Nyní ministerstvo dopravy s velkou slávou vybralo zhotovitele studie ke kanálu Dunaj – Odra – Labe. Tato studie má posoudit ekonomický smysl stavby kanálu, který má podle prvních odhadů stát 400 miliard korun (což ve výsledku znamená 500 – 600 miliard korun) a ministerstvo dopravy se neváhá pochlubit tím, že vypracování studie, která bude stát 22 milionů, bude o tři miliony korun levnější, než předpokládalo. To jsou skutečně velké kroky a úspory ministerstva dopravy, které ukazují, v jakém stavu toto ministerstvo je…
V roce 2014 nebyl postaven ani jediný kilometr českých dálnic. V roce 2015 už sice stav být horší nemohl, ale je třeba říci, že nebyl ani o mnoho lepší. Předchozí vedení ministerstva dopravy z časů Topolánkovy a Nečasovy vlády zanechala ministerstvo dopravy ve stavu rozkladu. Nebyly dostatečně připraveny výkupy pozemků, ani projektová dokumentace k budoucím stavbám a samozřejmě ani nic navazujícího.
Je třeba, aby na ministerstvu dopravy přestali snít
Místo aby se D. Ťok zabýval stavbami novodobých pyramid typu kanál Dunaj – Odra – Labe, jehož největším fanouškem a zastáncem je prezident Zeman, měl už dávno nechat zpracovat audit připravenosti staveb, aby bylo jasné, kde a co drhne a aby bylo možné vážnou situaci napravit. V České republice je nutné dostavět zhruba 2500 kilometrů dálnic a tempem 0 kilometrů za rok to samozřejmě možné není. A že nyní silničáři na dálnicích horečně obnovují středová svodidla, řidičům skutečně cesty po republice ani z republiky neusnadní…
Je třeba, aby na ministerstvu dopravy přestali snít o zřejmě světově nejdražší atrakci pro školní výlety, k ničemu jinému by kanál Dunaj – Odra – Labe nebyl, a začali se zabývat věcmi, které jsou pro republiku a její občany nezbytné.
Publikováno se souhlasem vydavatele
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV