Tomáš Hebelka: Jednotný digitální trh: hrozba nebo příležitost?

14.09.2016 9:41 | Zprávy

Podle plánů Evropské komise má v roce 2020 v zemích EU vstoupit v platnosti Jednotný digitální trh (JDT). Bude to znamenat odbourání všech bariér, které brání volnému pohybu zboží a služeb prostřednictvím on-line prodeje a digitálního prodeje přes počítač. Jak jsou naše podniky připraveny na nástup JDT?

Tomáš Hebelka: Jednotný digitální trh: hrozba nebo příležitost?
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Počítač

Mezi tyto bariéry patří nejrůznější omezení v rámci DPH, registrace firem v zemích EU, kde chce příslušný prodejce obchodovat, měl by také zmizet tzv. geoblocking, tedy neochota dodávat do vzdálenějších nebo z komerčního hlediska méně atraktivních států. A i když je možné, že všech 16 opatření, která Evropská komise připravila, se nepodaří realizovat hned v roce 2020, je velmi důležité nástup JDT nezaspat.

Pro podnikatele to bude znamenat na jedné straně snazší přístup k půlmiliardovému evropskému trhu, ale současně i větší ohrožení ze strany zahraničních dovozců. Bude tedy klíčové, aby se společnosti včas připravily a dokázaly se úspěšně chopit této nabízené příležitosti.

Zatím však platí, že velká část manažerů a majitelů firem vůbec netuší, co JDT znamená, někteří připouštějí, že termín jim něco říká, ale nemají žádné představy o podrobnostech či o tom, jak může JDT ovlivnit jejich podnikání. Jen minimum top manažerů a majitelů společností (na Slovensku se jedná o 4 %) je dobře informováno o detailech konceptu a prakticky nikdo se zatím reálně na nástup JDT nepřipravuje. Transformace podniků pro potřeby Jednotného digitálního trhu bude ovšem vyžadovat rozsáhlou změnu organizačních i obchodních modelů, plnou digitalizaci komunikace se zákazníkem, mnohem rozsáhlejší využití smart technologií.

Největší zájem je o cloudová řešení

Podle generálního ředitele společnosti Atos, Emila Fitoše se již první vlaštovky začínají objevovat – podnikatelé a majitelé firem si uvědomují, že JDT bude představovat obrovskou příležitost pro jejich podniky a hledají strategická řešení. Největší zájem je o cloudová řešení – poskytování IS ve formě služby – a mobilní řešení pro firmy. V těsném závěsu pak následují řešení pro bezpapírovou kancelář, což je v současnosti velmi diskutované téma. Top manažeři také velmi intenzivně řeší otázky energetické efektivity nasazení digitálních technologií a digitálního řízení energetického hospodaření firem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Petr Letocha byl položen dotaz

,,V této geopolitické realitě je naprosto jasné, že země musí být připravena"

Na co přesně máme být podle vás připraveni? Myslíte, že Rusko, které už 3 roky neúspěšně válčí na Ukrajině, rozpoutá teď další světovou? Nevím, ale neprobíhají tu spíš jen závody ve zbrojení a strašení? Co podle vás svědčí o tom, že by Rusko nebo někdo jiný? Zaútočil na další státy EU potažmo na nás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Foltán: Partičky, party, partaje a zpět? A kam vlastně?

11:45 Pavel Foltán: Partičky, party, partaje a zpět? A kam vlastně?

Hrad konečně nechal do mediálního podhradí vytroubit, kdy tu bude festšpíl s krycím jménem „volby“ (…