Jde ke kadeřníkovi a ten se jej ptá: „Pobil jste všechny členy ISIS.“ Kurdský mladík neodpovídá. Mlčí a jen se na sebe dívá do zrcadla. V zrcadle vidí sebe jako vojáka oblečeného v maskáčích a s puškou, která se mu svezla z ramene.
Holič důrazněji opakuje svoji otázku: „Tak jste je zabil nebo ne!“ Ticho visí stále ve vzduchu.
Ve filmu Haron vypráví: „Když je zabiji, jdu a prověřím jejich ležící těla, zda jsou skutečně mrtví. Pronásledují mne pak noční můry. Někdy se stane, že zabiji děti. K tomu také dochází, neboť je musím zabít, aby ony nezabily mne.“
Dále o své „profesi“ říká, že být odstřelovačem není vůbec jednoduché: „Dobře se strefovat, to je úplná matematika. Ale situace, které jsem všechny musel prožít, bych nikomu nepřál.“
Režisér dokumentu Reber Dosky riskoval svůj život, aby natočil příběh o Haronovi. Dokument Sniper z Kobani odráží osamělý život snipera střílejícího s neuvěřitelnou matematickou přesností. Prochází městem mezi zříceninami, aby zabíjel, a když odpočívá, přemítá o budoucnosti Kurdů.
„Haron byl nakonec rád, že mi mohl vyprávět svůj příběh, neboť vzpomínky na zabíjení jej pronásledují,“ říká režisér Dosky a tvrdí, že nejtěžší na filmování bylo, když chodil s Haronem a ten prověřoval jednotlivá těla lidí, zda žijí nebo ne. „Bylo v tom napětí,“ dodává Dosky.
Vyšlo v rámci mediální spolupráce s Literárními novinami
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV