Sofie Chrtková: Barbaři v Čechách

09.05.2012 20:09

Nelze si nepovšimnout, že vládní parta doslova spěchá s miliardovými zakázkami stejně, jako s církevními restitucemi a vše PROTI LIDEM, PROTI ĆESKU. Opět se dostala do popředí dostavba dálnice D3 přes nádherné Posázaví, rekreační oblast, kraji vodáků a trempů již za první republiky. Tento kraj je nádherný, mnoho Pražáků se do Posázaví odstěhovalo natrvalo. Ačkoli je možné lacinější a jednodušší řešení, naši barbaři volí hrubý zásah do této krajiny z jednoduchého důvodu – na tkzv. „západním řešení“ trasy dálnice D3 se dá vydělat daleko více. Co vše se přitom zbytečně zničí, tyto barbary nezajímá.

Sofie Chrtková: Barbaři v Čechách
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Na vizualizaci, která je na webu k dispozici, situace až tak strašlivě nevypadá. Vše je „zasazeno“ do již zcela zelené a upravené krajiny. Kdo si pečlivě prohlédl celou „západní“ trasu D3 a zná dokonale kraj, musí mu být jasné, o jak hrubý zásah do krajiny ve skutečnosti půjde. Lidé protestují, protestují někteří starostové i umělci, protestuje i pan hejtman Středočeského kraje, dr. Rath a zcela oprávněně.  V rámci EU navíc tato dálnice není nutná, jižních  tras  je i dnes dostatek, stačilo by některé rozšířit či upravit. Jde tedy o další miliardovou zakázku a další tunel do státní kasy s tím, že se zničí velká část nádherné krajiny. Je zajímavé, že tato odpovědně šetřící vládní parta, volí dražší, nákladnější a stavebně složitější „západní“ trasu D3. Kde je  to šetření, vážení vládní lháři?

Pokud bude tato zbytečná stavba uskutečněna, nezůstane jen u samotné trasy. Znamená to parkoviště, další skladiště a vše, co se kolem dálnice vyskytuje. Znamená to vykácení velké části lesů, nastoupí těžká technika a budou nezbytné i odstřely skal na celkem velké ploše, musí být udělány cesty pro stavbu, různé odklony místní dopravy apod. Lidem, kterým tento kraj přirostl k srdci, budou částečně vystěhováni, některé rekreační a chatové oblasti zničeny.  Dopad této stavby se neobejde bez částečného zničení krásné řeky Sázavy. Jak dopadnou podzemní vody také nikdo neví. Kolem Jílového u Prahy se těžilo stříbro, Sázava byla zlatonosnou řekou, mnohé kopce jsou  podtunelovány a nikdo pořádně neví, kudy tunely vedou, které bude třeba zabetonovat – čili další ohromné a miliardové náklady. Most přes Sázavu a jiné tunely, kterých není málo, nebudou také zrovna levné. Vzhledem ke krajině a lidem jde o zcela  bezohledný barbarský počin a projekt. Navíc opravdu zbytečný a velmi drahý – o to totiž jde! Betonová lobby si bude mastit kapsy o sto šest.

Není od věci si připomenout, že tato  „západní“ trasa D3 vznikla v nacistických hlavách za 2.světové války  http://zelenijilove.wgz.cz/dalnice-d3/trasa-dalnice-d3-pres-dolni-2.html. Podobně je tomu i s dostavbou D8 přes chráněnou krajinnou oblast Českého středohoří. I na tu se spěchá. Česko má být prošpikováno silnicemi a dálnicemi, mají být zničeny postupně poslední kousky krásného Česka. Ostatně, kácení a devastace Šumavy je též novodobým dílem našich veksláckých barbarů, stejně jako rozšířená těžba uhlí. Není brán ohled na názory občanské, ale i skutečně odborné veřejnosti, mnohé je úmyslně zatajováno a obcházeno.  Zdevastovat, zlikvidovat, prošpikovat. Z Česka se stane jen  odporné překladiště a tranzit. Češi si devastaci sami zaplatí, EU nedotuje dálnice přes chráněné krajinné oblasti. I toto  bude jedním z důvodů vládních reforem a škrtů, jak vyždímat z lidí peníze a přes drahé dálniční stavby je přesunout do soukromých kapes.

Nedejme si líbit tuto devastaci naší krásné krajiny, devastaci, kterou navíc my nepotřebujeme. Přečtěte si stanovisko STAN – TOP 09:

  http://www.starostove-nezavisli.cz/jihocesky-kraj/stan-podporujeme-rychle-dokonceni-dalnice-d3-i-dostavbu-temelina-ultimata-odmita  

Pokrok není v devastaci. Ostatně, proč není naopak využívána a zdokonalována železniční doprava a chráněno životní prostředí a krajina? Na tom se totiž nedá tolik a rychle zbohatnout, jako na nesmyslných stavbách zbytečných silnic a dálnic. Kolik jich je skutečně třeba, kolik jich zůstane nedostavěno, ale tučně zaplaceno? Co bude se zničeným okolím kolem D3, peníze na rekultivaci již nebudou. Budou zde vznikat jedovaté skládky? Navíc, změny budou trvalé, bude trvale  a zbytečně poškozena příroda. Nedovolme toto barbarské řádění v Česku! Ti, co tyto  devastace schvalují, zde zítra nebudou, zničená příroda se však  jen tak nevzpamatuje a následky budou trvalé.

Nejen okolí Prahy je již i tak vcelku odporné kolem současných dálnic. Jinak tomu nebude ani na D3 a D8. Nemáme tak velkou zem, abychom si mohli dovolit takto ji prošpikovat dálnicemi, jejichž ozdobou jsou kolem neobdělaná pole, různé skladištní haly a místo stromů nám kvetou billboardy, často  s tvářemi těch, kdo jsou pod touto devastací podepsáni.

Životní prostředí má velký vliv na člověka i jeho život. Těžko se zregenerují síly pohledem na likvidaci nádherné přírody, která mizí pod koly těžké techniky, kdy místo stromů, úrodných polí, pastvin, luk, lesů a vod, budeme koukat na McDonaldy, skladištní haly, odstavná parkoviště pro kamiony a skládky odpadu či těžební věže. To je více než depresivní. Inteligence i duše člověka se odráží v jeho činech – jakou asi mají inteligenci a duši ti, co budou stavět „západní“ trasu D3 přes Posázaví?

Publikováno se souhlasem vydavatele.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vasevec.cz

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Lídr se nevolí…

12:26 Ivo Strejček: Lídr se nevolí…

Dnes nepíšu glosu. O smrti se glosy nepíší. Dnes chci ještě několika svými řádky vzpomenout na Mirka…