Vlasák (ODS): Jak efektivněji předcházet leteckým nehodám

29.09.2010 4:38

Směrnice pro vyšetřování leteckých nehod je dnes již zastaralá a žádá si úpravy.

Vlasák (ODS): Jak efektivněji předcházet leteckým nehodám

Objem letecké dopravy se již několik let soustavně zvětšuje a přes některá zásadní zlepšení v oblasti bezpečnosti tento nárůst zvyšuje nebezpečí leteckých nehod. V této souvislosti je důležité, aby byly nehody předmětem nezávislých vyšetřování, která by odhalila nedostatky v oblasti bezpečnosti a umožnila přijetí nápravných opatření.

Evropským právním předpisem, který v současnosti upravuje vyšetřování nehod, je směrnice z roku 1994 a od doby přijetí tohoto textu se letecký trh velmi změnil a je složitější. Je tedy nezbytné se problematikou letecké dopravy zabývat i na půdě Evropského parlamentu. Důvodem potřeby předložit nové právní předpisy je mimo jiné i působení nových subjektů, jakým je např. Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) odpovědná za osvědčování letadel na úrovni EU a zjištěné rozdíly ve vyšetřovacích kapacitách členských států.

Víme, že stávající systém Společenství pro vyšetřování nehod v civilním letectví není zcela optimální. Za posledních několik let došlo k výraznému nárůstu dopravy, rozšíření Evropské unie o další státy a existují dokonalejší vyšetřovatelské metody. Cílem navrhovaného nařízení je proto reagovat na vzniklou situaci a zajistit efektivnější předcházení leteckým nehodám. Návrh předložený Evropskému parlamentu umožňuje zapojení agentury EASA, která existuje od roku 2002 a je odpovědná za certifikaci letadel, do procesu vyšetřování nehod, vytvoření evropské sítě orgánů pro vyšetřování bezpečnosti civilního letectví, navrhuje změny v charakteru a rozsahu předávání zpráv z šetření, včetně zajištění požadavku na dostupnost seznamu cestujících na palubě havarovaného letadla.

Projednávaný text je výsledkem kompromisu Evropského parlamentu s Radou Evropy. Česká republika v Radě s kompromisem vyjádřila souhlas. Zpráva, kterou jsme projednávali v parlamentu (plenární zasedání EP 20. 23. 9. 2010), má technický charakter a přispěje k větší bezpečnosti v letectví. Proto jsem tuto zprávu podpořil.

Ing. Oldřich Vlasák, člen VR a poslanec EP

Dále čtěte:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ods.cz

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Richter (ANO): Neschválení tohoto bodu může vyvolávat pocit, že policie něco tají

21:03 Richter (ANO): Neschválení tohoto bodu může vyvolávat pocit, že policie něco tají

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 ke zřízení poslanecké komise k vyšetření stř…