Vratislav Filler: Karlín byl unikátní tím, že se zde na kole nemusely řešit jednosměrné ulice. A teď si je nechá úřední zvůlí zrušit...

29.09.2016 13:03

Otevřený dopis náměstku Dolínkovi, petice, protestní cyklojízda a žaloba na úředníky – k takovým krokům donutilo spolek Auto*Mat a obyvatele Karlína rušení části tamních cykloobousměrek. Dle spolku úředníci postupují proti zájmu obyvatel a navíc nezákonně.

Vratislav Filler: Karlín byl unikátní tím, že se zde na kole nemusely řešit jednosměrné ulice. A teď si je nechá úřední zvůlí zrušit...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petice, ilustrační foto

Odbor dopravy Prahy 8 a Policie ČR použili projekt zavádění zón placeného stání k likvidaci části cykloobousměrek v okolí Lyčkova náměstí a části ulice Pobřežní v Karlíně. „Úředníci postupovali za hranou zákona, když poslali do realizace zcela jiný projekt, než jaký byl veřejně připomínkován,“ konstatuje Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat. „Karlín byl unikátní tím, že jste zde na kole nemuseli vůbec řešit jednosměrné ulice. Je to chytré a funkční řešení, kterým se Praha chlubila, a teď si jej nechá úřední zvůlí zrušit. Zkušenosti z Německa, Rakouska nebo Francie přitom ukazují, že cykloobousměrky jsou velmi bezpečné,“ dodává Filler.

A protože realizace projektu již probíhá, svolal Auto*Mat na pondělí protestní cykloprojížďku Karlínem. Přes 70 lidí přijelo vyjádřit svůj nesouhlas a projelo se místy, kde je již část značek odstraněna.

Žalobu na odbor dopravy MČ Praha 8 podává jak spolek Auto*Mat, tak skupina obyvatel Karlína, kteří jsou touto změnou dotčeni. K žalobě se připojí také také projektant původních cykloobousměrek v Karlíně, architekt Tomáš Cach. „Postup úřadu a policie je zcela iracionální. Ruší se cykloobousměrky v naprosto klidných ulicích, dokonce v obytných zónách. Ve zbytku ulic se zřizují vyhrazené cyklopruhy, které budou nutit cyklisty jezdit v nebezpečné blízkosti od parkujících aut,“ popisuje problémy realizovaného řešení Cach.

Auto*Mat se obrací také na náměstka primátorky Petra Dolínka. „V tuto chvíli jste Vy jediný, kdo může příspěvkové organizaci města TSK a jí najatým firmám přikázat okamžité zastavení prací,“ píše se v otevřeném dopise, který Auto*Mat poslal náměstkovi v pondělí. Otevřený dopis na adrese auto-mat.cz/petice od pondělka podpořilo sedmdesát lidí. Další desítky se již dříve vyjádřily proti rušení cykloobousměrek prostřednictvím portálu Cyklisté sobě.

Cílem Auto*Matu přitom není ovlivnit zřizování zón placeného stání. „Existuje kompromisní projekt, který zachovával všechny cykloobousměrky i parkovací stání, a na kterém se shodli projektant, politici Prahy 8, cyklokomise i náměstek Dolínek,“ upozorňuje Filler. Ten se ostatně měl realizovat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

20:28 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

Ve vaší blízkosti, pánové, by mi mohl změknout mozek... Petr Žantovský našel zdroj pro poetické zhod…