Není to přeci jen trochu klišé, stěžovat si na úředníky?
Veřejná správa se řídí hlavně správním řádem. Hned v jeho úvodu je napsáno, že jde o službu veřejnosti. Úředníci by k občanům měli být vstřícní, ohleduplní a měli by vám pomoci uplatňovat vaše práva. Tato ustanovení nebo paragraf čtyři většina úředníků v životě neviděla, anebo na to rychle zapomněla.
Jak se to projevuje?
Úředníci se chovají arogantně. Jsou schopní vám do očí říct, že si napřed máte nastudovat zákony a pak za nimi přijít, pokud něco chcete. To samo o sobě je zcestné, veřejnost je laik. Úředník je placený za to, že tomu rozumí a měl by laikovi poradit, jak postupovat. Rovněž by měl ale používat prostředky, které jsou pro laika, tedy veřejnost, nejjednodušší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan