Nutno říct, že Francie dlouho očekávala představitele Íránu a jeho objednávku přijala opravdu s nadšením. Ještě je ve hře dalších 500 nových letadel, protože Teherán, po skoro čtyřiceti letech provozu současných strojů, nutně potřebuje obnovit celou svou leteckou flotilu.
Na tomto obchodu se podílí také Francie, celý obchod by se měl uskutečnit do deseti let. Íránský ministr dopravy Abbas Akhoundi ještě neupřesnil typy vybraných letadel ani přibližnou vynaloženou částku. Zakázky se zúčastní také americký Boeing.
Soukromé íránské letecké společnosti se zajímají o brazilská letadla Embraer a rovněž o ruské letouny Suchoj. Tato obří objednávka, jejíž hodnota se v současné době nedá ani peněžně vyčíslit, neboť neznáme počet těch kterých strojů, je pro Írán zásadní, jelikož tato země disponuje devíti mezinárodními letišti.
Íránská letadla jsou stará
Jak již bylo řečeno výše, íránská letadla jsou stará a je jich 256, další stovka letadel slouží na náhradní díly pro ty stávající, vysvětluje expert. Mnoho francouzských firem se bude moci podílet ať už na výrobě náhradních dílů a komponentů pro letadla nebo celých letadel. Jak je zřejmé, cestovat v současné době s íránskými aerolinkami není zrovna to nejlepší řešení…
Francouzská firma Veolia byla rovněž oslovena íránskými zákazníky. Jedná se v prvé řadě o pitnou vodu. Co je pro Francouze zajímavé, je fakt, že vody je zapotřebí pro různá odvětví průmyslu, hlavně pro petrolejářský průmysl (na chlazení). Íránci oslovili i firmu Renault. Zatím po Íránu jezdí milion aut Renault a chtěli by dosáhnout na počet dvou milionů. Francouzští podnikatelé a průmyslníci, tak jako jejich evropští konkurenti, jsou všichni na startovní čáře, aby se včas chopili íránské poptávky a příležitostí.
Publikováno se souhlasem vydavatele
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV