Náboženský fašismus. V těch burkinách se předvádějí schválně, aby nám ukázaly svou převahu. Oni můžou všechno, my ne, tomu se říká diskriminace, zuří Tomio Okamura

11.07.2017 16:01

ROZHOVOR „Stejně tak bych očekával, že nám muslimové umožní, abychom se také my koupali veřejně v islámských zemích v plavkách, a také, že bychom si třeba mohli dát při koupání u vody pivo,“ říká k případu, kdy se ženy v burkinách koupaly v českém aquaparku, Tomio Okamura. Promluvil také o islamizaci, jak říká nejen Evropy, ale i České republiky.

Náboženský fašismus. V těch burkinách se předvádějí schválně, aby nám ukázaly  svou převahu. Oni můžou všechno, my ne, tomu se říká diskriminace, zuří Tomio Okamura
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tomio Okamura

Fotka žen, které se zahalené v burkinách koupaly s dětmi v aquaparku v Čestlicích, vyvolala obrovskou diskuzi. Co vy si o tom celém případu myslíte?

Tak já si myslím, že v prvé řadě je potřeba, abychom přistupovali k problematice vyváženě. To znamená, stejně tak bych očekával, že nám muslimové umožní, abychom se také my koupali veřejně v islámských zemích v plavkách, a také, že bychom si třeba mohli dát při koupání u vody pivo. V islámských zemích to však na veřejnosti mimo uzavřené hotelové areály není možné. My SPD, protože jsme demokratické hnutí, tak prosazujeme stejná práva pro všechny.

Pakliže oni odmítají umožnit, abychom se my u nich chovali podle naší kultury, tak přece není možné, aby platily tyto nevyvážené vztahy. A není možné, že oni si tady propagují svoji ideologii, protože islám je ideologie, a není možné z tohoto ustupovat. Dokud oni neumožní, abychom my mohli v islámských zemích se chovat dle našich tradic a zvyklostí, nevidím jediný důvod, proč bychom my měli umožňovat, aby oni se tady chovali jinak, než je u nás zvykem.

Takže s tím, co se stalo v Čestlicích, s koupáním v burkinách, nesouhlasíte?

Já odmítám politické projevy islámské ideologie. Protože nošení burky a zahalování na veřejnosti, to je projev politického islámu. A je potřeba si to říci zcela jasně a na rovinu. A takto to pojmenovávají i odborné knihy, které vychází na západě. To není tady jen z Okamurovy hlavy. Pakliže někdo vyznává islám doma, tak to není projev politického islámu. Doma ať si každý vyznává, co chce. Ale pakliže ostentativně navenek ukazuje takovéto věci, tak to je projev politického islámu. To jsou jasné rysy projevu určité ideologie. Je potřeba si jasně říci, že máme stejná práva a povinnosti.

A kdo to neuznává a vyznává jako muslimové a jako vyznavači islámu nadřazenost věřících nad nevěřícími, nadřazenost mužů nad ženami, tak v tom případě si to musíme jasně říci, co tato ideologie obnáší. A musíme si jasně říci, zda-li ji tady chceme a zda-li k nám jako k nevěřícím v Alláha přistupují skutečně rovnoprávně. A já říkám, že k nám rovnoprávně nepřistupují. Oni nás diskriminují, je to náboženský fašismus. A z tohoto pohledu říkám, že dokud oni nás zcela rovnoprávně neuznají a zcela rovnoprávně bez diskriminace, bez náboženského rasismu k nám nezačnou přistupovat, tak nevidím jediný důvod, proč my bychom se měli podřizovat. Nemá to nic společného s jakýmkoliv rasismem či xenofobií z naší strany, to je úplný nesmysl. Naopak, my jsme diskriminováni a zcela plošně. Já jediné, co chci, je demokratický přístup a rovná práva a povinnosti pro všechny lidi.

Někteří lidé se ale v různých diskuzích těchto žen v bazénu zastávají a ptají se, zda mnohem horší než koupání v burkinách není to, že někdo bez dovolení vyfotí cizí děti a dá fotky na sociální sítě. Co si o tom myslíte?

Tak upřímně řečeno, já si myslím, že cílem tady nebylo fotit nějaké děti. Já samozřejmě vůbec nesouhlasím s tím, aby se jakékoliv děti zatahovaly do nějakých politických nebo jiných problémů. To je určitě pravda, že bychom neměli zatahovat děti do záležitostí dospělých, kterým ty děti ani nerozumí. Nicméně opakuji, tady jistě nebylo cílem fotografovat děti. Tady bylo cílem poukázat na rysy této diskriminační ideologie, tohoto náboženského fašismu. Cílem bylo poukázat na postupnou, avšak celkem rychlou islamizaci Evropy, která, jak vím i z vlastní zkušenosti, probíhá v plné míře i v České republice.

I v České republice?

Například já bydlím v Praze 8, Libni. Bydlím tam téměř dvacet let. Od předloňského roku se kolem mého bydliště prochází skupiny zahalených muslimů, včetně dětí, žen i mužů. Mají hábity až úplně dolů a zcela volně se tam pohybují. Já nechápu, kde na Praze 8 najednou začaly takové skupiny lidí dlouhodobě pobývat. Poblíž je tříhvězdičkový hotel, tak možná tam. Je to okrajová čtvrť v Praze, kde bydlím, a prostě to tak je. Navíc, já jezdím po kampani po celé republice. A všichni vidíme, že rozhodně muslimských obyvatel v České republice strmě přibývá.

Když se vrátíme k tomu aquaparku, tak ten vydal prohlášení, že hygiena a bezpečí návštěvníků jsou pro něj prioritou. Koupání ve venkovním oděvu je zakázáno. Zástupci aquaparku ale vysvětlují, že zvláštním bodem jsou koupací trička nebo právě burkiny, tedy koupací oděv, který je vyrobený z materiálu vhodného ke koupání. A že se jedná o celosvětový trend. Co na to říct?

Já si absolutně nemyslím, že se jedná o celosvětový trend. Já si myslím, že celosvětový, respektive evropský trend je, že se lidé bojí islámu. Jsem přesvědčen o tom, že většina lidí má z islámu strach. Navíc si myslím, že celosvětový trend je zachovávat maximální možnou hygienu, a pokud možno prosazovat bezpečnost. Takže k tomu aquaparku, já bych byl rád, aby se tady dodržovaly nějaké podmínky. Nejsem odborník, tu vyhlášku neznám. Ale skutečně nevidím rozdíl mezi celotělním oblečením evropským a celotělním oblečením islámským. Nevím, jaký je v tom rozdíl. Podle mne je to úplně stejné.

A pakliže je zakázáno, abych já šel do bazénu v čistém oblečení, třeba v dlouhých kalhotách a košili, proč je umožněno se koupat v burkinách? Mně to připadá úplně to samé. A dokonce to zdůvodňují nějakým trendem. Podle mne je to jasná diskriminace. Protože opakuji, pakliže je nám zakázáno se koupat v čistých dlouhých kalhotách a košili, zdůrazňuji v čistém oblečení, tak proč je někomu jinému dovoleno se koupat v oblečení, které také zahaluje celé tělo?  To je normální diskriminace, diskriminace na ruby. To není možné, že neplatí stejná práva a povinnosti pro všechny.  Že neplatí pro všechny stejné podmínky.

Vy jste se zmínil i o těch hygienických podmínkách. Někteří lidé právě poukazují na to, zda jsou v tomto případě opravdu dodrženy. Před vstupem do bazénu je nutné se osprchovat. Poukazují na to, že právě v těch burkinách je to tak trochu zvláštní...

No tak pochopitelně. Na jednu stranu se dbá na hygienu, a na druhou stranu se pouští do bazénu lidi, kteří mají oblečení po celém těle, kde skutečně, to asi uznáme, to je jednoduchá fyzika, to riziko nedodržení hygieny je prostě násobně vyšší, když je člověk celý oblečený. To, že to roztrpčuje české občany, kteří tam chodí třeba i s malými dětmi, rádi by, aby se dodržovala maximální hygiena, tomu plně rozumím, a dokonce s tím i plně souhlasím. A znovu zdůrazňuji ten rozměr té diskriminace. To je přece normální diskriminace našich občanů, diskriminace lidí, kteří nevěří v islám.

Protože oni můžou, a my nemůžeme. To přece není možné! Skutečně si myslím, že by to zasluhovalo, aby k tomuto daly příslušné orgány jasné stanovisko. Skutečně by to mělo být prošetřeno, a to z toho důvodu, aby bylo jasně řečeno, zda-li to není diskriminace. Je přece jasně řečeno, že mají všichni dodržovat nějaké hygienické podmínky; a teď tady najednou jsou nějaké výjimky. Někdo se může koupat oblečený po celém těle, a jiný ne. Takže, jak to tedy je? To je podle mne normální diskriminace. Ovšem ne těch muslimů, ale diskriminace nás.

K případu se pro server iDnes.cz vyjádřila například i ministryně Šlechtová s tím, že neexistuje žádný zákon, který by to zakazoval, a v podstatě je také nutné ctít svobodu podnikání. Co si o jejích slovech myslíte?

Já těm slovům paní ministryně v podstatě ani nerozumím. Zřejmě nepochopila úplně tu podstatu toho problému. Znovu říkám, že tady se jedná o diskriminaci značné skupiny obyvatel. Ten aquapark se zřejmě snažil pouze vyjít všem vstříc, aby nikoho neurazil. Já tedy doufám, že to tak bylo. Možná ani oni sami neví, jak se k této situaci ve stínu současného jednání české vlády, která podporuje muslimskou migraci, postavit. Ale já říkám jasně, že to je diskriminace nemuslimských návštěvníků. Paní ministryně možná ten případ dopodrobna nezkoumala. Určitě, svoboda podnikání ano, v rámci pravidel. Ale právě proto, když mluví o svobodě podnikání a říká, že to nic nezakazuje, tak nechápu, jak může aquapark tedy zakazovat nevěřícím, aby se koupali oblečeni do dlouhých kalhot a do košile, v tom případě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: David Hora

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

A dost. Ladislav Větvička se vrátil do ČR a ukázal na zlo

4:43 A dost. Ladislav Větvička se vrátil do ČR a ukázal na zlo

Proč jsou lidé v Gruzii či na Ukrajině šťastnější než tady? Bloger a spisovatel Ladislav Větvička si…