Bárta: Petr Gazdík - šprt a Hujer této koalice

04.09.2012 20:06

Řeč na 45. schůzi PSP ČR dne 4. 9. 2012.

Bárta: Petr Gazdík - šprt a Hujer této koalice
Foto: Zbyněk Pecák
Popisek: Vít Bárta

Poslanec Petr Gazdík: Milé kolegyně, milí kolegové, vidím, že Věci veřejné jsou zase o něco napřed. Myslím, že se do historie našeho parlamentarismu vepíší jako první strana, jako první strana, která je v opozici a svými obstrukcemi účinně brání pádu vlády. To je skutečně novum. (Potlesk několika přítomných zprava.)

Poslanec Vít Bárta: Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, dovolte mi požádat o zařazení bodu s názvem D 47 resp. fiktivní převzetí D 47. Nicméně než se k tomuto tématu dostanu, dovolte mi ještě krátce okomentovat mého předřečníka pana předsedu Gazdíka.

Pan předseda Gazdík je jaksi notoricky znám jako vzorný šprt této koalice a človíček, který je v kuloárech ne nadarmo nazýván hujerem. (Úsměv v sále vlevo.) Ale že koaliční hujer je tak dobrej, že nás sprdne za to, že zpomalujeme jednání, které by konečně mělo rozhodnout, jestli padne nebo nepadne vláda, to se přiznám, že překonalo jakékoli mé představy o hujerství ke koaliční snaživosti. Ono, málo platný, u toho hujera je podstatná nejenom ta snaha, ale i ta inteligence. Ale to je něco, to je něco, co se projeví jedině v tak kreativních situacích, jako je tato. (Úsměv u řečníka i u některých přítomných poslanců v levé části Sněmovny.)

Nicméně teď k D 47. Pan Gazdík mizí, poradí se se svým pomocným mozkem Kalouskem. A o něco více sofistikován mi přijde vysvětlit nějakou šroubovanou konstrukci, jak to myslel, aby sakra ta vláda padla (s úsměvem, smějí se i někteří přítomní), když si to všichni vlastně přejou, hlavně občani České republiky. A on především jako hlavní eurohujer stejně jako koaliční hujer musí bejt první a vepředu.

No, mě to tak samotnýho dostalo, že mám problém se zasoustředit na tu D 47 k tak vážnému tématu. Já svým způsobem Gazdíkovi děkuju, že bez něj by tady bylo smutno, bez něj by ta škola tady prostě neměla svýho hujera. (Doslovný přepis.)

Tak. D 47. Dámy a pánové, Ředitelství silnic a dálnic se od loňského roku zabývá kvalitou díla na dálnici D 1 do Ostravy. Bezesporu znáte, že tato silnice stojí na holinkách, na odpadcích, místo toho, aby stála na podloží, které bylo zaplaceno z evropských peněz, z peněz daňových poplatníků. Bezesporu víte o tom, jaký je stav této dálnice, kde se omezuje rychlost, kde hrozí to, že po této ostravské dálnici se jezdit nebude.

Odchod generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Reného Poruby nastal v situaci, kdy bylo rozběhnuto několik arbitráží se společností EUROVIA, kdy mezi ŘSD a společností EUROVIA probíhala rozsáhlá jednání k reklamačnímu řízení na této dálnici.

Dnes vám mám potřebu sdělit informaci, která sama o sobě je dle mého názoru informací, která patří do kompetence orgánů činných v trestním řízení, a jedná se o informaci, která dle mého názoru státní kasu může stát více než jednu miliardu korun. Podstata další lumpárny v resortu Ministerstva dopravy, podstata další lumpárny na Ředitelství silnic a dálnic je, že Ředitelství silnic a dálnic potažmo Ministerstvo dopravy připustilo tzv. fiktivní převzetí stavby. Jinými slovy řečeno, všichni víte, že se staví D1 dál z Ostravy na státní hranice bez ohledu na to, že všichni víme, že ji stavěla společnosti Eurovia, bez ohledu na to, že víme, že společnost Eurovia je se státem v zásadním reklamačním sporu o onen úsek do Ostravy, tak Ředitelství silnic a dálnic připustilo, že společnost Eurovia využila mezery ve smlouvě a tzv. fiktivně předala tuto stavbu, tedy z Ostravy na státní hranice státu potažmo Ředitelství silnic a dálnic.

Tímto fiktivním předáním za prvé Ředitelství silnic a dálnic potažmo stát nemůže uplatňovat sankce za pozdní předání nekvalitního díla. Za druhé, tímto postupem všechny náklady nyní s provozem této stavby přecházejí nikoliv na vadného dodavatele, ale přechází na stát. A v tuto chvíli bez ohledu na to, že je jasně patrné, že na tomto úseku stavby jsou stejné problémy jako na dálnici do Ostravy, tak státu nezbývá než jen pasivně se bránit oním reklamačním řízením, které je tak právně tak náročné na dokazování z hlediska nedodělků a vad, které na této stavbě jsou.

Dámy a pánové, převzetí, fiktivní převzetí D47 na státní hranice je zapotřebí považovat za krádež za bílého dne. Je třeba považovat za zcela účelovou a dle mého názoru záměrnou pomoc společnosti Eurovia, aby chránila své vady a nedodělky a stát za tyto věci musel zaplatit dvakrát. Jednou za nekvalitní dílo, podruhé za odstraňování vad a škod, které na této nekvalitní dálnici jsou.

Jsem přesvědčen, že tato věc úzce souvisí s panem Frkalem, úzce souvisí s panem Frankem, tedy s kmotry pana ministra Dobeše. A žádám pana ministra Dobeše, aby v tomto bodu vysvětlil a dal jasné garance, jakým způsobem se bude transparentně postupovat v reklamačním řízení vůči společnosti Eurovia.

Děkuji vám za pozornost.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PSP ČR

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Kobza: Kdy tu bude Chalifát?

16:24 Jiří Kobza: Kdy tu bude Chalifát?

Sobotní demonstrace hamburských islamistů mávajících nápisy Chalifát je řešení, Chceme chalifát, pos…