Oldřich Fischer: Obrnovinářská kachna?

10.11.2016 11:52

Před pár dny jsme se dozvěděli, že pražské ulice budou modrými pruhy, podle uzavřené smlouvy, počmárávat snad Rumuni. Prý za hromadu milionů. To budou brát i diety v Eurech? Dnes, kdy máme půl milionu nezaměstnaných. Desetitisíce, možná sto tisíc občanů každý den srdceryvně naříká: dejte nám práci. Dejte nám práci ! Možná, že to volají i ze spaní. To si žádný z konšelů pražského magistrátu nevšiml?

Oldřich Fischer: Obrnovinářská kachna?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

Že se žádný proti takové smlouvě neozval. Asi je všechny postihla nějaká zvláštní infekce slepoty a hluchoty. Snad by se všichni měli dostat do permanentní laskavé péče docenta Chocholouška. Snad kromě vrátného. To je přeci sousto i pro  „ochránkyni obyčejných lidí“ a celou její kancelář. Snad i pro Diensbírovce. Vždytˇ kdyby to nabídli třeba sprejerům, tak ti by to asi s radostí udělali, třeba za cenu barvy. Možná i za svoje. Ze životních zkušeností se lze domnívat, že celá akce dopadne asi následovně:

Projekt bude zastřešovat kancelář architekta „Kámoše“. Doufám, že to tentokrát nebude ten, co řešil cyklostezky. Ty měly i uprostřed dráhy sloupky dopravních značek a i sloupy pouličního osvětlení. Nakonec, cyklisti se musejí přizpůsobit dopravním omezením. Tak copak. Jejich chyba. Například jsem odhadl, že cyklostezku prý za miliardu, v jednom nepřehledném, překvapivém místě, přejíždí denně okolo čtyři sta aut.  Pan projektant bude na to mít třeba i firmu. Bude to však všechno dělat sám. Proč by se měl s někým o peníze dělit? Takhle to fungovalo i u výstavby montovaných hal při velikostech např. 25 x 15 metrů.  

„ Vyprojektoval se“ jeden železnej sloup krajní a jeden střední. Pak už se dodal jen počet jednotlivých sloupů. Oni mistři ve výrobě a na montáži si poradí. Při takových projektech potom není divu , když soud ani po letech nenalezne chybu, proč například spadl most v rekonstrukci na zaplněnej vlak. Není, kde ji hledat. Pan kámoš architekt má asi též desítku placených funkcí v nejrůznějších organisacích. Tak to nejspíš sfoukne z mapy na počítači. V kterých ulicích čáry budou, vymyslí dopravní „expert“. Pan projektant pak z mapy na počítači odhadne počet a délku čar. A bude vymalováno.

Realizace: Ve Vojvodině ? Temešvár ? určitě se asi nemusí řídit naší normou   „ČSN“. Tak v pohodě mohou použít i výbornou barvu suříkovou, olovnatou. Nebo slejt prošlé barvy tak, aby to dalo jakousi modrou. O tloušce barvy (v mikronech) si zřejmě bodří horalé asi z Nižních Vlkodlaků mohou nechat jenom zdát. Kdo by to taky kontroloval? A pak, Nebozí horalové to nebudou mít vůbec jednoduché. Jestliže si s sebou vezmou starší mapy, pak se možná ani nedohledají. Například ulice : Tyršova, Dunajská, Stalingradská, Žitomírská jsou pořád tatáž ulice. Takových smluv jen houšť!

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…