její cena je 4x menší než u původní SEGWAY a dojezd oproti tomu 3x delší.

Tak vypadal přechod z jednoho kola na dvě.

Za zbytek roku 2015 a celý rok 2016 se udála ještě celá spousta dalších věcí, které E-MOTION protlačila do podvědomí lidí, jako nedílnou a přirozenou součást života, která na rozdíl od originálních SEGWAY v rukách ruských nahaněčů turistů v Praze nezpůsobují nehody a úrazy, ale přinášejí radost a pohodu (rozdíl možná někdy pochopí i pražský politický establishment).

V každém případě, mi v nabídce stále něco chybělo. Něco, co by pomohlo v osobní mobilitě i dalším.

A tak k motoru invalidního vozíku, na kterém přes rok pracujeme, se přidala i britská nástavba dvoukolých transportérů a pro rok 2017 chystáme další lahůdku.

Tříkolku...

Nebude pro děti, ale pro juniory, stejně jako pro seniory a její velkou výhodou bude plná kapotáž bránící nepříznivému počasí zkazit pocit z klidné, tiché a čisté jízdy a přesunu z místa A na místo B.

Nový stroj zatím nemá finální název, říkáme mu prostě tříkolka, ale tento jistě přijde

Jeho cena by neměla přesáhnout 75.000 a jeho jízdní vlastnosti, nejsou vůbec špatné.

Na jedno nabití by měl ujet až 100 km, a jeho maximální rychlosti je 45 km/h, plně osazený všemi náležitostmi nutnými pro zařazení do skupiny skůtrů, které je možné řídit již od 15 let. A i když vím, že nezíská popularitu tuzemského hadráku, věřím, že své místo si najde a s ním i možnost, zrušit zase pár desítek tisíc vysloužilců zaparkovaných v garážích jen proto, že nějak na ten nákup, k doktorovi, nebo na hřbitov dojet musíme.

 

Na závěr jen upřesnění ke zbytku názvu dnešního příspěvku. Ten totiž indikuje, kolik lidí společnost v roce 2014 založilo a kolik jí v ní skutečně pracovalo a s ohledem na to ji do budoucna bude vlastnit a rozhodovat o jejích dalších plánech.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

15:49 Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

Dubnové výsledky konjukturálních průzkumu ukazují na pokračující oživení tuzemské ekonomiky. Souhrnn…