Ředitel České televize na konferenci DIGIMEDIA: Klíčová bude změna mediálního zákona

26.05.2014 10:15

Nejen televizní, ale i rozhlasové digitalizaci se věnovala konference Digimedia 2014. S podtitulem „Jak mele digitální mlejnek?“ ji již po deváté ji pořádala Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK). Konference se zúčastnily špičky domácí mediální a telekomunikační scény, zástupci MKČR, RRTV, MPo a další hosté, včetně zástupce rakouského regulátora Petera Reindla.

Ředitel České televize na konferenci DIGIMEDIA:   Klíčová bude změna mediálního zákona
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká televize, ilustrační foto

Změna zákonů bude klíčová celou mediální mapu České republiky

Generální ředitel České televize Petr Dvořák očekává vyváženou a konstruktivní debatu, která bude předcházet změně mediálního zákona v roce 2015. Vrchní ředitelka MK ČR Petra Smolíková připomněla, že rozhodující bude jeho diskuze a legislativní příprava do jara 2015.

Souboj o DVBT2 a kolik se dá ušetřit na výrobě kontentu ?

Televize zůstane i do budoucna hlavním diváckým médiem a její podíl sledovanosti neklesá. Generální ředitel Českých radiokomunikací Michal Čupa upozornil, že pro ČRa je otázka přechodu na novou platformu DVBT2 velmi naléhavá, protože je potřeba zajistit nový distribuční prostor pro klienty ČRa. Generální ředitel Českých radiokomunikací Michal Čupa si posteskl, že za víc než rok, co vede největšího provozovatele vysílacích sítí v Česku, se o DVB-T2 pouze mluví, ale nic se pro jeho zavedení nedělá. "Nové kmitočty přitom potřebujeme, my i naše konkurence jsme se dostali na samou hranu možností," dodal Čupa.

Vysílání ve standardu DVB-T2 by mělo začít co nejdříve, televize musí být připraveny na dlouhý souběh obou standardů, řekl šéf projektové kanceláře ČT Pavel Hanuš. Současné sítě pro zemskou digitální televizi ve standardu DVB-T by se neměly vypínat dříve než v roce 2024, kdy vyprší platnost kmitočtových přídělů pro poslední celoplošný multiplex.

Zajímavý střet názorů vznikl po vystoupení Michala Feixe, výkonného ředitele Seznam.cz, který tvrdil, že produkční náklady na výrobu kvalitního programu lze snížit v řádech desítek procent. Nepřímo tak kritizoval „velké“ televize, že jejich výroba programů je předražená.

Čeká se na politické rozhodnutí, shodují se všichni

Ke kritice regulátorů se přidal i generální ředitel České televize Petr Dvořák, podle něhož úřady neberou v úvahu námitky ČT k chystaným změnám ve vyčleňování různých bloků kmitočtového spektra. Kavčí hory se obávají, že ČTÚ podlehne tlaku mobilních operátorů a poskytne část kmitočtů, které nyní využívá televizní vysílání, pro jejich potřeby – zejména pro mobilní broadband. Tyto obavy se potvrdily v podobě první verze Strategie správy spektra od telekomunikačního úřadu, proti které se ČT, ale i Nova a Prima, ostře vymezily.
Přechod na DVB-T2 nyní aktuálně řeší Český telekomunikační úřad (ČTÚ), který připravuje novou verzi dokumentu Strategie správy spektra, z níž by chtěl vycházet při přidělování kmitočtů pro novou generaci zemského digitálního televizního vysílání. "Předpokládáme, že vládě tento dokument předáme ve třetím kvartálu letošního roku," řekl na konferenci předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák.

Novinky, nová témata mají televize i rádia

Prima připravuje aplikaci pro chytré televizory ke sledování videí on-line. Spustit by ji měla za několik týdnů, řekl ředitel Prima On-Line Daniel Grunt. Nová služba má být zdarma.

Služba z portfolia skupiny Nova, videoportál Voyo, navázal spolupráci s českou filmovou distribuční společností Aerofilms. Díky tomu rozšíří Voyo svou nabídku o filmy v HD kvalitě v původním znění a s titulky. Ředitel internetu CET 21 Petr Horák uvedl, že Voyo se rozšíří i do chytrých televizorů Philips.

Spolupráce s distribuční společností Aerofilms přinese do knihovny videoportálu Voyo více než 26 filmů. Zároveň uvedl, že Voyo se rozšíří i do chytrých televizorů Philips.
Zástupce Českého rozhlasu Pavel Balíček hledá především kvalitní obsah a posluchače. Přechod na digitální vysílání je možností nalézt další platformu pro příjem rádia. Obsah může být atraktivnější i tím, že přinese další informace.

Jak mele “digitální mlejnek” DIGIMEDIA?

Konference potvrdila, že proces digitalizace je mnohovrstevnatý a otvírá pro komunikační media I reklamní byznys nové možnosti. Jak budou využity a jaké nové modely produkce, tvorby i podoby médií vytvoří, uvidíme v blízké budoucnosti. Nejbližší budoucnost velmi závisí na politických rozhodnutích. Doufejme, že budou odpovědná a správná.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Názory, ParlamentniListy.cz

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Dvacáté výročí našeho vstupu do EU a historické paralely

15:22 Jiří Weigl: Dvacáté výročí našeho vstupu do EU a historické paralely

Na 1. května 2024 připadá 20. výročí našeho vstupu do Evropské unie. Náš veřejný a mediální prostor …