Švédsko: Vraždy, znásilňování, no-go zóny, čím dál horší. Vláda přihlíží. Promlouvá protiuprchlický politik íránského původu

9. 3. 2016 18:00

Publicista a politik z konzervativní euroskeptické strany Švédští demokraté Nima Gholam Ali Pour poskytl redakci ParlamentníchListů.cz rozhovor, ve kterém odhaluje temné stránky švédského migračního průmyslu. Situaci ve Švédsku považuje v důsledku nezodpovědného přijímání uprchlíků za kritickou. Tvrdí, že Švédové jsou nuceni uctívat multikulturalismus, ale svobodně diskutovat o něm nesmí.

Švédsko: Vraždy, znásilňování, no-go zóny, čím dál horší. Vláda přihlíží. Promlouvá protiuprchlický politik íránského původu
Foto: wikipedia
Popisek: Švédská vlajka.

Jak se vlastně přihodí, že se Švéd íránského původu stane členem Švédských demokratů? Podle mainstreamových médií se jedná o krajní pravici, kde se to doslova „hemží“ rasisty. Člověk by si myslel, že kromě skinheadů v kanadách s vytetovaným číslem 88 na rameni snad ve straně nikdo jiný ani není...

Vstoupil jsem ke Švédským demokratům, protože je to jediná skutečně konzervativní strana ve Švédsku. Ostatní strany se chovají pokrytecky. V posledních pěti měsících všechny v podstatě přejaly naše postoje v oblasti migrační politiky. Musely to udělat, protože samy vůbec nemají tušení, jak by měla účinná restriktivní opatření vlastně vypadat. To, co se děje ve Švédsku, za což nesou odpovědnost i mainstreamová média, je skutečně ostudné. Migrační krize naši zemi zasáhla v plné síle. Měsíc před tím kolovala v médiích zpráva hovořící o tom, že švédský sociální systém se díky migrantům z Afghánistánu a Sýrie a podobných zemí ještě více posílí. Švédská média zaspala a ještě se stále neprobudila. Skutečně je mnohokrát dokázáno, že naše média vůbec netuší, o čem mluví. Drtivá většina členů zastává konzervativní hodnoty a chovají respekt vůči konzervativním uskupením v jiných zemích. Všude se snaží levice spojovat bigotnost s konzervatismem. Přesně to dělají i mainstreamová média ve Švédsku.  

Žijete v Malmö, kde údajně až polovinu populace tvoří imigranti. Vloni v září hovořil v médiích bývalý šéf zdejší policie Torsten Elofsson o zdejších no-go zónách a obviňoval z rapidního nárůstu kriminality nekontrolovanou imigrační politiku. Je podle vašeho názoru situace v Malmö skutečně tak zlá?

Situace je skutečně špatná a stále se zhoršuje. Je třeba se ptát, kdo do těchto zón vlastně nesmí chodit. Blonďatá dívka se bude v určitých čtvrtích v Malmö sama cítit ohroženě, ale zahalená muslimská dívka může být naopak v pohodě. Bohužel na toto téma neexistují žádné výzkumy a konkrétní čísla. Městská rada ovládaná zelenými a sociálními demokraty odmítá nějaké výzkumy na toto téma vůbec zadávat. Bohužel tady neexistuje žádná diskuse o kulturních a sociálních dopadech těchto problémů. Levice pouze do problémových oblastí v Malmö pumpuje další a další peníze, což ovšem nepřináší žádné výsledky.

Švédsko je pyšné na svoji liberální imigrační politiku i multikulturalismus. Když jsme ale my tady v České republice viděli, jak loni v listopadu vaše vicepremiérka ze Strany zelených Åsa Romson oznamovala v slzách, že země musí omezit přístup uprchlíků, mysleli jsme si, že Švédsko se zbláznilo. Neuvěřitelně patetická a nepochopitelná reakce...

Já bych to ani nenazval patetickou reakcí. Strana zelených je prostě přesvědčena, že by Švédsko nemělo chránit své hranice a každému by mělo být umožněno dostat se k nám. Åsa Romson pravděpodobně plakala, protože všechno, v co věřila, se zhroutilo. Ukázalo se, že Švédští demokraté mají pravdu. Strana zelených je ve velkých potížích a pravděpodobně opustí vládní koalici ještě před parlamentními volbami v roce 2018. Takže ona měla skutečně hodně důvodů k pláči.

Liberální imigrační politika Švédska je samozřejmě obdivována a dávána za příklad liberály a levicí z celého světa. Jak jste ale nedávno psal ve svém článku publikovaném americkým think-tankem Gatestone Institute, často tam nejde o solidaritu, ale jen o peníze. Nazval jste to celé pejorativně „švédským imigračním průmyslem“...

Ano, soukromé společnosti vydělávají na migračním průmyslu stovky milionů dolarů. Jinak než imigrační průmysl se to skutečně nedá nazvat. Já jsem zastáncem kapitalismu a svobodného podnikání, ale švédský imigrační průmysl je financován z peněz daňových poplatníků. Některé soukromé společnosti jsou díky tomu stále bohatší a ze švédského sociálního systému jsou odčerpávány jeho zdroje. Co je na tom obdivuhodného? Vyháníme staré lidi z jejich domovů, abychom tam ubytovali uprchlíky. Ti dále přespávají ve školách, což ukazuje, že Švédsko prostě nebylo připraveno na migrační krizi. Liberální migrační politika vytvořila třídu milionářů. Dalším aspektem je zvýšená kriminalita. Pravidelně slýcháme zprávy o znásilněních a vraždách, které se dějí v azylových centrech provozovaných soukromými firmami. To přece není spravedlivá společnost, kterou by snad měli liberálové obdivovat. Švédsko rozhodně není žádná vysněná utopie, o kterou by měli usilovat.

Někteří Švédové tedy na imigraci vydělávají, což je logicky důvod, proč vítají migrační vlnu. Co na to ale říkají obyčejní lidí? Když čtu švédská média v angličtině, tak získávám dojem, že Švédové jsou neuvěřitelně naivní a mají vymytý mozek ideologií multikulturalismu. Nebo je to spíš tak, že média příliš nereflektují názory občanů?

Je pravda, že celá země byla naivní a mnoho z jejích obyvatel stále naivních je. Ono to má ale jisté historické konotace. Švédsko bylo za první i druhé světové války neutrální. Tato země se neúčastnila žádné války od roku 1814. Nikdy tady neproběhla žádná revoluce. Vývoj dospěl k demokracii mírovou cestou. Pokud je společnost tvořena tak mírumilovnými lidmi, tak přestává brát v potaz zbytek světa a stává se prostě trochu naivní. A jistě, vymývání mozků ideologií multikulturalismu probíhá všude. Ve školách, na univerzitách i v zaměstnání. Pokud tuto ideologii kritizujete, tak jste považován za rasistu. Zároveň však mnoho Švédů nedokáže multikulturalismus správně definovat. Jsme nuceni jej bezvýhradně milovat. Také proto jsem se rozhodl napsat knihu (která vyjde letos v květnu) a vysvětlit v ní, proč znamená multikulturalismus útlak a bezpráví. Švédové si zaslouží vést seriozní diskusi o multikulturalismu a jeho následcích. Doposud se u nás taková diskuse nevedla.

Ono vůbec mainstreamová média a tzv. elity zastávají v otázkách spojených s imigrační politikou a multikulturalismem značně rozdílné postoje než obyčejní lidé. Názorová propast se dle mého názoru zvětšuje každým dnem. Nemůže být něco takového potenciálně nebezpečné?

Máte pravdu, něco takového může být opravdu nebezpečné. Na druhou stranu, ve většině evropských zemích existují důvěryhodné konzervativní strany. To, co nazývají mainstreamová média populismem nebo rasismem, jsou většinou konzervativní alternativy, které zaplňují prostor mezi tzv. elitami a obyčejnými lidmi. Švédští demokraté a další podobné strany zajímají čím dál tím více voličů. Pokud se mainstreamoví politici nerozhodnou tyto strany zakazovat a umožní jim se i nadále ucházet o přízeň voličů, tak to naopak může vést k posílení demokracie, a nikoli ke vzniku konfliktu.

Když v České republice zastává většina lidí názor na určité téma, tak je okamžitě začnou samozvané elity poučovat o jejich omylu. Ať už se jedná o imigraci, Evropskou unii či ukrajinskou krizi, média a ony tzv. elity usoudí, že názory obyčejných lidí jsou hloupé, primitivní, rasistické, xenofobní atd.

Jak jsem zmiňoval, ve Švédsku je největším problémem absence veřejné diskuse. Po mnoho let bylo hlavní strategií vládnoucího establishmentu se Švédskými demokraty vůbec nehovořit. No a nyní vidíme, kam to všechno vedlo. Místo výměny názorů čelíme jen osobním útokům. Před několika týdny jsem měl schůzku s jedním člověkem ze Strany zelených. Řekl mi, že bych neměl být členem Švédských demokratů, protože jsem sám imigrant. Takhle to tady funguje. Stále však věřím, že se v naší zemi civilizované diskuse dočkáme. Představitelé naší strany mají velký problém se dostat do nějaké televizní debaty. Naši oponenti z řad levice s námi prostě nechtějí usednout za jeden stůl. 

V České republice lidé přestávají věřit mainstreamovým médiím. Už mají dost toho, jak je každý kritik multikulturalismu a přistěhovalecké politiky otevřených dveří označen za rasistu a xenofoba. Vy sám jste byl tímto způsobem onálepkován mnohokrát. Je možné se proti tomu nějak účinně bránit?

Myslím, že nálepkování tady v nějaké formě bude vždy existovat. Taková je politická strategie levice. Nejlepším způsobem, jak se vyhnout tomu, být označen nějakou hanlivou nálepkou, je pokládat jim otázky. Důležité také je nereagovat příliš emotivně a argumentovat logicky a s využitím faktů. Ne všechno, co vaši odpůrci tvrdí, musí být nutně špatně. Vždy se pokouším svým politickým oponentům naslouchat a zjistit, jestli je možné najít nějaký názorový průnik. Když požaduji restriktivní imigrační politiku, tak je to přesně to, co tím myslím. Být rasista je přece něco zcela jiného. Pokud tento rozdíl levičáci nechápou, tak jsou nejspíš hloupí. O těchto rozdílech je prostě potřeba otevřeně hovořit. Když si nepřeji multikulturní společnost, protože považuji některé kultury za násilnické, pojďme se o nich pobavit blíž. Jestliže si nějaký levičák myslí, že ženy mají v arabském světě stejnou svobodu jako ženy ve Švédsku, tak to pojďme společně probrat. 

Třeba ve světle událostí v Kolíně nad Rýnem, kde došlo v průběhu silvestrovských oslav k hromadnému sexuálnímu obtěžování ze strany migrantů...

Když se dostaly na světlo ty věci ze silvestrovských oslav v Kolíně, řekl jsem, že příčiny toho všeho tkví v rozdílnosti kultur, a následně jsem to vysvětlil. Říkal jsem, že lidé se prostě v Afghánistánu dívají na ženy úplně jinak. Konstatoval jsem také, že značná část světa se od Švédska v tomto ohledu značně liší. Nikdo mě výjimečně v médiích neobviňoval z rasismu. Moje vysvětlení bylo logické. Bojovat proti strategii levice s pomocí logiky, znalostí a faktů funguje. Proto konzervativci nakonec zvítězí.

Ještě bych rád zmínil jeden znepokojující fakt. Evropu opouštějí v posledních letech tisíce příslušníků židovské populace. V lednu jsem četl na CNN, že v loňském roce odešlo z Francie na 8000 Židů. Tento exodus se ale, pokud mám správné informace, týká také Malmö...

Ano, je to tak. Polovina Židů Malmö za posledních dvacet let opustila, a pokud se nepostavíme muslimskému antisemitismu, odejde i zbytek. Antisemitismus je kvůli konfliktu mezi Izraelem a Palestinou součástí politické kultury na Blízkém východě. Evropané musí pochopit, že antisemitismus nelze tolerovat a je úplně jedno, z jakého kulturního prostředí uprchlík přichází. Narodil jsi se na okupovaném území? Fajn, ale to ti ještě nedává právo se chovat rasisticky a útočit na Židy. Pokud budou mít Evropané odvahu to imigrantům z Blízkého východu sdělit, všechno bude v pořádku. 

Mají tu odvahu samotní Švédové? 

Ve Švédsku se to bohužel neděje, protože mnoho politických stran potřebuje hlasy muslimských voličů. Netvrdím, že všichni muslimové nenávidí Židy. Ovšem kromě Švédských demokratů arabský antisemitismus nikdo neřeší. Snažím se zjistit, proč již tolik Židů naše město opustilo. Mým cílem ovšem není na někoho ukazovat prstem. Chci prostě jen znát objektivní důvod židovského exodu. Zelené a socialisty to samozřejmě vůbec nezajímá. Po takovém vyšetřování by totiž museli přikročit k akci a ztratili by plno muslimských voličů. Od prvních útoků na zdejší Židy nepodnikli proti narůstajícímu antisemitismu vůbec žádné kroky. Zároveň však ale levice investovala mnoho peněz v boji proti „afrofobii“ a do výstavby romského centra. Zkrátka a dobře, na židovskou komunitu úplně kašlou.

Jak si vysvětlujete, že se mediální i politický mainstream tak dojemně stará o muslimskou menšinu, která vytváří no-go zóny a je zodpovědná za vysokou kriminalitu, zatímco židovskou komunitu nechá klidně odejít pryč? Vždyť příslušníci židovské menšiny jsou většinou dobře vzdělaní, přizpůsobiví a přispívají notným dílem všem společnostem, kde se vyskytují...

Může za to multikulturalismus. V multikulturní společnosti jsou si všechny kultury rovny. Bez ohledu na to, co představují. Jestli se střetnou dvě kultury v multikulturní společnost, co se stane? Ve Švédsku je více muslimů než Židů, takže muslimové v tomto konfliktu zvítězí. Islám sám sebe vidí jako jediný správný návod k životu. Pokud vypustíte islám do multikulturní společnosti a neurčíte mu žádné hranice, tak se islám bude rozšiřovat a početná islámská populace bude Židy stále více ohrožovat. Ti pak budou muset odejít. Kdyby nebyla švédská společnosti multikulturní, tak bychom Židy a další ohrožené skupiny obyvatelstva chránili. Probíhala by totiž zdravá diskuse o vztazích mezi jednotlivými kulturami. Všechny kultury nejsou stejné. Tento fakt nechtějí zastánci multikulturalismu za žádnou cenu připustit. To je velká chyba.

Minulý týden byl v jednom ze švédských azylových center zavražděn již třetí člověk v letošním roce. Před několika málo týdny Švédském otřásla vražda mladé dobrovolnice, která několik měsíců pomáhala uprchlíkům. Došlo také k sexuálnímu obtěžování na hudebním festivalu a dalším mnoha trestným činům, které spáchali migranti. Jak na tyto zprávy reagují obyčejní lidé? Jsou naštvaní, rezignovaní, či navzdory všemu věří v ideální multikulturní společnost?

Jak jsem již říkal, většina Švédů vlastně stále neví, co multikulturalismus ve skutečnosti znamená. Tato zhoubná ideologie byla establishmentem prezentována jako neskonalé dobro. Nikdy nedošlo k žádné veřejné diskusi. To je pro mě hlavní motivace při psaní mé knihy. Lidé by měli dostat šanci dozvědět se veškerá pro a proti vztahující se k multikulturalismu a udělat si sami své závěry. V tomto ohledu nyní vládne v zemi zmatek. Všechny strany kromě Švédských demokratů si trvají na tom, že díky migraci Švédové zbohatli a multikulturalismus je skvělá záležitost. Všichni se ovšem v tomto směru hluboce mýlili a lidé jsou z toho v šoku. Kdyby skutečně věděli, co tato ideologie v praxi obnáší, ani v nejmenším by se jim to nelíbilo.

V uplynulých měsících jsem četl několik článků o údajně rapidním nárůstu znásilnění ve Švédsku za posledních čtyřicet let. Například v roce 1975 prý bylo po celé zemi hlášeno 421 případů znásilnění. V roce 2014 se však toto číslo zvýšilo až na 6620. Mnozí upozorňují na to, že to je přímý důsledek liberální přistěhovalecké politiky. Jde jen o hoax, či jsou ta čísla pravdivá?

Ta čísla sama o sobě žádný hoax nejsou. V průběhu let se ovšem v rámci švédského práva měnil pohled na to, co se vlastně rozumí pod pojmem znásilnění. To samo o sobě statistiku ovlivňuje. Jedním z důvodů může jistě být i imigrační politika, ale nikoli jen sama o sobě. Změny ve statistikách spojených se znásilněním mají zcela jistě více příčin. Pro celkové a objektivní posouzení je nutné nastudovat si všechna dostupná fakta a bez emocí je posoudit. Spekulace by v takto ožehavém tématu neměly mít žádné místo. Nakonec fakta hovoří sama za sebe. Zmiňoval jsem to v souvislosti s tím, jak migrační vlna snížila bezpečnost žen v mnoha evropských městech. To jsou prostě fakta. Pochybuji tedy o tom, že za tak rapidním nárůstem znásilnění ve Švédsku stojí jen samotná migrační politika.

Pojďme se ještě v závěru našeho rozhovoru pobavit více o Švédských demokratech, ze kterých se v průběhu posledních měsíců stala podle průzkumů nejpopulárnější politická strana v zemi. Pokud by se nyní konaly volby, co by vaše strana podnikla v oblasti přistěhovalecké politiky? Zkuste, prosím, zmínit tři hlavní body...

Za prvé bychom zastavili ilegální imigraci žadatelů o azyl směřujících do naší země. Druhým krokem by bylo snížení pobídek, na základě kterých k nám migranti přicházejí. Nemůžeme přece poskytovat veškeré sociální výhody těm, kdo k nám chodí ilegálně. Jako třetí krok by následovalo posílení policejních složek s cílem deportovat neúspěšné žadatele o azyl ze země co možná nejdříve.

Budete v případě úspěchu ve volbách schopni uzavřít s jinými stranami koalici? Jak jste sám zmiňoval, většina mainstreamových stran s vámi příliš nekomunikuje...

Přímo u nás v Malmö jsme připraveni spolupracovat s jakoukoli stranou, která nám pomůže prosadit naši politiku v praxi. Momentálně se jeví jako nejbližší koaliční partner Umírněná strana

Švédští demokraté jsou mimo jiné euroskeptickou stranou. Předpokládám, že Evropskou komisí a kancléřkou Merkelovou navrhované kvóty na přerozdělování uprchlíků vám nejsou příliš po chuti. Na druhou stranu, konkrétně Švédsku by pomohly, nemám pravdu?

My jsme skutečně vůči Evropské unii značně kritičtí, ale na mechanismy EU vytvářející restriktivní imigrační politiku se díváme pozitivně. Co se týká konkrétně kvót, tak tam by záleželo na počtu migrantů, které by byly ostatní země ochotny přijmout.

Evropská unie tlačí na přerozdělování uprchlíků poměrně silně. Státy označované zkratkou V4, ve složení Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko, jsou proti. Také si myslíte, že tím podkopávají „evropské hodnoty“ a zasloužily by potrestat, jak se nechávají slyšet někteří unijní politici?

Předně si myslím, že evropské hodnoty nedefinuje Brusel, ale samotní Evropané. Nejdůležitější evropskou hodnotou je pro mě osobně suverenita každého státu. Země jako Maďarsko nebo Polsko si chtějí svoji suverenitu logicky zachovat a EU jim zatím nabídla jen chaos. Před tím, než začne EU cokoli po někom požadovat, měla by konečně ukončit migrační chaos, který sama odstartovala tím, že nechránila své hranice. Evropská unie by měla přestat kázat o tom, co je či co není „evropské“, ale měla by konečně napravit své chyby a zajistit dostatečně své hranice.

Češi podle průzkumů veřejného mínění rozhodně nepatří mezi „vítače“. Ve Francii, Velké Británii či Švédsku se muslimy do tamějších společností integrovat příliš nedaří. Jsme proto přirozeně skeptičtí k tomu, že by tomu snad mělo být v České republice jinak. Myslíte si po zkušenostech ve své zemi, že se obáváme zbytečně?

To, co se stalo ve Švédsku i jiných západních zemích, není nic jiného než katastrofa. Otevřeli jsme dveře lidem, kteří se ještě včera nacházeli ve válečných zónách. V důsledku toho bude po celém kontinentu méně bezpečno. Nesmíme se ale bát, byť k tomu máme mnoho důvodů. Možná budeme mít v Evropě více slumů, kde se budou často odehrávat nepokoje. Možná se podařilo Islámskému státu v rámci uprchlické vlny dostat do Evropy své bojovníky a ti brzy zaútočí. Liberální migrační politika evropské levice nechala vzniknout mnohá rizika, která mohou ohrožovat budoucnost našich dětí. Teď se ale nesmíme bát, ale být naopak odhodlaní a rozhodní. Musíme trvat na tom, že Evropa je křesťanský kontinent. Musíme dát jasně najevo, že co se týká našich svobod, nehodláme kvůli žádné kultuře ani náboženství přistupovat na kompromisy. A co je nejdůležitější, je třeba neustále opakovat, že migranti k nám přicházejí, protože Evropané vytvořili lepší společenský systém, než kterého by byl islám kdy schopen. Teprve potom se nám podaří vybudovat sebevědomou a bezpečnou Evropu. Náš kontinent potřebuje odhodlané konzervativní politiky, kteří dokážou řešit problémy. Aktuálně se nacházíme v hluboké krizi, ale ještě stále máme možnost vytvořit bezpečnější Evropu v čele s konzervativními politiky.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Josef Provazník

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Petr Robejšek: Méně Evropy, hlasovali Britové. EU není žádný oltář. Když to elity nepochopí, přijde následující scénář...

20:03 Petr Robejšek: Méně Evropy, hlasovali Britové. EU není žádný oltář. Když to elity nepochopí, přijde následující scénář...

ROZHOVOR Má největší radost z brexitu Moskva? Jak odchod Spojeného království ovlivní vývoj na konti…