Od 1. března 2020 nastanou v Karlových Varech největší změny v linkové dopravě za posledních 20 let. To, co je vedením města prezentováno jako „optimalizace“, přinese podstatné zhoršení dopravní obslužnosti pro občany našeho města, ale také jeho návštěvníky. V době, kdy se klade důraz na dostupnou, častou a ekologickou dopravu, je návrh vedení města a Dopravního podniku naprosto zpátečnickým krokem. Rada města by si měla uvědomit, že hromadná doprava není výdělečným podnikem, ale službou občanům. A město nelze řídit jako firmu!
My, níže podepsaní, nesouhlasíme s redukcí spojů v karlovarské MHD.
Navrhované změny přišly bez koncepce a bez konzultace s veřejností.
- Nové jízdní řády nemají vazbu na připravovaný Plán udržitelné městské mobility a Generel dopravy města Karlovy Vary.
- Velmi výrazně se zhoršuje doprava do okrajových částí města (Bohatice, Letná, Tašovice).
- Výrazně se zhoršuje doprava do lázeňské části města, což ovlivní občany, zaměstnance i turisty.
- Velmi výrazně se zhoršuje dostupnost do areálu krajského úřadu, kde sídlí i další instituce, včetně krajské knihovny. Prakticky zmizí možnost dostat se do areálu z Tuhnic.
- Velmi výrazné zhoršení dopravní dostupnosti do Doubí, pokles spojů o takřka 30 % .
- Odříznutí obyvatel sídliště Čanskovská od Rybář - tam se dostanou, zpět jen velmi složitě a s přestupy.
- Letní provoz ještě výrazněji zhorší možnosti přepravy, například během turistické sezony dojde ke snížení spojů do lázeňské části o 40 %.
- Stále chybí kvalitní přestupní vazby na Tržnici o večerech a víkendech – při ujetí spoje o to delší čekání.
- Nevymizí „vláčky“ v určitých frekventovaných oblastech (3/6 směr Tuhnice, i když po lehce jiných trasách; 3/13 směr Nemocnice).
- Chybí návaznost na brzké ranní nebo pozdě večerní vlakové a autobusové spoje.
- Posiluje nepřehlednost různými větveními.
- Navrhované změny vyženou platící cestující z autobusů do aut, což přinese plnější ulice, nižší tržby a další hrozby škrtů.
Optimalizace karlovarské MHD je potřebná. Linkové vedení z roku 1999 nemůže obsluhovat potřeby roku 2020. Proto by se ke změnám mělo přistupovat po dlouhodobé analýze a na základě potřeb občanů města i jeho budoucího směřování.
Požadujeme, aby vedení města zajistilo rozsah dopravní obslužnosti před 1. březnem 2020 a připravilo s Dopravním podnikem skutečnou optimalizaci sítě MHD v Karlových Varech.
Karlovy Vary se chystají na seznam UNESCO a chtějí donutit návštěvníky k odstavení auta na kraji města a použití MHD. Který člověk dobrovolně zaparkuje, aby pak čekal půl hodiny na autobus?
Petici můžete podepsat ZDE.
autor: PV