Islám v něčem připomíná nacismus, varuje bývalý muslim. Čtěte pozorně, co nás může čekat

24.08.2014 5:34

ROZHOVOR Bývalý český muslim Lukáš Lhoťan v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz uvedl, že je třeba zastavit přistěhovalectví z muslimských zemí a ustoupit od současné politiky Evropské unie v tomto směru. Muslimové se podle něj nebudou přizpůsobovat. Naopak budou chtít, abychom se my přizpůsobili jim, což může vést i k ozbrojenému konfliktu. Lhoťan také přirovnal islám k nacismu a varoval před tím, co hrozí v České republice, projdou-li návrhy ministra pro lidská práva Jiřího Dienstbiera (ČSSD), týkající se volebního práva pro cizince.

Islám v něčem připomíná nacismus, varuje bývalý muslim. Čtěte pozorně, co nás může čekat
Foto: Archiv LH
Popisek: Lukáš Lhoťan utekl od islámu a dnes bojuje proti jeho extremistickým formám

Anketa

Který evropský národ máte nejraději? (Hlasování od 14.4.2016)

52%
1%
2%
32%
1%
2%
0%
hlasovalo: 9724 lidí

Můžete uvést, proč jste vlastně vyměnil islám za křesťanství?

Začal jsem podrobně na základě muslimských pramenů studovat osobnost a chování Mohameda s postavou a chováním Ježíše Krista. To mě dovedlo k přesvědčení, že Mohamed nebude nikdy braný jako vzor dokonalého lidského chování, když spousta lidí v minulosti i dnes má mnohem vyšší morálku a mnohem lepší osobnost než on. A když jsem si to srovnával s tím Ježíšem, tak jsem se rozhodl pro Ježíše, protože tam ten ideální vzor je mnohem větší a lepší než u toho Mohameda. 

Mohamed, když odešel z Mekky, tak se začal chovat spíš jako nějaký diktátor s pochybným morálním profilem, protože například nechával vraždit svoje kritiky a odpůrce a likvidoval všechny ty, kteří se mu postavili. To samozřejmě zdůvodňoval, že je tak na základě toho, co mu požehnal Alláh. Také jeho život byl nevyrovnaný, po příchodu do Mediny měl podle islámských pramenů velký sexuální apetit. Mohl mít jakoukoli ženu, na kterou si ukázal, a manžel se s ní musel rozvést a nechat mu ji. Těch bodů je víc, ale to by bylo spíše na knihu než na rozhovor. Hlavně je to tedy jeho násilí a jeho zneužívání náboženství k ospravedlnění jeho choutek.

Je islám tedy náboženství plné teroru a násilí?

S islámem je problém v tom, že kvůli tomu, že vůči názorům, které jsou od něj odlišné, je velmi nekompromisní, donutil spoustu lidí, kteří vyznávali například pohanské kulty, aby se navenek tvářili jako muslimové. Takže islám vypadá, že je v něm velká pluralita názorů, což je ale nesmysl, protože ti, kteří se navenek museli prezentovat jako muslimové, se snažili při zachování své předislámské víry islám upravit ke svému obrazu. Islám je tam ve své podstatě velmi dynamický, kvůli tomuto vnitřnímu zápasu mezi tím, co je v koránu, a tím, co se připisuje Mohamedovi, a tím, v co ti lidé věří, a tím, co by si na islám chtěli naroubovat. Islám se strašně rychle vnitřně vyvíjí a věci, které byly třeba před sto lety nemyslitelné, jsou dnes už myslitelné. U Islámského státu je  největší problém ten, že lidé jsou hnaní touhou navrátit společnost do té doby, kdy žil prorok Mohamed. To znamená včetně toho, že ho považují za nejlepší vzor chování. Když on mučil lidi a zabíjel lidi, tak oni dělají to samé.

A třeba popraví amerického novináře, jak zřejmě dokládá video, které před pár dny zveřejnili bojovníci Islámského státu…

Podle mě je to přesně to, co dělal Mohamed za svého života. To znamená dělat činy, kterými vlastně zastrašujete své odpůrce, aby se nepokoušeli proti vám postavit. Když se podívám na další prohlášení Islámského státu, tak oni mají podle mě největší strach z toho, že by se svět sjednotil a podnikl proti nim koordinovanou akci. Takže oni tímto vražděním lidí a tím, jak se tím chlubí a jak to dělají veřejně, tak tím se snaží působit na západní veřejnost, aby nepodporovala politiky, kteří se snaží čelit Islámskému státu.

Prezident USA Barack Obama odsoudil vraždu amerického žurnalisty a uvedl, že pro Islámský stát není v dnešním světě místo a nutně selže. Co si o tom myslíte?

Na jednu stranu je to pravda, na druhou je to strašně úsměvné. Politika Spojených států za posledních deset let, ne-li padesát, je, že podporovali islámské monarchie, radikální islamisty, z nichž vzešli tito představitelé Islámského státu. Takže je to takové domino a Spojené státy v něm mají svoji roli. Na druhou stranu má Obama pravdu, a to v tom, že ten stát tím, co dělá, že se snaží navrátit do sedmého století, do stavu společnosti ze 7. století, tak z dlouhodobého hlediska si nadělá spoustu nepřátel jak uvnitř arabské populace, tak i uvnitř té muslimské, kde jsou i jiné směry, než je ten, který propaguje Islámský stát.

Ale myslím si, že to bude mnohem krvavější, než byly náboženské války v Evropě, a mnohem brutálnější. Ale podle mě třeba ve výhledu 100 let tento stát nemá šanci přežít, i kdyby ho neporazili lidé ze Západu, protože ta jeho brutalita, ta jeho snaha prosazovat věci, které spousta lidí, včetně spousty těch umírněných muslimů, vnímá jako barbarské, to bude podle mě stejný proces, jako byl s komunismem. To znamená, že nějakou dobu se to bude tvářit, že to funguje, ale pak se to začne vnitřně hroutit, ať už na základě nefunkční ekonomiky, nefunkční společnosti, nebo na základě vzrůstajícího odporu obyvatel.

Jaká je skutečná hrozba islamistů pro Evropu?

On ten problém souvisí s jinými problémy, kterým čelí naše společnost. A je to problém dlouhodobý, řekl bych výhledově tak na dvacet, třicet let. Ten problém je, že se nám proměňuje populace, naše populace vymírá, naopak v muslimských zemích populace velice rychle roste, nejsou schopni to uživit, není tam ani prostor pro jejich život sociální. To znamená, že tam nemají zázemí pro normální život, aby si postavili dům, chodili do práce, takže oni se tlačí tam, kde vidí, že se ta populace zmenšuje a uvolňuje se tam prostor. Tomu napomáhá i politika EU, která bez ohledu na to, že má Evropa 30 milionů nezaměstnaných, tvrdí, že potřebuje další statisíce, ne-li miliony přistěhovalců. Přistěhovalci sem pak přicházejí ve stále větším počtu, a ačkoli třeba v našem případě stále ještě nemají vyloženě vytvořené čtvrti, i tak je už problém s jejich začleněním do společnosti a jejich poevropštěním.

Jakmile jich tu bude větší množství, tak tu pak nemají zájem se nám přizpůsobovat. Oni chtějí, abychom se my přizpůsobovali jim. A to jen ten nejzásadnější problém, že jejich pojetí společnosti, jejich pojetí lidských práv je natolik odlišné od toho našeho, že dříve či později dojde k nějakému konfliktu. Buď si ve větším počtu prosadí svoje zákony a zruší evropský liberálně demokratický model, nebo naopak začne narůstat něco, co by se dalo pojmenovat malou občanskou válkou, která může přerůst i do ozbrojených konfliktů.

Já už jsem například z různých zdrojů vícekrát slyšel, že třeba ve Francii, v Marseille, rodilí Francouzi a nemuslimové uvažují o tom, že si začnou vytvářet vlastní domobranu, protože nejsou před těmi muslimskými přistěhovalci chránění ze strany státu, který už tam není schopen zajišťovat bezpečnost a oni jsou tam vystaveni přepadáváním, loupežím a teroru ze strany muslimských přistěhovalců. A to je podle mě největší problém do budoucna.

Jaký postoj by měla tedy Evropská unie zaujmout vůči muslimským přistěhovalcům?

Podle mě by se mělo zastavit další přistěhovalectví, hlavně z muslimských zemí, protože právě to masové přistěhovalectví brání tomu, aby ti, kteří tu již přišli, se tady začali asimilovat. Měli bychom si přiznat, že žádná integrace tady nefunguje. Jediné, co funguje, je asimilace. To znamená, že tito lidé, pokud se třeba nechtějí vzdát islámu, ať si nechají některé věci, které jsou z islámu, ale ty věci, které jsou v rozporu s naší evropskou společností, kulturou a civilizací, poevropští. Protože pokud to neudělají, tak je to jenom otázka času, kdy začnou islamizovat svoje okolí.

Takže doporučujete ústup od současné evropské politiky týkající se přistěhovalců?

Ano, podle této politiky si nemáme právo vybírat, kdo se k nám přistěhuje. Místo toho bychom měli zavést takovou přistěhovaleckou politiku, abychom podporovali přistěhování ze zemí, které jsou nám kulturně nejbližší a kde je největší pravděpodobnost, že tito lidé se u nás asimilují vhodným způsobem.

Další věc je, že bychom měli přestat strkat hlavu do písku a měli bychom otevřeně říct, které islámské směry jsou ty nejvíce problémové, které obsahují nejvíce násilí a nepřijatelné hodnoty pro nás a které jsou nám blíže a kde je větší pravděpodobnost, že se reformují a měli bychom je podporovat. To znamená, že stát by měl přestat do věcí nezasahovat a místo toho by se měl snažit efektivně podporovat ty muslimy, kteří opravdu chtějí islám mít tak, aby byli schopni žít v naší společnosti.

Také bychom měli začít řešit problém s naší populační politikou. Ten propad by nebyl tak katastrofální, kdyby náš důchodový systém a systém našeho sociálního zabezpečení nebyl postavený na tom, že musíme neustále mít nějaké velké množství lidí, kteří vytvářejí finanční hodnoty. My bychom neměli mít potřebu velké pracující populace, my bychom měli být schopni uživit důchodce i při menší pracující populaci. Ale tady je zase otázka, nakolik to ladí s politikou EU a mnoha nadnárodních korporací, které jsou postavené na tom, že podporují přistěhovalectví do Evropy, protože jim to vytváří zase nějaké zázemí.

Co si myslíte o zákazu výstavby mešit po vzoru Švýcarska?

Je důležité vědět, kdo takovou mešitu chce stavět. Jestli jsou to muslimové, nebo muslimové vyznávající islám podle Mohamedova 7. století. Za druhé, kdo to financuje. A za třetí, jestli je tam v tom místě vůbec odpovídající počet muslimů, který by to využíval, jestli nejde jen o snahu to využít k propagandistickým cílům. Mešita totiž není jen místo, kam se jdou lidé pomodlit, je to zároveň místo, z kterého se šíří islám a islamizuje se okolí. Takže já jsem v tomto velmi opatrný. Na druhou stranu říkám, že je pro nás lepší, že jakmile už ta muslimská populace je, tak ať si tu mešitu postaví, protože jsou tam pod větší kontrolou a jsou tam i lépe vidět, než když je natlačíme do ilegality někam do nějakých garáží a skrytých objektů.

Jak reagujete na zprávy o Arabech, kteří dnes ve velkém skupují pozemky na Teplicku za účelem vytvoření si vlastní kolonie? Jsou na místě obavy z jejich rozšíření po celé republice?

Je třeba být ostražitý a dávat pozor. Lidé z Kuvajtu, ze Saúdské Arábie, s trvalým pobytem v Německu nebo i v České republice nakoupili v oblasti Modlan zhruba sto pozemků, které jsme zatím identifikovali. Chtějí tam údajně vytvořit zástavbu rodinných domků. Tvrdí, že by je chtěli pronajímat návštěvníkům teplických lázní. Některé z těch pozemků ale zakoupili lidé, kteří mají trvalý pobyt v Německu nebo v Teplicích a u nich asi těžko budeme očekávat, že budou jezdit na dva, na tři měsíce z Kuvajtu, když tu bydlí. Takže otázka je, co více s tím mohou do budoucna plánovat. A pokud projdou návrhy ministra za ČSSD Dienstbiera, aby cizinci měli právo volit v České republice, tak se Modlany mohou za pár let stát první lokalitou, kde muslimové budou mít přímý vliv na politiku, pokud se tam začnou usídlovat lidé, kteří tu budou mít trvalé pobyty. Bude ale záležet na tom, jak Dienstbier ten zákon navrhne.

Teplice dlouhodobě patří mezi lokality, kde se rozrůstá muslimská komunita, stahují se sem muslimové z celé republiky. Jedná se zejména o lékaře, ale i ty, kteří se uplatňují v servisních službách pro arabské návštěvníky. Po propadech v minulých letech, kdy zde Arabů ubývalo, jich teď přibývá. V souvislosti s konfliktem s Ruskem je víc než pravděpodobné, že se budou snažit výpadky byznysu s Ruskem nahradit byznysem s arabskými zeměmi. I ministr Zaorálek už řekl, že podporuje, aby naši podnikatelé víc obchodovali se Saúdskou Arábií a dalšími muslimskými zeměmi. Takže naše ekonomika se stane více závislá na byznysu s islámem.

Tady je samozřejmě riziko. Naši lidé nepletou své náboženské nebo politické přesvědčení do byznysu, ale muslimové ano. Když muslimové dělají byznys, dělají to s tím, že tak zároveň pomáhají i šíření islámu. Teplice a lokalita Modlany se proto stávají potencionálním rizikem pro šíření islámu v České republice. Představitel muslimské komunity v Teplicích je navíc velmi blízký příbuzný palestinského prezidenta Abbáse. To už samo o sobě vypovídá o tom, jak nadstandardní zájmy tam mají z muslimského světa.

Domníváte se tedy, že ta nedůvěra české společnosti vůči islámu je oprávněná?

Samozřejmě, protože problém islámu je stejný jako třeba problém nacismu, to znamená, že můžete mít člověka, který má neonacistické přesvědčení, ale chová se hezky, přitom ale je tam potencionální riziko, že by mohl začít realizovat některé části svého neonacistického přesvědčení, a je veliké, a v případě islámu je to to samé, ti lidé, kteří jsou z našeho pohledu umírnění, to jsou ti, kteří praktikují ten islám podle Mohamedova vzoru

Lukáš Lhoťan (* 1980) je bývalý muslim a autor knihy Islám a islamismus v České republice, bývalý redaktor židovského webu Shekel.cz, analytik Da Vinci Prague Institute, o. s. Od roku 1998 do roku 2010 byl spolupracovníkem předsedy českých muslimů Muneeba Hasana Alrawiho, do roku 2012 člen Muslimské obce v Brně, absolvent vzdělávacích kurzů o islámu saúdskoarabské World Assembly of Muslim Youth, absolvent studijního pobytu v USA The International Visitor Leadership Program (2010). Zdroj: http://lukaslhotan.blog.idnes.cz/

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Kupka

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Drulák: Tomuto člověku se vyplatil Fiala v Bílém domě. Není to Čech

10:02 Drulák: Tomuto člověku se vyplatil Fiala v Bílém domě. Není to Čech

„Byla to čistě rituální návštěva, která měla potvrdit naši absolutní loajalitu Washingtonu,“ hodnotí…