Hána (ODS): Městský okruh dostane auta z centra a historických částí města

25.08.2010 18:38

Doprava v Praze se výrazně promění.

Hána (ODS): Městský okruh dostane auta z centra a historických částí města

Dokončení městského a Pražského okruhu, výrazné zlepšení možností parkování, a to i v centru města, a vybudování trasy D metra. To jsou hlavní tématické okruhy vize pražské ODS pro řešení dopravy v hlavním městě. Dopravní infrastrukturu metropole posune v následujících letech do vyšší kvality. Občanští demokraté dosáhnou i výrazného zlevnění dopravních staveb.

"Městský okruh vyřeší první ze zásadních dopravních problémů metropole - dostaneme velké množství aut z centra a z historických částí města. Pražský okruh pak vyvede mimo Prahu především tranzitní kamionovou dopravu," vysvětlil Petr Hána, lídr kandidátky ODS, který se na problémy pražské dopravy zaměřuje.

K tomuto cíli město i stát v uplynulých letech učinily řadu významných kroků. Vybudovaná 23 kilometrů dlouhá část Pražského okruhu od brněnské dálnice až po Slivenec propojuje dálnici D1 s dálnicí D5 a s rychlostními silnicemi R4, R6 a R7. "Podpoříme stát při dokončení třináctikilometrového úseku od dálnice D1 do Běchovic a zahájení výstavby severozápadní části Pražského okruhu," doplnil Hána.

ODS také odstartuje výstavbu poslední chybějící devítikilometrové části městského okruhu, propojení Pelc Tyrolky s Jižní spojkou. Celý městský okruh tak bude v provozu do roku 2018.

Významnou součástí sítě pražských komunikací jsou radiály, které odvádějí tranzitní dopravu z ulic v obytných celcích. ODS doplní jejich systém dokončením Vysočanské radiály, zahájí výstavbu Radlické radiály a bude pokračovat v přípravě Břevnovské radiály a Libeňské spojky. Propojí i Pražský okruh s Modřany a Komořany.

Bezpečné přechody pro chodce do čtyř let

Postupné zklidňování prostřednictvím nových kruhových objezdů, zpomalovacích prahů, zabezpečení přechodů pro chodce a zavádění přednosti zprava přineslo od roku 2002 snížení počtu usmrcených na pražských silnicích o 51 procent. ODS nepovolí vjezd kamionů na městský okruh. Naopak zde prosadí zavedení rychlých autobusových linek.

"V souvislých celcích obytné zástavby zavedeme po diskuzi s veřejností takzvané zóny 30, to znamená oblasti s omezenou rychlostí. Zasadíme se o to, aby v roce 2014 již nebyl v Praze žádný nezabezpečený přechod přes více než jeden jízdní pruh," uvedl dále Petr Hána.

Snížení počtu aut v Praze přinese budování velkokapacitních parkovišť P+R na jejích okrajích. Po již postaveném záchytném parkovišti v Letňanech s kapacitou 614 míst ODS prosadí výstavbu dalších, například v Jižním Městě, na Zličíně, Dlouhé míli a ve Stodůlkách. Podpoří i výstavbu parkovacích domů na sídlištích, kde rychle přibývá automobilů.

Zavádění zón placeného stání považuje ODS za ukončené, rozšíří zde ale možnosti parkovat zavedením systému smíšených zón. Parkovné se bude moci platit i formou textových zpráv.

Podíl MHD na přepravě osob minimálně udržíme

"Přesto, že v posledních dvaceti letech nebývale narostla v hlavním městě automobilová doprava, je stále poměr v počtu cest uskutečněných městskou hromadnou dopravou a individuálně automobilem téměř šedesát ku čtyřiceti procentům. To je v Evropě naprosto ojedinělé. Také proto je pražská hromadná doprava hodnocená jako čtvrtá nejlepší mezi evropskými městy. Tento poměr chceme minimálně zachovat," zdůraznil Petr Hána.

V uplynulých letech k tomu přispěla řada opatření - rozsáhlá modernizace tramvajových tratí, modernizace 123 tramvají, nákup 60 nových nízkopodlažních tramvají a zprovoznění trati Laurová - Radlická s tramvajovou smyčkou. Modernizací prošlo i 41 autobusů, přibyla stovka nových, čtyři autobusy s úpravou pro invalidní vozíky a dva malé elektrobusy. Podařilo se snížit i emise u autobusů MHD. V provozu jsou linky midibusů pro doplnění místní obsluhy zejména pro starší a imobilní občany. ODS dokončí síť metropolitních linek MHD, umožňujících rychlé spojení napříč Prahou. Fungující systém Pražské integrované dopravy umožňuje Pražanům pohodlně cestovat vlaky, metrem, tramvajemi, autobusy a přívozy na jeden doklad a spojuje dva sousední regiony - Prahu a Středočeský kraj. Pro další zlepšení návaznosti linek ODS vytvoříme společného koordinátora veřejné dopravy pro oba regiony. Tím dojde k výraznému zefektivnění dopravy a těsnějšímu propojení hlavního města se Středočeským krajem.

Základním prvkem pražské MHD je metro. Podařilo se otevřít nový úsek trasy C2 Ládví - Letňany a zahájit stavbu prodloužení trasy A z Dejvické do Motola. Do roku 2014 chce ODS začít s výstavbou první etapy trasy D z Pankráce na Nové Dvory. "Řešení dopravy na jihu Prahy je v nejbližší budoucnosti naprostou nezbytností. Do územním plánu prosadíme trasu Metra D se zapracovanou změnou, která se týká stanice u Thomayerovy nemocnice," upřesnil Petr Hána.

V současnosti je z celkového počtu 57 stanic metra 32 s bezbariérovým přístupem a do dalších třech je bezbariérový přístup možný se školeným doprovodem. ODS plánuje do roku 2015 bezbariérově zpřístupnit dalších 11 stanic.

"Velmi důležitá je provázanost se železnicí. Zahájíme výstavbu dalších železničních zastávek s přestupem na městskou hromadnou dopravu, zejména na stanice metra. To je nutná podmínka pro další rozšíření funkce železnice jako vnitroměstské dopravy," doplnil Petr Hána.

Petr Hána - lídr kandidátky ODS ve volebním obvodu III. a starosta Prahy 12

Tým poradců Petra Hány pro oblast dopravy

Ing. David Vodrážka - starosta MČ Praha 13, člen Zastupitelstva hl.m.Prahy, předseda výboru dopravy a předseda představenstva Dopravního podniku hl.m. Prahy

Radek Lohynský - člen Zastupitelstva hl.m.Prahy a Městské části Praha 4

Ing. Tomáš Jílek - dlouholetý technický ředitel a následně generální ředitel Dopravního podniku hl.m. Prahy, dnes člen představenstva Dopravního podniku hl.m. Prahy a personálně správní ředitel ŘSD

Ing. Miroslav Jeník - středočeskýposlanec a místostarosta města Nymburk

Dále čtěte:
ODS v Praze nebude šetřit. Chce více strážníků a kamer

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ODS

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Niedermayer (TOP 09): Můj "ECON" finiš za posílením evropské ekonomiky

7:17 Niedermayer (TOP 09): Můj "ECON" finiš za posílením evropské ekonomiky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nové ekonomické legislativě Evropské unie