ČSSD vyrukuje s antikampaní. Po Česku budou jezdit modré sanitky

08.03.2010 17:42

Sociální demokraté využijí sanitky a plakáty, které mají kritizovat zdravotnickou politiku ODS a TOP 09.

ČSSD vyrukuje s antikampaní. Po Česku budou jezdit modré sanitky

Kampaň pro volby do Poslanecké sněmovny přituhuje. Sociální demokraté hodlají tento týden představit negativní kampaň proti hned dvojici svých politických rivalů - ODS a TOP 09.

Po Česku budou jezdit modré sanitky, které mají veřejnosti vysvětlovat, proč je zdravotnická politika ODS a TOP 09 antisociální. ČSSD už si zároveň zaregistrovala webové stránky modranemoc.cz. Server ParlamentniListy.cz o tom informoval dobře obeznámený zdroj.

Součástí kampaně budou i tmavě modré plakáty v podobném vizuálním duchu jako dřívější kampaň "ODS minus". Na plakátech se objevuje trojice Tomáš Julínek, Mirek Topolánek a Miroslav Kalousek. Vedle těchto tří tváří vizuálu dominuje heslo "Budete PLATIT za 160 nemocí!"

Americká taktika

Oproti zmíněným plakátům ze série "ODS minus" je novinkou, že tyto se vedle ODS zaměřují i na TOP 09. Sociální demokraty prý ke kampani přivedla nedávná slova představitelů TOP 09 o zdvojnásobení spoluúčasti pacientů.

Až dosud také bylo zvykem, že dopravní prostředky využívaly strany v pozitivních kampaních. Obzvláště populární jsou autobusy, které sama ČSSD využila už několikrát. Naposledy hejtman David Rath při své kampani ve Středočeském kraji obrážel obce v autobusu se sloganem "Vyléčím náš kraj". Využití sanitek pro negativní kampaň je ale novinkou.

Stáhněte si:
ČSSD: Modrá šance pro korupci
ODS: Černá kniha hříchů ČSSD

"Nevzpomínám si, že by u nás někdo něco podobného dělal, ale v angloamerickém světě jde o poměrně osvědčenou taktiku. Například ve Spojených státech takto politici využili dobrovolníků z řad lékařů, kteří jezdili v sanitkách a rozebírali program konkurence," popsal politický analytik Jan Kubáček.

Sociální demokraté si podle Kubáčka musejí dát pozor, aby kampaň nebyla příliš negativní. "Je třeba ji propojit i s pozitivními tématy, vysvětlovací kampaní. Jinak by se to ČSSD mohlo vrátit v podobě klasického bumerangového efektu," soudí politický analytik.

Modré sanitky? Chápal bych oranžové antony, říká Kupka z ODS

Mluvčí občanských demokratů a jeden z členů stranického volebního týmu Martin Kupka na dotaz serveru ParlamentniListy.cz přiznal, že o antikampani slyší prvně.

"Příliš nechápu, na co sociální demokraté chtějí reagovat. Už se prokázalo, že zdravotnické poplatky mají pozitivní efekt. Možná by ČSSD měla v kampani použít spíš oranžové antony," řekl Kupka.

ODS v tuto chvíli podle něho masovou antikampaň nechystá. Strana už dříve spustila web cssdprotivam.cz a dvě verze parodických billboardů, na nichž je Jiří Paroubek vyobrazen s plži a domácími zvířaty.

"Pokud by však šlo o obzvláště tvrdé a podpásové útoky, reakci nelze vyloučit," dodal Kupka.

Související:

reklama

autor: Ondřej Leinert

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kádrovací banka? Maso nejezte, velí KB. A další, další pokyny

13:15 Kádrovací banka? Maso nejezte, velí KB. A další, další pokyny

Zkratka KB je v Česku už léta spojená s Komerční bankou. Ale vzhledem k tomu, jaké „inspirace“ má Ko…