Podeváté pořádáte anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek. Hlasování je za polovinou, rýsují se už její hlavní favorité?
Jakkoli je to letos výjimečně nezvykle vyrovnané, tak už se docela rýsují. Na prvních dvou místech je poplatek za vedení úvěrového nebo hypotečního účtu, to je ten poplatek, kolem kterého se vedou ty soudní spory, a potom poplatek za výpis účtu zaslaný elektronickou cestu.
Stávalo se v předchozích ročnících, že by banky v reakci na „vítězství“ v anketě o nejabsurdnější poplatek sáhly k jeho zrušení?
Tak to zcela jednoznačně. Pravidelně ty nejvíc kritizované nejabsurdnější poplatky banky postupně ruší, snižují nebo se stávají součástí balíčků zdarma, takže reakce je viditelná. Ne vždy to banky doprovodí odůvodněním, že to je kvůli té anketě. Ale je jednoznačně vidět, že poplatek typu za příchozí platbu, výběr z bankomatu vlastní banky, za vedení běžného – nikoli balíčkového – účtu, za vklad na účet, za nadměrný vklad, za výběr, za zvyšování zůstatku přes bankomat, za předčasně splacený úvěr, jsou velmi často středobodem informování bank, že ten poplatek nemají. Tím neříkám, že jeho zrušení zdůvodňují tím, že je nejabsurdnější.
Jaký komentář či zdůvodnění hlasujících vás v probíhajícím ročníku nejvíce zaujalo?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník