Otče, co říkáte těm komentářům a komentátorům či zahraničím politikům, kteří Čechy kvůli jejich odmítavému postoji k masové imigraci označují za xenofoby, čecháčky, nehumánní...?
Co bych na to měl říkat? Snad jen to, že, kam až sahají písemná svědectví, se můžeme setkat s lidmi, kteří milují různá šuplátka, pod i nadšuplátka, škatule všech možných tvarů a velikostí… A v té záplavě kategorií není zřejmě až tak důležité, kam ten či onen jedinec patří, ale že se nám povedlo nacpat zrovna tam, kde ho chceme mít. Například přede dvěma tisíci lety byl jeden prorok nazýván bláznem a ten, jehož příchod ohlašoval, zase žroutem a pijanem vína. Dnes je to ovšem pestřejší, a tak máme na domácí scéně foby, fily, isty a samozřejmě nácky. Jsem toho názoru, že poněkud přebujelé negativní názvosloví do všeho vnáší jenom zmatek.
Hovoří se o dělení imigrantů na „uprchlíky“ a „ekonomické migranty“. Pokud ale uprchlík cestuje z první bezpečné země „za lepším“, za lepším komfortem a sociálními dávkami, nestává se z něj ekonomický imigrant? Neměl by zůstat v první zemi, kde mu nehrozí nebezpečí?
Zase škatulkování? Celá tato imigrační vlna, spíše tsunami, se mi jeví, a jistě nejen mně, ohromující až ochromující. A jako někdy pro stromy nevidíme les, tak zase pro les nevidíme jednotlivé stromy. Možná, že ta masa migrujícího lidstva je tu kvůli tomu, aby bránila rozlišování, a tak vytvořila pouze dva tábory – přijímačů a odmítačů. Kteří se pak v médiích i na náměstích budou přetahovat o přízeň lidu, tedy voličstva, a zapomene se na jednotlivce. Ať již ty potřebné, nebo na ty, kteří na této vlně chtějí přisurfovat na místa, kde jim bude lépe, nebo kde se jim podaří dělat svou vlastní politiku…
Není migrant jako migrant a co může být pro jednoho bezpečná země, pro jiného být nemusí. Vždyť takový křesťanský uprchlík není v bezpečí ani v detenčním táboře v Německu. Jak by tedy mohl být v bezpečí v Turecku? Kde ostatně některé děti migrantů jsou nuceny k dětské práci v tureckých podnicích. Jak se může uprchlík cítit v bezpečí v Jordánsku? Kam si, podle některých zpráv, jezdí do uprchlických táborů vybírat mladé manželky bohatí Saúdové a kde dospělí bývali, a možná ještě jsou, rekrutováni do různých bojůvek všech možných „rebelů“?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík