Sdružení českých taxikářů: Stop černým taxikářům – taxi pouze s taxametrem

13.11.2017 21:20

Dne 15. listopadu 2017 budeme v Praze protestovat proti nelegálním dopravcům!

Sdružení českých taxikářů: Stop černým taxikářům – taxi pouze s taxametrem
Foto: Archiv
Popisek: Taxi

Vážení spoluobčané,

rádi bychom se Vám předem omluvili za případné komplikace způsobené našimi protesty.

Dříve než nás zavrhnete, chceme Vám vysvětlili proč protestujeme. Zkuste se na chvíli zastavit a zamyslet se nad tímto článkem. Představte si, že se nacházíte ve stejné a několik let neřešené situaci.

Nejsme všichni zloději či teroristi, jsme obyčejní lidé s rodinami, kteří podnikají dle platných zákonů ČR.

Jen minimální procento z nás jsou nepoctiví taxikáři, kteří nám dělají špatnou pověst. Toto procento je srovnatelné s jinými profesemi. Házet nás všechny do jednoho pytle je již po desetiletí zažitým zvykem. Skoro to už vypadá, že si nezasloužíme dýchat vzduch společně s ostatními lidmi.

Před cca třemi roky k nám pronikla tzv. informační společnost (podle jejího modelu přibývají další) najímající si ,,černé taxikáře.“

Pokud by to měla být naše konkurence, tak by najatí řidiči museli podnikat dle platných právních předpisů stejně jako my.

A tady je právě kámen úrazu.

Pro všechny živnostníky či firmy, platí určité podmínky i přestože ne vždy je jejich činnost hlavním příjmem. Musí dodržovat zákony, vyhlášky, skládat zkoušky a mít v pořádku veškerá opravnění ke svému podnikání. To ruku v ruce nese samozřejmě zvýšené náklady, které se musí promítnout do celého podnikání.

Pokud budete nastupovat do práce jako zaměstnanec, tak po Vás bude zaměstnavatel vyžadovat např. vysvědčení o maturitní zkoušce, výuční list, nebo nějaké osvědčení o tom, že jste oprávěni danou činnost vykonávat a mnohdy i doložení praxe atd. Takto to funguje ve většině civilizovaných zemích.

Každý z nás využívá denně hned několik služeb od kterých automaticky čekáte nějakou úroveň a jisté záruky. Například, když si nastoupíte do autobusu MHD tak Vás ani nenapadne, že by Vás vezl řidič, který nemá řidičský průkaz, není řádně proškolen jako řidič z povolání, nemá profesní průkaz, nebo je mladší 21 let. Nebo chtěli by jste, aby Vás operoval veterinář? A takových to příkladů bychom mohli vyjmenovat tisíce. I nás jako zákazníka taková představa děsí.

A teď se vraťme k naší problematice.

Černí taxikáři porušují hned několik paragrafů. Nesplňují ani polovinu toho, co musí každý řidič taxislužby a co jim zákon ukládá. Jsou to jednoduše řečeno nelegální taxikáři z 80 % z východu, nebo z Arabských zemí, nehovořící často ani česky natož, aby znali Prahu. Společnosti jim nalhávají, že nedělají nic špatného (opak je pravdou). Přičemž v elektronické smlouvě o tisíci stránkách mají jasně stanoveno, že řidič musí splňovat všechny zákonné povinnosti. Tím se zbavují odpovědnosti. Takto jsou klamáni řidiči a zároveň jsou klamáni i zákazníci.

Tváří se jako levná varianta přepravy, ale ono to tak opět není. V tzv. špičkách, kdy je zvýšená poptávka navyšují své ceny i o 250 % (běžný taxikář nesmí takto jednat, ani kdyby nejezdily tramvaje v celé Praze). Takže ve výsledku vychází cena za 1km jízdy třeba až na 80 Kč.

Peníze které zaplatíte jsou vyvedeny mimo ČR. Řidiči nemají dle zákona komerční pojištění pro přepravu osob, což u legálního taxikáře dělá 1,5 násobek povinného ručení. Nemají taxametr, který je jediným státem úředně ověřeným měřidlem. Často nemají složenou zkoušku z místopisu dle vyhlášky HMP, která se neskládá jen z ulic, jak se někteří domnívají, ale také z právních předpisů, technické základny a zdravovědy.....opět by jsme mohli pokračovat.

Legální taxikář je evidovaný a prověřovaný od tr.rejstříku až po zdravotní prohlídku. Náklady pro vstup na trh činí cca 40-50tis. a to jen pokud má vlastní vozidlo.

Dá se nazývat takto nekalosoutěžní podnikání zdravou konkurencí? Ten kdo nectí zákony naší země a nepodniká v souladu s nimi, nemá tu co dělat. Dostávat se na trh obcházením zákonů je nelegální.

Oficiální cestou jsme se po nesčetném dopisování s veškerými kompetentními orgány nedočkali žádného výsledku. Jak je to možné? Lobbing? Úplatky?
Proto jsme opět nuceni dál pokračovat v našich protestech, dokud se nedomůže svých práv, jako řádní občané ,,právního státu.“ Věřte, že bychom se raději věnovali své práci.

Dnes se to týká nás taxikářů, příště se to může týkat Vás, mějte pro nás prosím pochopení! Sdružení českých taxikářů z.s.

Více ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…