Takzvaná východní tangenta by měla odvést z města tranzitní dopravu vedenou čtvrtěmi Holice, Hodolany, Bělidla, Chválkovice a Týneček. Ty jsou neúměrně zatíženy hlukem a exhalacemi. Vybudování obchvatu by zároveň zvýšilo bezpečnost těchto čtvrtí, z nichž zmizí většina kamionů.
Do čela iniciativy, která apeluje na stát, se postavil občan Holice Miloslav Šmída, který zároveň pracuje v tamní komisi městské části. „Holice je dopravou velmi zatížena. Vybudování tangenty by nám, ale také dalším čtvrtím včetně Hodolan, velmi pomohlo,“ uvedl na tiskové konferenci Šmída.
První pokus vybudovat východní tangentu se před deseti lety nepodařil. Ředitelství silnic a dálnic naplánovalo trasu vedoucí obytnou zástavbou. Lidé z dotčených čtvrtí protestovali a město se je rozhodlo ochránit změnou územního plánu. Poté se řadu let nic nedělo, až loni inicioval obnovení diskusí o tangentě senátor za Olomoucko Martin Tesařík. Ve věci budování obchvatu oslovil ministra dopravy Dana Ťoka. „Město tangentu nutně potřebuje a není možné, aby se o ní další desítky let jen mluvilo nebo aby její příprava skončila jako minule,“ říká senátor Tesařík.
Ten společně s primátorem Antonínem Staňkem zorganizoval dvě jednání města, kraje, zástupců obou komor parlamentu a zástupců resortu dopravy. Ze schůzek vzešel seznam potenciální problémů, které všichni chtějí řešit ještě dříve, než stavbu východní tangenty zastaví.
Petici bude možné podepsat v Holici, Hodolanech a v Regionálním centru v přednádražním prostoru, případně si arch stáhnout z webu iniciativy www.protangentu.cz a poslat jej iniciátorům podepsaný e-mailem nebo klasickou poštou.
Východní obchvat města by měl měřit 7,3 kilometru a vést ze směru z Přerova od křižovatky v Holici mezi Olomoucí a obcí Bystrovany, aby se za Týnečkem napojil na stávající výpadovku na Šternberk. Projekt počítá s vybudováním 14 mostů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV