Důvody nesouhlasu:
• K nesouhlasu nás vedou především obavy z neúměrného zvýšení dopravní zátěže na komunikacích nižších tříd, které budou dopravci využívat ve snaze objíždět zpoplatněné úseky. Ze zkušenosti víme, že na tom není schopné nic změnit ani dopravní značení.
- Ve svém důsledku to povede k extrémnímu zvýšení nákladů na údržbu a opravy těchto komunikací z obecních, resp. krajských rozpočtů – peníze budou chybět jinde. Výnosy z mýta jsou totiž příjmem státu.
- Přičemž tyto výnosy s velkou pravděpodobností ani nepokryjí náklady na rozšíření mýtného systému a jeho následný provoz.
- Zvýšený tranzitní provoz zhorší bezpečnost místní dopravy v obcích, zhorší kvalitu životního prostředí a negativně ovlivní kvalitu života v dotčených obcích.
- Zvýšené náklady na dopravu – mýto – promítnou dopravci do ceny svých služeb. Dražší tak bude jízdné v autobusech včetně regionální dopravy, ale i doprava veškerého zboží.
- Pro rozšíření mýta tak nebude platit žádný z deklarovaných důvodů, tj. výnosy se nestanou dodatečným finančním příjmem státu a ani nebude plnit regulatorní funkci.
Děkujeme!
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV