Epidemie, ebola, cholera, malárie, HIV, paraziti. A můj známý Josef Škvorecký říkal... Spisovatel Olšer promluvil o přínosu uprchlíků Evropě

3. 7. 2015 7:45

ROZHOVOR Spisovatel Břetislav Olšer varuje před možnými negativními dopady vlny uprchlíků. Podle něho nemusíme uprchlíky přijímat z vděčnosti k Západu. Multikulturalismus selhal. Poukázal na jeho konkrétní výsledky například ve Skandinávii.

Epidemie, ebola, cholera, malárie, HIV, paraziti. A můj známý Josef Škvorecký říkal... Spisovatel Olšer promluvil o přínosu uprchlíků Evropě
Foto: Archiv BO
Popisek: Břetislav Olšer

Co říkáte závěrům poslední Evropské rady týkající se uprchlíků? V závěrečném dokumentu summitu EU se praví: „Všechny členské státy odsouhlasí na základě konsenzu do konce července rozdělení (40 000) takovýchto osob (z Itálie a Řecka) s ohledem na specifickou situaci členských států.“

Četl jsem, že českou morální povinností je přijímat bez řeči běžence, když to dělají okolní státy. Je to prý náš dluh solidaritě, kterou nám v roce 1968–69 poskytla Evropa, když od nás uteklo na 70 tisíc emigrantů. Jakápak solidarita Evropy? Celé to byl jen komplot Západu, jak vyprovokovat nespokojenost obyvatel střední Evropy a destabilizovat její ekonomiku. Šedesátá léta byla samá svoboda a volnost, v sexu, v manželství, kdy se pletla svoboda s anarchií. Komu by se nelíbilo mít dlouhý vlas, nevázané chování, volnou lásku... Za naší emigrací však de facto nebyla Evropa, ale Jugoslávie, která zajistila hangáry pro uprchlíky z Česka, jídlo, veškeré služby, aby mohli Češi prchat dál na Západ. Byla to úžasná pomoc pro politické běžence, kriminálníky a dobrodruhy. Jen málo bylo v tomto davu skutečných potřebných; lékařů, vědců a jiných. Srovnávat tuto situaci se stavem života v Africe a na Blízkém východu dnes je totální nesmysl. Kde u nás byla občanská válka? Hlad, bída, umírání lidí v tisících vinou terorismu Islámského státu? Byla to jen cílená propaganda s cílem využít srpnových událostí, ovšem nebyl to jen SSSR, ale čtyři další země Varšavské smlouvy, mimo jiné Jugoslávie. Ta nám tak pomohla hned dvakrát. 

Máme naopak štěstí, že nás v roce 1969 nesevřel Západ v čele s USA ve své milované náruči. Byli bychom na tom už tenkrát tak, jako po více než 40 letech dnes. Společnost je bez pravidel, chaos narůstá a do toho nám Západ vyčítá, že nevracíme dluh z osmašedesátého. Ovšem, není to dluh migrační, ale lidský. Podrazili jsme Jugoslávii, která nám nejvíc pomohla. Klidně jsme ji zaprodali vstupem do NATO a svolením humanitárního bombardování Bělehradu. Takže, pokud by nás žádali Srbové o pomoc, bylo by to v pořádku. Těm opravdu moc dlužíme a ještě víc poté, kdy jsme odklepli nezávislost srdce Srbska – Kosova... Takovou pomoc bych bral, ale jak nám pomohli černoši z Nigérie, Eritreje či Somálska? Ať si jejich problémy vyřeší ti, kdož tyto a další země do nich dostali. Je to kruté pokrytectví vydírat nás za této situace svými striktními požadavky solidarity.

Přesto je dál kritizováno Česko, když prý za časů komunismu našly na Západě azyl tisíce lidí z východoevropských zemí, nyní se tytéž státy uprchlíky zdráhají přijmout. Ve svém komentáři to napsal německý týdeník Die Zeit. Upozorňuje tak na to, že Česko, Maďarsko, Polsko i Bulharsko společně prohlašují, že žádné žadatele o azyl nechtějí. Die Zeit však zapomíná, že útěk Čechů na Západ byl promyšlený krok USA, aby tím v rámci své protikomunistické propagandy pomohly zničit tento politický systém. Uprchlíci byli pro západní země daní za sametové a jiné revoluce, jejichž hlavním cílem bylo odstranění komunismu a nastolení moci Západu. Studená válka počítala s těmito přeběhlíky, není proto nač si dnes stěžovat.

Jaký je váš názor na myšlenku multikulturalistů, že nás cizí kultury obohatí?

Je to moc složitá otázka, byť se jeví jako jednoznačná. Německá kancléřka Angela Merkelová se v roce 2010 ostře vyjádřila v rozhovoru o islámu a imigraci. „Multikulturalismus absolutně selhal,“ řekla a dodala, že se všichni přistěhovalci musí naučit plynně německy. Nepřála si žádný multikulturalismus, který neuznává existenci dominantní kultury. Je jasné, že bez schopnosti mluvit německy nemůže integrace v Německu fungovat, aniž by zaskřípala. Začínají se totiž komplikovat vztahy především s příslušníky islámských komunit. Počet muslimů v Německu se v současnosti odhaduje na čtyři miliony. Dnes by nutila jiné ke kvótám...

Paradoxně systém multikulturalismu pomáhal spustit v letech 1986–87 Čechokanaďan Jiří Corn, předseda zdejšího Českého a slovenského sdružení v Kanadě. Zasloužil se o prosazení legislativní změny – Zákona č. 93 na ochranu kulturního pluralismu, o takzvaném multikulturalismu. Ten dodnes zajišťuje pohodlný azyl, a mnohdy i celoživotní bezpracnou pohodu, všem utečencům, které jejich vlády neuměly, nebo nechtěly ochránit před rasovým či domácím násilím a diskriminací. Demonstranti proti islámu nedávno v Německu ironicky připomněli, že Starý kontinent je prostě asi moc starý, proto je nutné ho omladit, nejlépe skvělými neokonzervativními nápady ze Severní Ameriky. Proto v Evropě „nezahálíme“. Podle nedávného programu EUROMED (Euro-Mediterranean Partnership), nazývaného „barcelonským procesem“, se počítá s přistěhováním až 80 milionů muslimů do zemí EU do roku 2050. Předběžný odhad těchto migrantů má vyrovnat demografický úbytek v celé Evropě. Jde právě o ony „dělohy islámských žen“, jejichž porodnost je mnohonásobně vyšší než Evropanek.

Nová studie Pew Research Center zjistila, že nejrychleji rostoucím náboženstvím má být islám. To kvůli tomu, že muslimové mají největší podíl mladé populace a také vysokou porodnost, prý přes tři procenta. Bijeme se odhodlaně do svých evropských hrudí, přičemž pokrytecky prohlašujeme, že pro udržení růstu populace starého kontinentu je třeba dát šanci desítkám milionů migrantů z muslimských zemí. Například ze Sýrie a Iráku… Rád naslouchám hlasu moudrých lidí. Víte, co mi třeba říkal Josef Škvorecký na kanadský multikulturalismus?

Co řekl?

Josef Škvorecký mi o multikulturalismu řekl: „Je to velmi nebezpečná věc, která by neměla být podporovaná! Severní Amerika je proto tak veliká, že v ní splynuly národnosti celého světa, které spojuje jeden jazyk – angličtina. Je to ale něco jiného, než co dnes chtějí menšiny – aby každá etnická skupina měla svoji školu s vyučovacím jazykem jejich dávné domoviny, islámskou nevyjímaje.“ Muslimy zavražděný Theo van Gogh by ho doplnil: „Multikulturalismus je zdvořilé ustupování roztahovačnému hostu, který vás postupně vytěsňuje z vašeho příbytku.“

Též zaznívají názory, že prý imigranti znamenají ekonomický přínos a bez nich nebude mít Evropa dostatek pracovních sil... 

Máme si prý vybírat jen „kvalitu“ mezi imigranty, protože Česko stárne a vymírá. Nejde ani tak o nedostatek pracovních míst, spíš o demografický růst obyvatelstva. Nejde už o křesťanskou víru, ale o princip. Muslimové přece mají rodičky s osmi i více dětmi, zatímco pro zachování národa nestačí průměr pod dvě děti, což je problém evropských rodiček s křesťanským přesvědčením. Tak dáme muslimkám české občanství a ony budou za náš národní mančaft vesele rodit. Zaplaví Evropu svými dělohami a dětmi… Stane se křesťanství pátou kolonou islámu? Muammar Kaddáfí v roce 2008 prohlásil: „Proč umírat za islám? Nepotřebujeme už teroristy ani sebevražedné atentátníky. Přes 50 milionů muslimů v Evropě ji samo změní za pár desítek roků na islámský kontinent.“

Sláva a čest Muammarovi, jenž se přičinil, že i v Česku bude situace dle jeho gusta. V roce 2050 má počet obyvatel naší země klesnout z 10,49 milionu, které měla v roce 2010, na 9,76 milionu. Počet nevěřících má u nás – v rozporu s celosvětovým trendem – vzrůst ze 76,4 procenta na 78,9 procenta. Množství křesťanů pak má klesnout z 23,3 procenta v roce 2010 na 18,6 procenta v roce 2050. Naopak počet muslimů, který byl v české populaci v roce 2010 pouhých 0,1 procenta celkové populace, má být o čtyřicet let později jedno procento; tedy více než desetkrát víc než dosud… 

V celosvětovém měřítku má zůstat nejpočetnějším náboženstvím křesťanství. Novou baštou této víry se ale má stát subsaharská Afrika, kde budou žít čtyři z deseti křesťanů. Všechno to nejlepší prostě přichází zpoza Atlantiku. Jen škoda, že americká studie nevypočítala, o kolik ubude podřezávačů krků amerických občanů, a jak dopadnou teroristé Islámského státu, jejichž mordýřské sklony zasadily jako ještě nezralé sazeničky hluboké nenávisti vojáci US Army přinášením „svobody a demokracie iráckému lidu”...

Prezident republiky Miloš Zeman na setkání s občany na Vysočině řekl, že bychom neměli přijímat žádné uprchlíky ze zemí nám kulturně velice vzdálených, z Afriky a Blízkého východu. Nelze podle něho vyloučit, že mezi nimi mohou být džihádisté. Nejde jen o několik set či tisíc uprchlíků, ale jde o řetězovou reakci, kterou je třeba zastavit od začátku, neboť když už běží, nelze ji zastavit. Musíme prý bojovat proti islámskému radikalismu, jinak můžeme mít stejný osud, jaký nám plánoval Reinhard Heydrich.

Je to sice příliš brzy uvažovat o takových katastrofických scénářích, ale koho by na počátku třetího tisíciletí napadlo, že ještě dnes se bude popravovat v islámských zemích pro čarodějnictví jako v 15. století? „Byl červen 2015, kdy lidé z Islámského státu usekli v provincii Dajr az-Zaur hlavu dvěma ženám a je to poprvé, co Syrská observatoř pro lidská práva (SOHR) zdokumentovala, že byly tímto způsobem zabity ženy,“ řekl Ramí Abdar Rahmán, šéf organizace. V obou případech byly ženy zavražděny společně se svými manžely. Oba páry Islámský stát obvinil z provozování magie a čarodějnictví a zabil je v neděli a v pondělí. Islámský stát kruté zabíjení často natáčí na video a pak zveřejňuje na internetu. Na severu Sýrie a Iráku před rokem založil chalífát a v Sýrii od té chvíle tímto způsobem pozabíjel zhruba 3 000 lidí, z nichž téměř 2 000 byli civilisté. Jeden z popravených byl rovněž obviněn z čarodějnictví. Teroristy k takovému závěru vedla skutečnost, že muž u sebe měl větší modlitební korály. Ovšem, britský Daily Mail tvrdí, že muž byl jen prodavač. Podle Islámského státu jsou ale takové náboženské předměty zakázané. Tak šup a je o hlavu kratší.

Mělo by se podle vás nějak diferencovat mezi uprchlíky z Afriky a Blízkého východu? Například přijímat křesťany a jezídy? Nebo za jakých podmínek a koho bychom měli případně přijmout, respektive komu poskytnou azyl? 

To je otázka moc široká, napřed je nutné odpovědět, jak se to pozná, kdo je infiltrovaný terorista, a kdo zbědovaný běženec? Nebudeme si nic namlouvat, že jsme momentálně na špici EU v růstu ekonomiky, ani náš stát nemá na rozhazování, když by musel vynaložit desítky milionů mimo jiné na hygienicko-epidemiologická vyšetření běženců. Choří penzisté domácí provenience počkají. Česko má asi deset a půl milionu obyvatel, takže počet lidiček v počtu 1 328 osob je jen zrnko v moři, pokud by však před námi nebyly náročné výdaje na jejich zaopatření. EU umí nařídit, ale kdo zaplatí následné výdaje? V prvé řadě je třeba každého imigranta vydesinfikovat, dát mu k dispozici sprchy, čisté oblečení, kvalitní stravu a ubytování. Nic z toho není zadarmo, ale chtít peníze po chudácích uprchlících je nonsens. Naopak, musí dostat nějakou korunu pro sebe, aby se postarali sami o přežití. A platy policistů za přesčasy?

Pak je nezbytné sehnat tlumočníky, kdoví z jakého jazyka, následně běžence vyšetřit, jestli nemají ebolu, choleru, malárii, HIV a jiné parazity ve svých střevech či jinde. Vyžádá si to poskytnutí případných vakcín či jiných léků. Peníze stojí též poskytnutí ubytoven i s obsluhou – někdo musí povléct postele, vybavit WC a hygienické koupelny, ale rovněž služba policie a speciálních vyšetřovacích skupin, jež musí zjistit, zda nejde o infiltrované teroristy Islámským státem.

A co právníci, kteří budou cítit peníze z EU na obhajoby sociálně vyloučených cizinců, jakoby nebylo málo nepřizpůsobivých Romů. A to ještě nebyla řeč o hlídání ubytoven, pravidelný servis při rozvážení jídla, doprava, ceny benzínu a nafty, autobusy, vlaky, zásadní potíž pak bude s eventuálními dětmi, starými lidmi a těhotnými maminkami. Jako bychom v Česku neměli žádný podobný problém s našimi obyvateli v hospicech či domovech pro seniory. Peníze stojí též pojišťovny, kdo odškodní a vyšetří případné úrazy, následky osobních konfliktů či nedej Bože úmrtí. O placení pohřebních služeb ani nemluvě. Největší potíž ale vyvolá hygiena a infekce. Vystačí na tyto všechny výdaje Česka šest tisíc eur z EU na jednoho uprchlíka? Zbude něco i na léčbu eventuálních epidemií, nedej Bože, eboly a HIV? A kdo a za co bude charitativní snaživce obhajovat před ombudsmankou a jinými lidsko-právními individui?

Vy ve svých blozích často upozorňujete na znásilňování páchané muslimy a imigranty...

Podle statistik se ve Skandinávii výrazně zvýšila kriminalita. Zatímco v USA je spácháno kolem čtyř tisíc trestných činů na sto tisíc obyvatel, v Norsku, Švédsku, Finsku a Dánsku je to více než dvakrát tolik. Navíc bylo norským ženám doporučeno, aby nosily hidžáby a neprovokovaly bez nich muslimy. Islám údajně nejvíc děsí švédské i norské ženy, jichž je ročně znásilněno imigranty několik stovek, mezi nimi jsou stále častěji i dívky mladší patnácti let. A také se musí říkat muslimům „nezápadní imigranti“, respektive „noví seveřané“.



Co říkáte názorům, že by se měly do řešení zapojit Spojené státy, které krizi způsobily, či by měly muslimské uprchlíky přijímat bohaté muslimské státy Perského zálivu?

Faktem je, že zatím žádnou iniciativu neprojevily, jen nátlak na EU, co tvrdí, že prý bychom měli přijmout několik stovek imigrantů a splatit tak svůj údajný dluh. A kdy splatí svůj gigantický dluh Spojené státy? Napřed jim byli černoši z Afriky dobří, když byli převáženi do USA jako otroci. Dnes je však už nechtějí, byť to byly přece opět USA, které svými zásahy dovedly nejen africké země k bankrotům a o takto vzniklé chudáky se postarat nemíní. Není na místě vrátit svůj dluh za otroctví, ale též za roli „světového četníka“, co jen na hubě roznášel po planetě „svobodu a mír pro irácký lid“? Když měli Američané před staletími dost parních či plachtových lodí na přepravu otroků z Afriky, jistě by se našlo pár letadel, jež by dostaly nynější imigranty do USA, které by jim zabezpečily slušné živobytí; zvláště, když jim něco dluží. Co kdyby imigranti nasedli třeba v Hamburgu na zaoceánské lodě a přistály s nimi v New Yorku? Nebo z letiště v Londýně či Frankfurtu nad Mohanem? Když to šlo před staletími s otroky, proč ne dnes s jejich potomky?

Bývalý spolupracovník amerického prezidenta Ronalda Reagana Pat Buchanan již před časem napsal knihu, kde varuje, že západní civilizaci kvůli masové imigraci, vymírání populace západních národů a opuštění křesťanský hodnot a jejich nahrazování neomarxistickými idejemi homosexualismu, feminismu, gender, politické korektnosti a podobně hrozí zánik. Co si o tom myslíte?

Možná se rádoby sofistikovaně a alibisticky vyhnu přímé odpovědi, ale budu raději citovat dalšího moudrého muže, jenž zcela jasně charakterizoval hlavní potíž lidstva; jedním z odpůrců rozhazovačné sociální politiky je totiž filozof Matt Ridley, který hovoří o tom, že lidské tělo se skládá asi z osmdesáti tisíc genů, z nichž sice každý sobecky sleduje jen svůj vlastní cíl, ale v zájmu funkčnosti celého našeho těla musí toto své sobectví omezit a naučit se spolupracovat. Stručně řečeno: Lidské jednotce, stejně jako společnosti, tedy státu, nezbývá nic jiného, než přemoci svůj instinkt a pragmaticky se chovat mile ke svým spoluobčanům, nebo se alespoň pokusit je snášet a naučit se hrát účelovou hru, v níž je ale vždycky něco za něco. „Pokud nebude mezi členy společnosti dohoda, co se za co vyměňuje, společenský systém se rozpadne, protože doplatí na to, že dává svým občanům neúměrně vysoké sociální výhody a amorálně slibuje, že je možné dostat něco za nic,“ lze citovat slova „genového“ filozofa.  

Břetislav Olšer (*1947) je spisovatel a novinář. Jako novinář navštívil na pětašedesát zemí světa. Byl prvním českým žurnalistou, který v roce 1991 udělal ve Vilniusu v parlamentu, odděleném od ruských tanků barikádami, rozhovor s prezidentem Litvy Vitautasem Landsbergisem.

Rok poté uskutečnil během války na rozpadajícím se Balkáně rozhovor s posledním prezidentem Jugoslávie Stipe Mesičem. Poprvé se Češi dozvěděli o tzv. romském exodu do Kanady až z jeho torontských článků v únoru 1997. Knihy provází vlastními fotografiemi, z nichž uspořádal řadu výstav doma i v zahraničí.

Napsal desítky publicistických scénářů pro televizi i rozhlas. Svému rodnému Valašsku věnoval příběhy lidí a jejich koní v knize pod názvem „(Ne)čas mezi taxisy", za kterou získal jednu z prestižních česko-slovenských Cen E. E. Kische za výjimečná díla literatury faktu. Stejné ocenění mu pak bylo uděleno ještě dvakrát.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Lukáš Petřík

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Já vám to řeknu úplně natvrdo... Generál Šándor po masakru v Mnichově varuje. Bude to prý stále horší

14:22 Já vám to řeknu úplně natvrdo... Generál Šándor po masakru v Mnichově varuje. Bude to prý stále horší

ROZHOVOR O pátečním vražedném útoku v Mnichově i o bezpečnostních opatřeních a jejich účinnosti prom…