Rovněž zveřejňování účetnictví církví a „zkoumání“ kolik peněz poskytnou na charitu, opravy kostelů, chudinu a pro potřebné, je opravdu přinejmenším hodně úsměvné za situace, kdy se v našem Absurdistánu zákony běžně obcházejí – jakoby tato situace a fakta premiérovi unikala, ačkoli, když byl v opozici, horlivě na to upozorňoval. Na lži, neplnění slibů a neschopnost politiků, jsou dnes občané přímo alergičtí, ale daleko více na to, že se církvím dávají miliardy a majetek v miliardových hodnotách, zatímco miliony občanů chudnou, stát nemá z čeho investovat, tvořit pracovní místa, nemá na důchody, školství a zdravotnictví a tyto finanční a majetkové prostředky by se daly použít právě tam, kde se financí nedostává a situace potřebuje okamžité řešení.
Pro občany je premiérovo „klečení s křížkem po funusu“ před církvemi, minimálně směšné, zbytečné a zcela ponižující, protože premiér dává tímto církvím najevo jejich nadřazenost nad občany a skutečnými potřebami samotného státu. Všichni víme, že církevní restituce je ohromný tunel do financí a majetku státu a novodobá, obří zlodějna. Od Josefa II. měly církve z velké části majetek pouze pronajatý, T.G. Masaryk ještě zákon zpřísnil. Vyrovnání s církvemi proběhlo počátkem 90. let s tím, že si již další majetek nebudou nárokovat. Rovněž naprosto podstatná věc při vydávání jakéhokoli majetku, je soupis a ocenění vydávaného majetku, což neexistuje s tím, že se mají církve o majetek hlásit sami! Kdo by se pak nehlásil o cokoli i o to, co mu nikdy nepatřilo? Kolik milionů budou vynaloží stát na soudní spory? Miliardy, jež dostanou církve, budou ještě navýšeny o další miliardové sumy z inflace. Tento zákon prošel za zcela podivných okolností a o jeden hlas, proti vůli většiny občanů. Církve u nás plní minimální společenské a kulturní potřeby, ale dávají se jim prostřednictvím zločinného zákona o církevních restitucích větší privilegia, než má jakákoli skutečně potřebná instituce.
A pak je zde ještě jedna podstatná věc k zamyšlení. O údajný církevní majetek, nárokovaný v církevních restitucích, se desítky let staral stát, pole, lesy i památky obhospodařovali a starali se o ně občané a pochopitelně, stát do nich musel investovat miliardy. Jak je možné, že s touto skutečností není vůbec počítáno a není zahrnuta do vyrovnání s církvemi? Zcela jistě by vláda i samotný premiér, bývalý ministr financí, došli k tomu, že naopak církve dluží miliardové sumy státu! Když spravedlivé vyrovnání – tak se vším všudy, vážený premiére, vážená vládo, vážení ministři a vážení politici !!!
Snaha o finanční úpravu církevních restitucí, jak se o ní horlivě zmiňoval premiér poté, co jej zcela opustilo oddálení zákona o restitucích v zájmu spravedlnosti, tedy jejich prověření, skutečná hodnota a součet majetku, by se měl nyní ubírat tímto veskrze spravedlivým směrem, tedy vrácení investic státu a občanům, za obhospodařovaný majetek církví a to od doby, kterou si církve nárokují.
Vláda a poslanci mohou schválit jakýkoli zákon a kdykoli. Co se týká zjevně nespravedlivého, ba již zločinného zákonu, politici mají tu sílu a moc zákony měnit – co takhle novelizace církevního zákona v zájmu tolik a tak často proklamované spravedlnosti? Nebylo by zcela spravedlivé, aby si také věřící financovali své církve sami, jako kupř. v Německu ? Není to čistě jejich záležitost a nikoli kohokoli jiného a nesplňuje to i podmínku odloučení státu od církví? Není jednodušší a průhlednější, aby se charitou, školstvím a péčí o potřebné a chudé věnoval stát, nikoli organizace? Není to zcela a přímo starost samotné vlády a státu?
Především spravedlností se nám pan premiér po celých sedm let v opozici oháněl, snad za každou pronesenou větou a v každém svém projevu nebo veřejném vystoupení. Nyní má možnost svá slova o spravedlnosti konečně naplnit – občané čekají!
Představa prosícího premiéra o to, aby církve snížily své finanční nároky, je i z hlediska morálky a cti odpuzující, neboť mohl udělat vše, aby byl zákon o restitucích pozdržen, oddálen, přepracován a nabyl tak na spravedlnosti, kterou jako zákon naprosto nesplňuje. Nabízí se i otázka, za co byla spravedlnost vyměněna?
Publikováno se souhlasem vydavatele.
autor: vasevec.cz