Bude těžké nejen uspořádat tendry jako takové, ale možnost překračovat rozpočtové náklady nad úroveň rozpočtované ceny se bude i nadále pohybovat na maximální úrovni 20 %.
Z toho při obvyklé praxi českého státního zastupitelství a české policie opět vyplynou časté kriminalizace zejména starostů a dalších veřejných činitelů.
Zákon o veřejných zakázkách je faktorem, který retarduje investiční činnost státu, a tedy omezuje dynamiku veřejných investic. A K. Šlechtové jakoby to nevadilo.
V každém případě je to problém šéfa
Ukazuje se, že lidé, kteří neprošli skutečnou praxí v podnikové sféře, neseznámili se se všemi problémy financování, investic a vleklého investičního procesu ve veřejném sektoru, což je případ K. Šlechtové, by neměli stanout v čele MMR nebo obdobného ústředního orgánu státní správy. Anebo by měli být schopni zajistit si kolem sebe takové praktiky, kteří budou schopni zákon, který bude vyhovovat jak evropským směrnicím, tak požadavkům běžné praxe, zpracovat.
Takže v každém případě je to problém šéfa – v tomto případě ministryně pro MMR. A také jejího šéfa A. Babiše, který jako zkušený manažer nemůže nevidět manažerskou neschopnost a neznalost K. Šlechtové v čele ministerstva, které je odpovědné za zpracování zákona o veřejných zakázkách.
Je třeba také podotknout, že návrh zákona, tak jak je podle analytiků zpracován, zdaleka překračuje požadavky pro oblast veřejných zakázek určené evropskými směrnicemi. A to už je přímo skandální.
Publikováno se souhlasem vydavatele
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV