Křik kolem burkin v českém akvaparku! Bývalý muslim varuje: Takových situací bude přibývat. Trapárna ze strany muslimů. Pozor na reformu islámu

16.07.2017 8:51

ROZHOVOR S přibývajícím počtem muslimů v České republice bude přibývat situací podobných té s burkinami. To si myslí odborník na islám a bývalý muslim Lukáš Lhoťan. Burkiny jsou podle něj muslimský kočkopes a pokrytectví. Upozornil, že s liberalizací u muslimů nikdo neuspěl, a když přežil, tak měl většinou štěstí. Ze současné situace v západní Evropě prý není východisko bez obrovské vojenské síly.

Křik kolem burkin v českém akvaparku! Bývalý muslim varuje: Takových situací bude přibývat. Trapárna ze strany muslimů. Pozor na reformu islámu
Foto: Archiv
Popisek: Ženy v burkinách

Co si myslíte o bouřlivé diskuzi kolem burkin a o koupacím oděvu muslimů na českých koupalištích? Jste bývalý muslim, jak se k tomu staví Korán?

Za prvé, tahle záležitost není opsána v Koránu, ale podle Mohameda měla a má být žena zahalená. V tom panuje různost názorů od liberálů, podle nichž má být žena cudně zahalená a tolerují jednodílné evropské plavky, kde není zahalena hlava, až po ortodoxní, kteří nechtějí připustit, že by se žena mohla jít koupat v přítomnosti mužů. Jde o velký rozdíl. K druhé otázce. Podle mě se to, co se děje, dalo čekat. V situaci, kdy máme nárůst komunit s jejich silným příklonem k islámské ortodoxii, je logické, že i v České republice s přibývajícím počtem muslimů bude takových situací přibývat. Dokud bude migrace z muslimských zemí, dokud budou ženy konvertovat k islámu, tyto věci se budou dít.

Takže podle vás bychom měli zakázat podobné koupací úbory tak, jako v desítkách francouzských měst na plážích?

Ono je to komplikované. Z jedné strany by bylo správné prosazovat, aby se dodržoval náš kulturní zvyk. To znamená, že takové věci sem nepatří i z hygienických důvodů a ani hygienici se neshodnou. Celkově mi to přijde jako trapárna ze strany muslimů. I když má žena oblečení z plovací látky, ze které se dělají kombinézy, tak podstatné nařízení je, že má být nejen zahalená, ale má mít volné oblečení, aby nezdůrazňovala ženské tvary. Když vleze do vody a smočí se, vyniknou pod látkou její křivky. Podle mne jde v podstatě o snahu ze strany muslimů dosáhnout kočkopsa. Aby se vlk nažral a koza zůstala celá, tedy pokrytectví.

Ani ne rok po vyklizení uprchlického tábora v Calais francouzskými úřady se migranti opět k městu vracejí. Už jsou jich údajně stovky a počet roste. Jejich cílem je dostat se do projíždějících vozidel a do Anglie. Vznikají konflikty. Dal se návrat migrantů na toto místo čekat? A dá se s tím ještě něco dělat?

Něco se s tím dá dělat, ale nevěřím, že francouzští politici mají zájem něco udělat. Migranti se stahují k tunelu vedoucího do Anglie. Kolega, který jezdí kamionem, mi vyprávěl, co tam zažívá. A je vidět, že francouzské úřady rezignovaly. Celkově se nacházíme v situaci, kdy je jediným řešením nasadit obrovské vojenské síly, policisté to už nezvládnou. Musela by je všechny pozatýkat a odvézt do táborů. Jenže co s nimi dělat, když nemají doklady a neřeknou, odkud jsou, a když je země nechtějí přijmout zpět. Je to situace, která je v podstatě neřešitelná.

Slýchávám názor, že křesťané také upalovali čarodějnice, mučili a věznili a stejně tak i islám čeká reforma, která z něj třeba za dvě stě let učiní mírumilovné náboženství. Souhlasíte s tím?

Ne, vůbec, protože je to úplně jiné. Reforma, když se podíváte na základy křesťanství nebo náboženství, které souhlasí s lidumilstvím, nebo humanitou, nemusí znamenat obrat k mírovému stavu. To není problém jen u muslimů, ale také u jiných náboženství a kultur. Reforma může vést k větší radikalizaci a agresivitě.

Proč by to u islámu nemělo být tak, jako u křesťanství?

Celkově z historie je jejich civilizace jiná, než byla ta naše. U nich by nějaké takové umírnění a liberalismus znamenal odklon od tisícileté tradice. S tím se počítat nedá a je to málo pravděpodobné. S liberalizací u muslimů nikdo neuspěl, a když přežil, tak měl většinou štěstí.

Co si myslíte o argumentu, že liberalismus u muslimů přichází s možností žen řídit a dalšími povoleními?

Takové projevy budou a budou viditelnější, ale nejde o celkový projev jejich společnosti. Je to stejné, jako dívat se na nacismus z pohledu, že existoval nějaký Oskar Schindler (německý obchodník, díky němuž se podařilo zachránit na 1200 židů před smrtí, pozn.red.), který se nechoval podle nacistických zvyků, proto by nacismus mohl být dobrý. Takové projevy neznamenají, že tak smýšlejí všichni.

Například dokumentaristka Apolena Rychlíková tvrdí, že „burkiny byly vynalezeny roku 2004 jako emancipační vynález“. 

Abych řekl pravdu, je to nesmysl, protože když si vzpomeneme, co se dělo u nás v Evropě, když docházelo k emancipaci a ženy chtěly chodit nahé, jako například hnutí Femen. Když tvrdí, že muslimské ženy chtějí chodit v burkinách, je to nesmysl a jen chtějí dokázat, že modernizují svůj přístup vedoucí k osvobození žen od příkazů ortodoxního islámu. Podle mne to není projev feminismu, ale ortodoxie. Tvářit se moderně.

Rychlíková řekla, že v České republice stavíme „rovnítko mezi burkiny, islám a terorismus a ještě se vše halí do debaty o hygieničnosti a nedej bože svobodě žen. Roli tam hraje jen islamofobní nádech“.

Podle mě to tak není, protože nejde o spojování s terorismem. Nikdo nečeká, že bude plavat v bazénu a pod oblečením bude mít bombu. Kdyby to někdo spojoval, musel by si myslet tohle. Lidem nevadí burkiny, lidem vadí problém s kulturní proměnou. V okolí dochází k rozšiřování zvyků a tradic, jež vnímají jako hodně odlišné a nepřátelské k tradičnímu způsobu života, proto tak reagují. Myslím si, že neexistuje rovnítko těchto tří věcí dohromady, ale spíše rovnítko s proměnou kulturních zvyků.

Ukazují se důsledky v konfliktech na sociálních sítích?

Přesně tak.

Aktivista Hynek Charous mi nedávno řekl, že mladá generace už je zblblá etikou a korektností, takže obhajuje migranty a napadá ty, jež o věcech přemýšlejí reálně. Označují je za xenofoby, rasisty a tak dále. Vyjádřil obavu, kam naše země s takovou mladou generací směřuje. Sdílíte jeho obavy?

Hynek Charous má pravdu, ale jde o prostý logický důsledek toho, co se dvaadvacet let děje v našem školství a nelze se tomu divit. Tito lidé se s problémy reálně nesetkali, chovají se tak, jak se chovají a až se s těmi problémy setkají, jako lidé v západní Evropě, bude možná pozdě něco dělat.

Souhlasíte s jeho aktivitou, tedy rozesíláním dopisů školám, aby se vyvarovaly neobjektivních přednášek o islámu organizovaných neziskovými organizacemi?

Vzhledem k tomu, že ani úředníci ze státní správy, ani politici s tím nic nedělají, tak lidem nezbývá nic jiného, než to, co dělá právě Hynek Charous. Výsledkem je, že nevidí jiný způsob, jak čelit neobjektivní propagandě.

Co si myslíte o prohlášeních, že západní Evropa je v tomto smyslu už ztracená?

Pokud v západní Evropě někdo nechce druhou Bartolomějskou noc, nebo nastolit režim stalinismu, je pravda, že je ztracená.

To nezní moc pozitivně…

Problém není jen množství přistěhovalců, problém je, že populace je za desítky let propagandy multikulturalismu tak zblbnutá, že neuvažuje logicky. Místo logických řešení něco s problémem udělat, ho podporují.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zuzana Koulová

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Dvě loutky. Páprda a...“ Vyoral pustil peklo na Bidena s Fialou

15:00 „Dvě loutky. Páprda a...“ Vyoral pustil peklo na Bidena s Fialou

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA – Po návštěvě premiéra Petra Fialy v Bílém domě se z řad jeho podpo…