Hnutí ANO by podle volebního modelu STEM získalo 29,2 % hlasů, ČSSD pak 18,4 % hlasů. Nůžky mezi oběma stranami se tedy podle průzkumů těch dlouhodobě nejpřesnějších agentur stále rozevírají, a nic s tím zřejmě nenadělají ani velmi odlišné a tradičně velmi nepřesné průzkumy agentury CVVM.
Pro ČSSD jde o nejhorší výsledek od ledna loňského roku, hnutí ANO se naopak přibližuje svému maximu zjištěnému v průzkumech agentury STEM v únoru loňského roku (30,7 %).
Hnutí ANO by v případě, že by volby dopadly způsobem, jaký předpovídá STEM, získalo 81 mandátů, ČSSD 48 mandátů. Rozdíl by tedy činil 33 mandátů v neprospěch ČSSD. Komunisté by získali 33 mandátů, ODS 15 mandátů, KDU – ČSL 14 mandátů a TOP 09 9 mandátů.
Z výzkumu agentury STEM sice vyplývá, že ČSSD má sice v průzkumu nižší výsledek, ale díky vyššímu procentu voličů rozhodnutých jít k volbám je tento výsledek pevnější než u hnutí ANO, nicméně tento fakt při takto ohromném rozdílu v preferencích může vedení ČSSD chlácholit jen těžko.
Tento průzkum, který potvrdil výsledky průzkumu agentury TNS Aisa z minulého týdne, by měl být pro vedení ČSSD budíčkem. Pokud vedení této strany, nepřijde se zajímavým a zajímavě marketingově dobře propracovaným programem a nezapracuje na své „tváři“ v médiích, čeká sociální demokracii v nadcházejících volbách zřejmě veliký propadák. Štěky v podobě kampaně proti ministru Ťokovi, kterých si všimne jen hrstka nejpozornějších, přičemž tři čtvrtiny z těchto pozorných budou v době prázdnin spíše než mýtné zajímat nedostavěné a rozkopané dálnice a silnice, určitě nejlepší cestou nejsou. Pokud marketingoví odborníci ČSSD neodkážou vymyslet nic lepšího, měl by být jejich tým obohacen o poněkud schopnější jedince…
Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.
autor: PV